Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای نخستین بار در صنعت نفت، ساخت شیرهای ۴۲ اینچ دروازه‌ای سازگار با سیال ترش در دستورکار شرکت‌های داخلی قرار گرفته و هم‌اکنون فرایند ساخت این شیرها به‌منظور استفاده در خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک در حال اجراست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در جریان بازدید از روند ساخت شیرهای دروازه‌ای (مترو کاندوئیت) 42 اینچ طرح گوره-جاسک در مجموعه ماشین‌سازی اراک، گفت: در طرح ملی گوره-جاسک، 83 عدد شیر 42 اینچ در انواع «دروازه‌ای»، «کنترلی» و «شیرهای قطع کننده اضطراری» به ارزش حدود 9 میلیون یورو استفاده می‌شود که همه تلاش ما معطوف به تهیه این اقلام از داخل کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاکید وزیر نفت بر بومی‌سازی و افزایش توان تولید کالا در داخل کشور، ادامه داد: شرکت مهندسی و توسعه نفت به همه مشاوران و پیمانکاران خود، ممنوعیت خرید خارجی کالاهایی را که امکان ساخت آنها در داخل کشور وجود دارد و پیمانکاران داخلی توان تولید آن را دارند، ابلاغ کرده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: برای نخستین بار در کشور، شیرهای 42 اینچ دروازه‌ای سازگار با سیال ترش (NACE) از سوی شرکت‌های داخلی در حال تولید و ساخت شیرهای کنترلی و قطع اتوماتیک نیز به شرکت‌های داخلی واگذار شده است؛ در حالی که این شیرها پیش‌تر از خارج تامین می‌شد.

طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک شامل احداث خط لوله‌ای به طول تقریبی 1000 کیلومتر است که در بخش اجرا و ساخت این طرح، 6 گستره خط لوله، 5 تلمبه‌خانه، 3 ایستگاه دریافت و ارسال توپک و ترمینال پایانی، 10 پست برق، 400 کیلومتر خطوط انتقال برق، 3 گوی شناور، ‌ خطوط لوله زیردریایی، حوضچه آرامش و 20 مخزن ذخیره‌سازی نفت خام تعریف شده است.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط صنعت نفت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط صنعت نفت پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ فروش اوراق سلف نفتی از یکشنبه آینده/ هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان قیمت خورد + سند ۲ جزییات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار/الزام دولت به خرید باقیمانده سهمیه سوخت مردم ۳ تصویب نصفه و نیمه حق مسکن کارگران؛ وزیر کار تذکر گرفت ۴ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۲|کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد ۵ توقیف نفتکش‌های ایران در ونزوئلا تکذیب شد ۶ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۳|آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۷۰۰هزار تومان شد ۷ افزایش نرخ سود سپرده‌‌های بانک‌ها توسط بانک مرکزی/ حداقل سود ۱۴ درصد شد ۸ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۴ مهمترین اخبار اقتصادی اختصاصی تسنیم| فروش اوراق سلف نفتی "طرح جدید دولت" نیست/کلیات طرح جدید هنوز به تایید نهایی نرسیده است رونمایی از ۲ برنامه جدید بانک مسکن برای تولید مسکن ارزان قیمت/تورم مصالح ساختمانی برای سازندگان حذف می شود فروش اوراق سلف نفتی از یکشنبه آینده/ هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان قیمت خورد + سند جزئیات مالیات مقطوع خریداران سکه در سال ۹۸ مهمترین اخبار تسنیم وزارت خارجه: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت لبنان بود، هست و خواهد ماند ظریف: هیچ طرفی حق ندارد با سوء استفاده از نیازهای لبنان خواسته‌های خود را به این کشور دیکته کند اختصاصی تسنیم| فروش اوراق سلف نفتی "طرح جدید دولت" نیست/کلیات طرح جدید هنوز به تایید نهایی نرسیده است فراخوان جهاد اسلامی برای برگزاری تظاهرات «نه به خیانت علیه فلسطین» ایران: اقدام رژیم صهیونیستی و امارات حماقت راهبردی است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت نفت صنعت نفت فروش اوراق سلف نفتی ساخت شیرهای دروازه ای قیمت ارز طرح جدید قیمت طلا خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از انتشار نخستین فراخوان نیاز پژوهشی این شرکت در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمدعلی بیگ‌زاده گفت: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» این شرکت در نظر دارد نیاز پژوهشی خود را که با همکاری واحدهای مختلف فنی و عملیاتی شناسایی می‌شوند، در مقاطع مختلف زمانی و براساس نظام پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی وزارت نفت، میان دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز علمی، فراخوان کند.

وی عنوان نخستین فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را «تهیه و تدوین دانش‌ فنی، فناوری طراحی و پیاده‌سازی ثبت نرم‌افزار تخصصی مهندسی و عملیات نمودارگیری سطحی با قابلیت تطبیق با مجموعه‌های نمودارگیری سطحی» بیان کرد و افزود: این پروژه با همکاری متخصصان شاغل در واحدهای فنی و مدیریت خدمات ویژه حفاری شرکت تعریف و نهایی شده است و از طریق طرح پژوهشی اجرا می‌شود.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در ادامه گفت: موضوع این طرح شامل ساخت نرم‌افزار تخصصی مهندسی عملیات نمودارگیری سطحی است که پیش از این نیز یک نوبت فراخوان شده است و اکنون براساس مصوبات نشست‌های کارگروه داوری و با توجه به اصلاحیه‌های انجام‌شده، دومین فراخوان آن منتشر شد.

بیگ‌زاده درباره راه‌های دسترسی و مشاهده فراخوان بیان کرد: این فراخوان در سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری (ساتع) به آدرس www.sate.atf.gov.ir و سامانه نظام ایده‌ها و نیازها به آدرس www.nan.ac قابل مشاهده است و پژوهشگران می‌توانند پیشنهاد خود را در قالب فرم پیشنهاد طرح پژوهشی روی سایت به آدرس www.rtd.nioc.ir تهیه و همراه با نامه رسمی از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه یا رئیس پارک علم و فناوری مربوطه در سامانه ساتع ارسال کنند.

وی گفت: اطلاعات تکمیلی مربوط به طرح پیش‌گفته روی سامانه قابل دسترس بوده و آخرین مهلت بارگذاری پیشنهادها برای علاقه‌مندان تا پایان اردیبهشت امسال است. شماره‌تلفن‌های ‌ ۰۶۱۳۴۱۴۴۳۵۸ و ۰۶۱۳۴۱۴۴۳۲۰ برای پاسخ‌گویی به پرسش‌ها اختصاص دارد.

دیگر خبرها

  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • فرار بوفالو عظیم الجثه از چنگال شیرهای گرسنه | ویدئو
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • (ویدئو) اقدام زیبای کریستوفر کنت دروازه‌بان فولاد خوزستان
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • فرار یک بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه + فیلم
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی