Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، به نقل از صدا و سیما، علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه گفته می‌شود برخی از مالکان و بنگاه‌های املاک در ازای مبالغی اقدام به قراردادهای صوری ودریافت کد رهگیری مبنی بر اجاره خانه‌های خالی می‌کنند تا از پرداخت مالیات معاف شوند گفت: مجلس شورای اسلامی دو موضوع را درباره مسکن همزمان پیش می‌برد تا تولید انبوه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۶۵ میلیون هکتار وسعت کشور ماست، اما متاسفانه جوانان ما آرزوی داشتن یک منزل ۷۵ متری را دارند افزود: در شرایط فعلی دولت تنها طرح اقدام ملی را در دستور کار دارد و امیدواریم کار را تسریع و در این زمینه سیستم بانکی به وظایف خودش عمل کند.

نیکزاد ادامه داد: باید هماهنگی بین دولت بیش از گذشته باشد در غیر این صورت این کار ابتر می‌ماند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: هر چه میزان تولید را بالا ببریم به قوانین بازدارنده نیز نیاز داریم ما توانستیم قانون مالیات و قوانین بازدارنده را اخیرا به تصویب برسانیم.

وی اضافه کرد: همانگونه که در حال حاضر در مناطق ۱، ۲ و ۳ در شهر تهران عمده ساختمان‌ها را محتکران و بانک‌ها ساختند، اما مردم قدرت خرید ندارند چرا که هر متر بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان است و ما قانونی را در مجلس تحت عنوان مالیات بر خانه‌های خالی که راه فرار مالیاتی را خواهد بست تصویب کردیم که مردم نگران نباشند.

نایب دوم مجلس از ارائه سه طرح دیگر در کنار مالیات بر خانه‌های خالی خبر داد و گفت: ما سه طرح دیگر از طریق کمیسیون عمران به صحن مجلس خواهیم آورد که یکی از آن‌ها قانون مالیات بر معاملات مکرر است و کاملاً امنیت اقتصادی به مردم می‌دهد یعنی مردم می‌توانند یک بار بخرند و بفروشند یا یک تا سه بار می‌توانند منازل خود را خرید و فروش کنند.

نیکزاد افزود: همچنین افرادی که معاملات مکرر دارند و بعبارتی منازل را خرید وفروش و یا زمین‌های بایر را فقط خریداری و از ان استفاده نمی‌کنند با طرح پیشنهادی بر آن‌ها مالیات خواهیم بست.

وی گفت: کسانی که از قِبَلِ زمین و مسکن، ثروت‌های آنچنانی در کشور به دست می‌آورند و نمی‌خواهند مالیات آن را پرداخت کنند با طرح پیشنهادی مالیات بر معاملات مکرر که تکمیل کننده قانون مالیات بر خانه‌های خالی است و در آینده‌ای نه چندان دور از طریق کمیسیون عمران به صحن خواهد آمد از فرار مالیاتی آنان جلوگیری خواهیم کرد.

نایب رئیس دوم مجلس در پایان یاداور شد: برای تولید انبوه مسکن در سال جهش تولید مشوق‌های خوبی دیده شده است می‌توانیم هم نظارت جدی و هم تولید انبوه مسکن داشته باشیم و نگذاریم مسکن به کالای سرمایه‌ای تبدیل شود بلکه کالای مصرفی باشد.

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: فرار مالیاتی مسکن خانه های خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۲۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد

تین نیوز

از تاریخ اول خردادماه ۱۴۰۳ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تابناک اقتصادی؛ سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: "در راستای تسهیل و تسریع بهره مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده های متوفیان نزد بانک ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳.۱.۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

بر این اساس پس از درخواست وراث با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اسناد هویتی و گواهی حصر وراثت، بانک ذیربط مالیات مربوط به سپرده متوفی و سود متعلق به آن (تا تاریخ پرداخت سپرده به وراث) را محاسبه و از مبلغ سپرده و سود آن کسر کرده و مابقی را به وراث پرداخت می کند."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی