Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، جلسه شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در حال برگزاری است.

تحریم تسلیحاتی ایران مطابق برجام پاییز امسال به پایان می‌رسد ولی واشنگتن سعی دارد این تحریم‌ها را تمدید کند.

بر این اساس شورای امنیت طرح این کشور را امروز به وقت محلی به رأی خواهد گذاشت. نظر به مخالفت برخی اعضای شورای امنیت آمریکا ناگزیر شده بود در متن اولیه پیشنهادی خود تغییرات زیادی اعمال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال «پیتر جنکینز» سفیر پیشین انگلیس در سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌گوید آمریکا ممکن است از به رأی گذاشتن قطعنامه پیشنهادی خود منصرف شود.

به اعتقاد وی اگر آمریکا ببینید که نظر موافقی در خصوص قطعنامه پیشنهادی خود وجود ندارد در این صورت ممکن است از به رأی گذاشتن قطعنامه پیشنهادی خود منصرف شود.

وی می‌گوید: حتی اگر قطعنامه پیشنهادی برای رأی گیری ارائه شود، روسیه و چین به قطعنامه پیشنهادی رأی نمی‌دهند و آن‌را وتو می‌کنند.

جنکینز در خصوص احتمال فعال کردن مکانیسم ماشه از سوی آمریکا در صورتی که قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رأی نیاورد نیز گفت: همه اعضای باقیمانده برجام با فعال کردن مکانیسم ماشه مخالف هستند و تنها آمریکا است که بر این موضوع تأکید دارد.

وی یادآور شد: آنها، ایالات متحده را به عنوان یک غیر عضو فعلی، برای استناد به مکانیسم ماشه فاقد مجوز می‌دانند.

سفیر پیشین انگلیس در سازمان ملل در پایان گفت: رویه‌ای برای محروم کردن ایالات متحده در مورد استناد به مکانیسم ماشه بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در اختیار آنها خواهد بود.

کد خبر 540252 برچسب‌ها ایران و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا قطعنامه پیشنهادی مکانیسم ماشه پیشنهادی خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد

رسانه روسی خبر داده الجزایر خواستار برگزاری شنست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره کشف گورهای جمعی در غزه شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه می‌گوید الجزایر در پی کشف گورهای جمعی در غزه، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه خبر داده الجزایر به‌عنوان عضو غیردائم شورای امنیت، خواستار برگزاری این نشست پشت درهای بسته است.

مقامات فلسطینی اعلام کرده‌اند بیش از ۳۰۰ جسد از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و مجروح در گورهای جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در خان‌یونس، دومین شهر بزرگ غزه و مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه پیدا شده است.

پیش از این «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفته بود روسیه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل برای محاکمه عاملان ایجاد گورهای جمعی گزارش شده در نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد