Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در فاصله ۲ هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، تیم‌های انتهای جدولی برای فرار از منطقه سقوط تلاش می‌کنند. روی کاغذ، از تیم رده دهمی ذوب‌آهن تا شاهین قعرنشین گزینه‌های سقوط به لیگ آزادگان هستند و همین موضوع، ۲ هفته پایانی لیگ نوزدهم را در انتهای جدول جذاب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی ۷ تیم همچنان برای بقا رقابت نزدیکی دارند.

وضعیت قرمز در بوشهر

هر ۲ نماینده استان بوشهر در حال حاضر تیم‌های پانزدهم و شانزدهم جدول هستند و جدی‌ترین مدعیان سقوط به لیگ آزادگان محسوب می شوند. شاهین به‌ غیر از هفته‌های هفدهم، بیستم، بیست و یکم و بیست و دوم، تمامی هفته‌های لیگ را در قعر جدول سپری کرده و حالا اختلاف ۴ امتیازی این تیم با پارس رده پانزدهمی باعث شده تا شاید یک هفته مانده به انتهای لیگ، اولین تیمی لقب بگیرد که راهی لیگ آزادگان می‌شود. شاهین طبق برنامه در هفته‌های پایانی باید به مصاف تیم‌های صنعت نفت آبادان و استقلال برود. این تیم از هر لحاظی، بدترین تیم امسال بوده و بیشترین باخت (۱۴) و بیشترین گل‌خورده (۵۰) را در بین تیم‌های لیگ برتری تجربه کرده است.

پارس‌جنوبی جم، دیگر نماینده استان بوشهر که در مقطعی از فصل حتی تا رتبه هفتم و هشتم جدول هم بالا آمده بود، پس از تغییر و تحول زیاد و روی نیمکت نشستن ۳ سرمربی مختلف، حالا با ۲۶ امتیاز تیم رده پانزدهمی جدول محسوب می‌شود. شاگردان سیروس پورموسوی در دیدار مقابل تیم‌های نفت مسجد سلیمان و فولاد خوزستان که یکی از مدعیان کسب سهمیه است، آخرین شانس‌های خود را جست‌وجو می‌کند.

فصل بد خودروسازان تهرانی

سایپا یکی از تیم‌هایی است که در تاریخ ۱۹ ساله لیگ برتر حتی سابقه قهرمانی دارد، اما امسال باوجود ثبات در کادر فنی، نتایج قابل قبولی کسب نکرده و در فاصله ۲ هفته مانده به پایان لیگ، خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کند. شاگردان ابراهیم صادقی از ۱۰ بازی گذشته خود تنها یک برد به دست آورده‌اند تا هفته به هفته به منطقه قرمز نزدیک‌تر شوند. حالا نارنجی‌پوشان تهرانی در ۲ دیدار پایانی لیگ نوزدهم به ترتیب به مصاف نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس قهرمان می‌روند تا با کسب امتیاز از این بازی‌ها رنگ لیگ بیستم را هم ببینند.

بیشتر بخوانید

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال/ رقابت استقلال و پرسپولیس با فانوس به دست‌ها

دیگر تیم پایتخت یعنی پیکان طی هفته‌های یازدهم تا بیست و دوم، در ۱۲ بازی متحمل ۹ شکست شد و پس از این مقطع با کسب چند پیروزی از منطقه قرمز جدول فاصله گرفت. تیم عبدالله ویسی از ۶ بازی گذشته، ۱۲ امتیاز به دست آورده‌ و در جایگاه چهاردهم جدول قرار گرفته است، اما فاصله یک امتیازی آن‌ها با پارس‌جنوبی رده پانزدهمی همچنان خطر را متوجه تیم تهرانی می‌کند. این تیم در ۲ بازی آینده مقابل استقلال و سپاهان (تیم‌های مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان) دیدار‌های دشواری را برگزار می‌کند.

گل‌گهر، ماشین‌سازی و حتی ذوب‌آهن

۳ تیم دیگری که همچنان روی کاغذ احتمال سقوط آن‌ها وجود دارد، ذوب‌آهن، گل‌گهر و ماشین‌سازی هستند. این ۳ تیم با توجه به شرایط جدول نسبت به تیم‌های بوشهری وضعیت بهتری دارند و تنها درصورتی که هر ۲ بازی خود را با شکست پشت سر بگذارند و دیگر رقبا برنده این ۲ بازی باشند، راهی لیگ آزادگان خواهند شد.

ذوب‌آهن با وجود سابقه نایب‌قهرمانی در لیگ، قهرمانی در جام حذفی و حتی حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا، این فصل از رقابت‌ها، هفته‌های کمی را در نیمه اول جدول سپری کرد و در این هفته‌ها نیز برای سقوط نکردن به میدان می‌رود. آن‌ها با ۲۹ امتیاز در حال حاضر جایگاه دهم جدول را در اختیار دارند و ۲ بازی آتی خود را با تیم‌های نساجی و گل‌گهر که یکی از رقبای مستقیم محسوب می‌شود، برگزار می‌کنند.

گل‌گهر نیز پس از استعفا و بازگشت مجید جلالی کاملا شرایط متفاوتی را نسبت به هفته‌های گذشته تجربه می‌کند و در همین ۴ بازی اخیر، صاحب ۱۰ امتیاز شده است. این تیم که برای اولین‌بار در لیگ برتر به میدان می‌رود، هم امتیاز با ذوب‌آهن است و با پرسپولیس و همین ذوب‌آهن در ۲ هفته بعدی بازی می‌کند.

دومین تیم شهر تبریز که ابتدا باید با تراکتور و سپس با صنعت نفت آبادان بازی کند، همچنان خطر سقوط به لیگ آزادگان را احساس می‌کند. ماشین‌سازی نیم‌فصل اول با رسول خطیبی تا رده هشتم جدول بالا آمد، اما همین تیم پس از ۳ بار تغییر در راس کادر فنی، در بازی‌های نیم‌فصل دوم تنها یک پیروزی به دست آورده و همین موضوع باعث شده تا رده سیزدهم جدول سقوط داشته باشد.

شاید همین هفته تکلیف یکی از تیم‌های سقوط کننده مشخص شود و باید دید در نهایت کدام یک از تیم‌های فانوس به‌دست، موفق به بقا در بالاترین سطح فوتبال ایران می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال ذوب آهن اصفهان شاهین شهرداری بوشهر پارس جنوبی جم سایپا تهران لیگ آزادگان لیگ برتر هفته ها ذوب آهن گل گهر ۲ هفته ۲ بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصلح: حس می‌کنم از استقلال امتیاز می‌گیریم

مدافع تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: باید در لیگ برتر با استقلال روبه‌رو شویم و حس می‌کنم از این تیم امتیاز خواهیم گرفت. - اخبار ورزشی -

شایان مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت تیم ذوب‌آهن گفت: در نیم‌فصل دوم نتایج آنطور که می‌خواستیم پیش‌ نرفت و روی دور باخت و مساوی بودیم و این در حالی است که در نیم‌فصل اول حتی در رده دوم جدول هم قرار گرفته بودیم. شرایط برای ما ناراحت‌کننده بود، ولی خوشبختانه برد مقابل تراکتور و آلومینیوم وضعیت‌مان را بهتر کرد و فکر می‌کنم می‌توانستیم مقابل سپاهان هم بازنده نباشیم.

ربیعی: شاید چون مظلومم بیشترین ضرر و زیان داوری را داشته‌ام

 

وی راجع به دیدار تیمش برابر تراکتور در جام حذفی خاطر نشان کرد: ما همانطور که لیگ برتر را جدی گرفته‌ایم بدون شک در جام حذفی هم با تمام انگیزه بازی خواهیم کرد، چون می‌توانیم با انجام پنج یا شش بازی قهرمان شویم و به آسیا راه پیدا کنیم. ما تراکتور را رفت و برگشت در لیگ برتر شکست دادیم و طبیعتاً آنها دنبال انتقام هستند و بعد از تغییر در کادر فنی انگیزه زیادی دارند. ما بازی سختی داریم، ولی می‌خواهیم برد مقابل تراکتور را تکرار کنیم.

مصلح در مورد اینکه کدام تیم در لیگ برتر قهرمان خواهد شد، تصریح کرد: اول فصل فکر می‌کردم سپاهان قهرمان لیگ خواهد شد و اکثر فوتبالی‌ها نیز چنین تصوری داشته‌اند، ولی نمی‌دانم چرا شرایط آنها در ادامه تغییر کرد. الان هم پرسپولیس و استقلال شانس‌های اصلی هستند و کار این دو تیم در شش بازی آخر اصلاً آسان نیست. نمی‌توانم پیش‌بینی کنم کدام تیم قهرمان می‌شود، چون هر دو تیم بازی‌های سختی دارند. ما هم باید در لیگ برتر با استقلال روبه‌رو شویم و حس می‌کنم از این تیم امتیاز خواهیم گرفت.

مدافع ذوب‌آهن در مورد اینکه آیا قرار است در این تیم بماند یا خیر، گفت: قرارداد من در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و خوشحالم که از لحاظ آماری بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم. من در ذوب‌آهن آرامش دارم و طبیعتاً اگر شرایط مهیا باشد، دوست دارم بمانم. در ذوب‌آهن حاشیه و جنجال نمی‌بینید و بازیکن با تمرکز کارش را انجام می‌دهد، حالا باید دید در پایان فصل شرایط چگونه رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت
  • تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها/حرف قنبرزاده حرف آخر است؟
  • برتری رم در ادامه بازی نیمه‌ تمام با حضور آزمون
  • مصلح: حس می‌کنم از استقلال امتیاز می‌گیریم
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • دیدار معوقه هفته دوازدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ مس به قهرمانی نزدیکتر شد
  • مس کرمان یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • غایب بزرگ استقلال برابر تراکتور
  • آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید