Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@01:13:24 GMT

کامیون سلاح و ادوات آمریکایی وارد سوریه شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۲۱۳۳

کامیون سلاح و ادوات آمریکایی وارد سوریه شد

به گزارش رسانه های دولتی سوریه ، یک کاروان متشکل از ۴۰ کامیون آمریکایی حامل سلاح و ادوات لجستیک ، وارد استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، به گزارش رسانه های دولتی سوریه ، یک کاروان متشکل از 40 کامیون آمریکایی حامل سلاح و ادوات لجستیک ، وارد استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منابع محلی ، روز پنجشنبه گزارش داد كه ارتش آمریكا اوایل روز گذشته كامیونهای حمل تجهیزات نظامی و تداركاتی را در این استان از طریق گذرگاه مرزی الولید آورده است.

 

این کاروان افزود ، این کاروان که از عراق آمده بود ، به سمت پایگاه های نظامی اداره می شد که توسط نیروهای آمریکایی در استان نفت خیز اداره می شود.

 

پنتاگون ادعا می کند که این اقدام برای محافظت از میادین و امکانات از حملات احتمالی داعش است ، اما رئیس جمهور دونالد ترامپ گفته است که واشنگتن به دنبال منافع اقتصادی در کنترل میادین نفتی است.

 

حضور نیروهای آمریکایی در سوریه زندگی عادی شهروندان و روستاییان را مختل کرده است به طوری ساکنین محلی بارها جلوی کاروان های نظامی آمریکا را گرفته اند.

 

از اواخر اکتبر سال 2019 ، ایالات متحده مجدداً نیروهای خود را وارد میادین نفتی کردنشین شمال سوریه وارد کرده است.

 

دولت سوریه اعلام کرده است حضور ارتش آمریکا در خاک این کشور غیرقانونی بوده و با هدف غارت نفت این کشور است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: مخالفان سوریه بحران سوریه ارتش سوریه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس

مجتبی دهقان پور در اولین نشست شورای کشاورزی استان فارس در سالجاری، بیان کرد: این طرح با هدف شفاف سازی و مدیریت مصرف سوخت و با نصب GPS بر روی ادوات کشاورزی اجرا می‌شود.

به گفته او؛ چهار شهرستان بیضا، زرقان، سپیدان و لامرد به صورت پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده اند و شهرستان‌های فسا، قیروکارزین، جویم و کوار نیز متقاضی اجرای آن هستند.

دهقان پور تصریح کرد: در صورتی که کشاورزان شهرستان‌های دیگر نیز راغب به اجرای این طرح باشند، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکل تامین سوخت ادوات کشاورزی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان است، افزود: با توجه به کاهش ۱۰ درصدی سهمیه سوخت ماشین‌های کشاورزی از سوی ستاد قاچاق کالا و سوخت، امیدوارم با حمایت استاندار محترم فارس و همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تلاش کنیم نگرانی کشاورزان در این زمینه برطرف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • تنها ۴۹ کامیون در این هفته وارد شمال نوار غزه شدند
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا