Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نایب رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز رسانه‌های محلی و بومی استان می‌توانند با آسیب‌شناسی فعالیت‌های تولیدی و صنعتی استان و ارائه راهکار سبب رفع موانع و ایجاد جهش در تولید شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، لطف‌الله سیاهکلی در حاشیه بازدید از دفتر استانی تسنیم در قزوین با بیان اینکه خبرهای تولیدی دلچسب هستند و عمق فعالیت رسانه‌ای را نشان می‌دهند اظهار داشت: خبرنگاران ما نباید خیلی منتظر ایجاد خبر باشند؛ بلکه باید خودشان به دنبال تولید خبر بروند و آن را بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مادامی که منتظر باشیم که یک خبر خود‌به‌خود تولید شود، در حوزه رسانه عقب می‌مانیم. ضمن اینکه خبری که اتفاق می‌افتد، معلوم نیست خبری باشد که ارزش مطرح شدن در فضای رسانه‌ای را داشته باشد.

سیاهکلی با ذکر اینکه بخشی از اخبار فقط حادثه هستند، ادامه داد: از آنجایی که همه اخبار را نمی‌توان با اتکا به اتفاق افتادن یک حادثه تولید کرد، باید چشم و گوش یک رسانه همواره برای تولید خبر باز باشد و مدام فضای جامعه و رخدادهای پیرامون خود را رصد و تجزیه و تحلیل رسانه‌ای کند.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس با تاکید بر ضرورت سناریونویسی برای تهیه اخبار و گزارش‌های خبری گفت: خبرهای تولیدی‌ای که برای تهیه آنها سناریو نوشته شده، از آنجایی که عمق و سندیت بیشتری دارند، دلچسب‌تر هستند.

رسانه‌ها به‌جای افشاگری، روشنگری را سرلوحه کار قرار دهندبازدید مدیران ارشد قزوین از دفتر تسنیم/ خبرگزاری تسنیم در عرصه حرفه‌ای خوش درخشیده استخبرگزاری تسنیم نگاه خوبی به مقوله مطالبه‌گری دارد / در کنار مطالبه راهکار هم ارائه شود

سیاهکلی با بیان اینکه اخبار را باید بر اساس نیازهایی که مردم دارند، تولید کنیم، افزود: خوشبختانه رویکرد خبرگزاری تسنیم هم تولید خبر بر اساس نیازهای روز مردم است و همین رویکرد سبب شده که تسنیم رسانه‌ای در تراز بین‌‌المللی باشد و اخبار آن برای دیگر خبرگزاری‌های کشور حکم مرجع و منبع داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت رسانه‌های محلی ادامه داد: تهیه خبر از مشکلات و نیازهای استان قزوین از اهمیت بالایی برای خبرگزاری‌ها برخوردار است و امروز رسانه‌های محلی و بومی استان می‌توانند با آسیب‌شناسی فعالیت‌های تولیدی و صنعتی استان و ارائه راهکار سبب رفع موانع و ایجاد جهش در تولید شوند.

انتهای پیام/س

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین مجلس روز خبرنگار بیشتر بخوانید... رسانه‌ها به‌جای افشاگری، روشنگری را سرلوحه کار قرار دهند بازدید مدیران ارشد قزوین از دفتر تسنیم/ خبرگزاری تسنیم در عرصه حرفه‌ای خوش درخشیده است خبرگزاری تسنیم نگاه خوبی به مقوله مطالبه‌گری دارد / در کنار مطالبه راهکار هم ارائه شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... رسانه‌ها به‌جای افشاگری، روشنگری را سرلوحه کار قرار دهند بازدید مدیران ارشد قزوین از دفتر تسنیم/ خبرگزاری تسنیم در عرصه حرفه‌ای خوش درخشیده است خبرگزاری تسنیم نگاه خوبی به مقوله مطالبه‌گری دارد / در کنار مطالبه راهکار هم ارائه شود واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین مجلس روز خبرنگار پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ همایش بین‌المللی فاطمیون| ابلاغ سلام و درود سیدحسن نصرالله به مجاهدین لشکر فاطمیون / مدیون لشکر فاطمیون هستیم ۳ همایش بین‌المللی فاطمیون| سخنگوی نجباء عراق: ‌آمریکایی‌ها ‌هر روز ‌انتقام سخت را از رزمندگان عراقی تجربه می‌کنند /‌ انتقام خون حاج قاسم و ابومهدی را می‌گیریم ۴ گزارش| تجلیل از مجاهدان لشکر فاطمیون / ‌خط و نشان جبهه مقاومت برای آمریکا / انتقام خون حاج قاسم و ابومهدی را می‌گیریم ۵ گزارش ویدیوئی| صف‌های طولانی گاز در بلوچستان؛ کامیون‌ها گاز را به موقع نمی‌رسانند! ۶ سیستان و بلوچستان| سومین مرحله از حق‌آبه هامون به‌زودی وارد تالاب می‌شود ۷ قم| رئیسی با رئیس جامعه مدرسین دیدار کرد/ آیت‌الله یزدی: شروع مبارزه با فساد از خود قوه قضائیه اقدامی امید‌آفرین است ۸ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ مهمترین اخبار استانها گزارش ویدیوئی| صف‌های طولانی گاز در بلوچستان؛ کامیون‌ها گاز را به موقع نمی‌رسانند! آیت الله حسینی بوشهری: گرانی بیداد می‌کند؛ دولتمردان برای رفع مشکلات معیشتی مردم چاره‌اندیشی کنند اصفهان| علت غرق‌شدگی کودک ۱۲ ساله در هاله‌ای از ابهام؛ بخشی از "سی‌وسه پل" همچنان مسدود است تأکید امام جمعه رشت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ماه محرم؛ مساجد را خالی نگذارید مهمترین اخبار تسنیم یادداشت اختصاصی |خالد قدومی: روابط با رژیم صهیونیستی خط قرمز است/ تاریخ هرگز از خائنان به ملت فلسطین نخواهد گذشت وزارت خارجه: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت لبنان بود، هست و خواهد ماند مصاحبه | سخنگوی جهاد اسلامی:‎ سران امارات حق ندارند به جای ملت فلسطین تصمیم بگیرند یک مقام مسئول: هیچ نفتکش ایرانی توقیف نشده است ظریف: هیچ طرفی حق ندارد با سوء استفاده از نیازهای لبنان خواسته‌های خود را به این کشور دیکته کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین مجلس روز خبرنگار استانداری قزوین مجلس روز خبرنگار خبرگزاری تسنیم رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

ایسنا/لرستان اختراع کاربردی دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، مصطفی شهبازی‌پاچال، با عنوان دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه (زنبور عسل) مجهز به سنسور بیهوشی، از سوی مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ثبت شد.

مصطفی شهبازی‌پاچال ششم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های لرستان، زنبورداری و تولید عسل است و اختراع اینجانب در راستای این ظرفیت‌ها و ارتقای تولید است.

وی با بیان اینکه نژاد زنبورهای ایرانی دارای ضعف‌هایی است وتلاشم این بوده است با این اختراع، ضعف‌ها رفع شود، گفت: نژادهای مختلف زنبور در جهان را مورد بررسی علمی و تحقیقاتی قرار دادم؛ با تلقیح مصنوعی می‌توان در نژاد مورد نظر، نقاط ضعف را برطرف کرد.

این دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه لرستان، با بیان اینکه رفتار نیش‌زنی زنبورهای بومی ایران، شدید است و این یک ضعف است و رغبت زنبوردار برای رسیدگی به کندوها، کمتر می‌شود، تصریح کرد:دستگاه اختراع شده توسط اینجانب، براساس تلقیح مصنوعی، باعث رفع این ضعف می‌شود.

شهبازی‌پاچال  ادامه داد: توانایی زنبورهای بومی برای سپری‌ کردن فصل سرد زمستان، پایین است؛ به همین علت، در فصل زمستان، زنبورداری بومی بدون تلقیح مصنوعی، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد تلفات دارد؛ این، یک نقطه ضعف است؛ با تلقیح مصنوعی از طریق دستگاه مذکور، این ایراد رفع خواهد شد.

وی، خاطرنشان کرد: زادآوری و تولید محصولات برخی زنبورهای بومی، پایین است؛ از طریق تلقیح مصنوعی دستگاه مذکور، این ضعف هم رفع می‌شود.

این دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه لرستان گفت:اگر دستگاه به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه برسد می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان