Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی با اشاره به اینکه امروز نیز به خاطر وضعیت قرمز کرونایی توفیق اقامه نماز جمعه نصیبمان نشد در مطالبی که به عنوان «پیام جمعه» ارائه کرد، اظهار داشت: امروز روز مباهله است، این روز بزرگ و سرنوشت ساز در تاریخ اسلام را تبریک می‌گوئیم، مباهله رخدادی مهم است که می‌توان گفت از مهمترین اسناد حقانیت پیامبر و اهل بیت می‌باشد که آیه ۶۱ سوره آل عمران به این واقعه بی‌نظیر اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی افزود: زمانی که آیه نازل شد که مباهله کنند از خدا خواستند که لطف الهی شامل حال دروغگویان شود بحث درباره این مسئله زیاد است ولی آنچه که عرض می‌کنم این است که خداوند به این وسیله حقانیت پیامبر و اسلام را اثبات کرد و حضرت علی علیه السلام را به عنوان جانشین پیامبر معرفی کرد و حضرت زهرا و امام حسن و امام حسین را به حاضرین و غایبین نشان داد و در حقیقت مقام و عظمت پنج تن آل عبا را به جهانیان معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته باغ نوآوری ورامین افتتاح شد عنوان داشت: من به جوانان نخبه، خلاق و با استعداد ورامین تبریک عرض می‌کنم که توانستند این ظرفیت را ثابت کنند که جوان ورامینی مبتکرانه و خلاقانه می‌تواند در سطح کشور تأثیرگذار باشد این خطه چهره‌های تأثیرگذار و خوبی در این حوزه دارد که باید دست به دست یکدیگر داده و منشأ تحولات علمی و اجتماعی باشند، از معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور که از فرزندان این سرزمین پاک است نیز تشکر می‌کنم که انصافاً در این زمینه به ورامین توجه دارند لذا می‌خواهیم که این مورد با جدیت مورد پیگیری قرار بگیرد.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی اشاره کرد و عنوان داشت: این روز را به همه آزادگان تبریک می‌گوئیم، آزادگانی که در اوج سختی‌ها و مشکلات دست از نظام و انقلاب نکشیدند و در اسارت نیز سفیران نهضت امام شدند که به همه آنها درود می‌فرستیم و برای آنان آرزوی توفیق و سربلندی داریم.

اصول بهداشتی در عزاداری‌های محرم رعایت شود

وی در خصوص محرم و گرامیداشت شهادت امام حسین (ع) گفت: باید محرم و عزاداری سیدالشهدا را گرامی داشت روضه‌ها تعطیل شدنی نیست چرا که روضه و عزاداری امام حسین معنوی است باید با توجه به شرایط بیماری رعایت تمام اصول بهداشتی را انجام داد و در این زمینه برخی به غلط می‌گویند می‌رویم در هیئت امام حسین و کرونا هم گرفتیم، گرفتیم و در این باره باید بگوییم که اولاً اسلام توصیه به حفظ سلامتی دارد ثانیاً اگر رعایت نکنیم و دیگران به خاطر رعایت نکردن ما گرفتار بیماری شوند این گونه حق الناس بر گردن خواهد ماند.

خطیب جمعه ورامین اظهار داشت: مسئله جهش تولید همچنان دارای اهمیت است باید دائماً این شعار را مورد توجه قرار دهیم اولاً باور داشته باشیم که می‌شود و می‌توانیم به این مسئله برسیم ثانیاً باید برای رسیدن به این هدف مبارزه کرد و جنگید مثل دوران دفاع مقدس و من بار دیگر می گویم و امروز نیز تکرار می‌کنم آیا در هشت سال دفاع مقدس مسئولان پشت میزها و در اتاق‌های کاری بودند یا در کف میدان نیرد حاضر می‌شدند و امروز هم باید اینگونه باشد چرا که جهش تولید با پشت میزنشینی سازگار نیست برخی افراد هم کرونا را بهانه کرده‌اند، بله مراقبت از خود لازم است ولی باید یک مسئول بپذیرد که مسئولیت پذیری مهمتر است اگر حفاظت از جان او از عامه مردم بر عهده‌اش است و نمی‌تواند از آن بر بیاید باید سنگر را به دیگری بسپارد باید مسئولان از پشت میزها فاصله بگیرند باید راه را باز کنند و این قابل قبول نیست که یک تولید کننده نمی‌تواند با برخی مسئولان ملاقات کند.

فرهنگ حمایت از محصولات بومی ورامین باید توسط مسئولین نهادینه شود

محمودی با تاکید بر اینکه فرهنگ حمایت از محصولات بومی ورامین باید توسط مسئولین نهادینه شود، گفت: در شهرک‌های صنعتی ورامین ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد که شهرستان آنها را نمی‌شناسد من از متولیان اصناف و بازار گله دارم که چرا نسبت به عرضه و معرفی کالاهای بومی و منطقه‌ای تلاش نمی‌کنند، باید نسبت به کار و محصولی که در منطقه و به دست کارگران و نیروهای زحمتکش منطقه تولید می‌شود همت بیشتری به خرج داده شود باید شهروندان از تولیدات ارزشمند شهرستان باخبر و بهره‌مند شوند که امیدواریم مسئولین نسبت به این مهم اقدامات لازم را انجام دهند البته ما در حوزه مسائل اقتصادی مشکل داریم که بخشی از این مشکلات به تحریم‌ها مربوط است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان داشت: قسمت عمده و بیش از ۷۰ درصد مشکلات مربوط به مدیریت‌های ناکارآمد برخی مدیران است که باید در پیشگاه خداوند و ملت پاسخگو باشند ولی آنچه که تاکید می‌کنم این است که مراقب باشیم ناکارآمدی برخی مدیرانی که گرفتار جناح بازی و اشرافی‌گری و پول پرستی شده‌اند پایه تحریم‌ها نوشته نشود نظام اسلامی یک نظام الهی است و رهبری عزیز کشتی انقلاب را ناخدایی کرده است باید مراقب باشیم که این نظام آسیب نبیند.

وی با اشاره به وقایعی که در لبنان رخ داده است گفت: آنچه که در لبنان اتفاق افتاد یک توطئه شوم آمریکایی انگلیسی و فرانسوی اسرائیل است که ده‌ها سال است که همچنان ادامه دارد با این تفاوت که در این مقطع این انفجار مهیب آسیب بسیار زیادی به لبنان وارد کرده است ولی آنچه که تجربه نشان داده پیروزی جبهه مقاومت در جبهه‌های مختلف است و امیدواریم به لطف الهی در این مقطع نیز ملت لبنان و فرمانده گرانقدر آنها بتوانند در برابر دشمنانشان پیروز شوند.
 

کد خبر 4998222

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه موقت ورامین سید محسن محمودی ویروس کرونا ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر شیراز محرم 99 آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم ماه محرم گرگان شهرکرد قزوین کمک مومنانه بیرجند امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

آفتاب‌‌نیوز :

 سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاورد‌های گسترده عملیات وعده صادق اظهار کرد: این روز‌ها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاورد‌ها و پیامد‌های عملیات وعده صادق است و عمدتاً این موردتوجه است که چقدر از این موشک‌ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده، اما آنچه مهم‌تر از همه بود، اراده قوی، قدرتمند و مقتدرانه نیرو‌های مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی را که حکام آنها، افراد دست نشانده، سرسپرده و بی لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند، شاد کرد.

امام جمعه مشهد افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که ۴۵ سال است در معرض تهاجمات و تحریم‌های پیوسته دشمن هستند، اما نه تنها عقب ننشسته اند بلکه امروز در این منطقه پر بلا میدان داری می‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سر منشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است. شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می‌کنید، اما پیش از اینها، در دفاع مقدس بود که جهان درک کرد ایرانی‌ها حتی اگر هم با گوشت و پوست باشد، اما در فتح المبین و خیبر عقب نشینی نمی‌کنند.

علم الهدی ادامه داد: یک عده افراد کوتاه فکر و اندک اندیش بودند که از همان روز‌های اول به امام (ره) می‌گفتند شما با چه قدرتی می‌خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست، اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده ایم و شنیده اید، یک بار دیگر در خیابان‌های مشهد و تهران و تبریز و قم و اصفهان تکرار شود. اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد. امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امروزه این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود. وقتی بینش‌های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم‌ها متوجه زرق و برق جریان‌های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت

وی تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.

علم الهدی گفت: اینکه شما بنده را ببینید و بابت حضور بانوان بدحجاب در بافت پیرامون حرم گلایه کنید، این همان منطق مشتری مداری است. عزیز من، فقط به گفتن ما نیست بلکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند. از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه‌های اجرای فرهنگ را بپردازد، چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی‌شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ باشد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، این طور نمی‌شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می‌شود.

وی با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل اظهار کرد: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان هستیم. به طور مثال، اوامر قطعی و صادرشده از ناحیه ولایت در مسائل فرهنگی به جای اینکه عمل شود، مورد تکرار مستمر قرار می‌گیرد و مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می‌گویند که رهبری فرموده اند. این چه بساطی است؟ رهبری می‌فرماید که عمل شود، نه اینکه شما تکرار کنید.

علم الهدی افزود: از یک جنبه دیگر، همین بحث جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معناست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند. این مبنای کلام و عمل است، اما گاهی اوقات حرکت‌های ضدارزش و ناهنجاری در فلان برنامه تلویزیونی یا فلان نهاد حکومتی اجرا می‌شود که وقتی پیگیر می‌شویم، جواب می‌دهند به خاطر جذب حداکثری است. کدام جذب؟ می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند، از خود برنجانید؟

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مثلاً همین اواخر، اینکه پیوسته بر بازگشت عناصر ناپاک، ضدانقلاب و خارج نشین تأکید می‌شود، این از همان مصادیق تحریف است. وقتی هم که سوال می‌کنیم می‌گویند به خاطر جذب حداکثری. عزیزان من، حداکثری که با آوردن این‌ها جذب می‌شود، نه جذب شما بلکه جذب همین افراد می‌شود. این چه منطقی است که شما دارید؟

وی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید، اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. برادران و خواهران، عزیزان من، مبنای عمل این است. کسانی که در بعضی حرکت‌ها و جریان‌های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه بدهند. این همان تحولی است که هم بر پایه دستگاه‌های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می‌تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه‌های مختلف شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • حمایت نمازگزاران خرم آبادی از اجرای طرح نورفراجا
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • کیانی: با تمام وجود برای المپیک آماده می‌شوم / مسئولین المپیک را با تمام امکانات حمایت کنند +فیلم
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات