Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که واشنگتن در روزهای آتی برای اجرای «مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها» (مکانیسم ماشه) جهت احیای تحریم‌ها علیه ایران اقدام خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که واشنگتن طی روزهای آینده برای برای استفاده از مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها (مکانیسم ماشه) تلاش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، نماینده ایران در سازمان ملل، در بیانیه‌ای درباره اقدام آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه (یا مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها) جهت احیای تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران هشدار داد.

وی گفت: «تحمیل هرگونه تحریم یا محدودیت از سوی شورای امنیت بر ایران با پاسخ سخت ایران مواجه خواهد شد و در این خصوص گزینه‌های ما محدود نیست و آمریکا و هر موجودیت دیگری که احتمالاً به آن کمک کند یا به رفتار غیرقانونی آن تن در دهد، مسئولیت کامل اقدامات خود را بر عهده خواهد داشت.

تخت روانچی افزود: این هفته، آمریکا مصرانه خواستار رأی‌گیری شورای امنیت درباره دومین پیش نویس قطعنامه خود شد با اینکه پیشاپیش می‌دانست چنین قطعنامه‌ای از حمایت اعضای شورا برخوردار نیست. سئوال این است که چرا این کشور به چنین اقدامی دست می‌زند؟

وی افزود: آمریکا، بر اساس محاسبات نادرست خود، می‌خواهد از این اقدام به عنوان بهانه‌ای برای تحقق هدف نهایی خویش که همانا نابودی دائمی برجام از طریق بکارگیری مکانیسم ماشه است، استفاده نماید در حالی که به عنوان یک کشور غیرعضو برجام، آمریکا صلاحیت لازم برای استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد.

انتهای پیام

 

 

R1283/P/S8,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط شورای امنیت اخبار ایران (بین‌الملل) اخبار "آمریکا" بیشتر بخوانید... پامپئو: شورای امنیت قطعنامه تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران را رد کرد قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پامپئو: شورای امنیت قطعنامه تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران را رد کرد قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد واژه های کاربردی مرتبط شورای امنیت اخبار ایران (بین‌الملل) اخبار "آمریکا" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ جیسون رضائیان: رفتن هوک تایید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است ۲ سید حسن نصرالله : اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود ۳ تلاش آمریکا برای قدرت‌نمایی با ادعای دروغین توقیف نفتکش‌های حامل سوخت ایران ۴ وال‌استریت ژورنال: حداکثر ۲ کشور از قطعنامه آمریکا علیه ایران حمایت می‌کنند ۵ مخالفت شدید کشورهای اروپایی با تحریم های آمریکا علیه خط لوله گاز روسیه ۶ پوتین خواستار برگزاری نشست مجازی اعضای دائم شورای امنیت با حضور ایران و آلمان شد ۷ ادامه خشم و نفرت عربی از حاکمان امارات/گروه‌های کویتی و فلسطینی: تلاش برای بزک کردن اشغالگران محکوم به شکست است ۸ کشف ویروسی کشنده‌تر از کرونا در قزاقستان مهمترین اخبار بین الملل سید حسن نصرالله : اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد اخبار توافق عادی سازی|جهاد اسلامی:‎ سران امارات حق ندارند به جای ملت فلسطین تصمیم بگیرند/ حماس: تاریخ هرگز از خائنان به ملت فلسطین نخواهد گذشت پامپئو: شورای امنیت قطعنامه تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران را رد کرد مهمترین اخبار تسنیم سید حسن نصرالله : اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود مشاور ارشد ترامپ: عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان حتمی است حملات هوایی و توپخانه ‌ای رژیم صهیونیستی به غزه ظریف در گفتگو با زیاد النخاله: اقدام خائنانه امارات تأثیری بر مقاومت فلسطین نخواهد داشت جیسون رضائیان: رفتن هوک تایید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای امنیت اخبار ایران بین الملل اخبار آمریکا شورای امنیت اخبار ایران بین الملل اخبار آمریکا تمدید تحریم های تسلیحاتی قطعنامه آمریکا مکانیسم ماشه شورای امنیت علیه ایران بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است

کیم اون چول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت که تحریم‌های آمریکا علیه کشورش به حلقه‌ای بر گردن خود واشنگتن تبدیل شده است.

براساس گزارش المیادین، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از معاون وزیر این کشور گفت: برای آمریکا که علاقه زیادی به تسلط و انقیاد بر دیگر کشور‌ها دارد، تحریم‌ها ابزار دیپلماتیک ترجیحی است، اما در شبه جزیره کره، تحریم‌ها به حلقه‌ای بر دور گردن خود آمریکا تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا به تقویت کره شمالی کمک کرد، افزود که توسعه سلاح‌های هسته‌ای در این کشور در پاسخ به تهدیدات هسته‌ای آمریکا آغاز شد.

کیم اون تایید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر پیونگ یانگ به تولید تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهد داد.

پیش از این، کیم یو جونگ، عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفت که کشورش به ساختن یک نیروی نظامی عظیم برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

پیونگ یانگ در معرض یک سری تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان ملل اعمال شد و چندین بار تشدید شد.

با این وجود کره شمالی به توسعه برنامه‌های نظامی خود ادامه داد. در سال ۲۰۲۲، این کشور اعلام کرد که وضعیت این کشور به عنوان یک قدرت هسته‌ای به دلیل تهدیدات و تحریکات مداوم آمریکا علیه آن، «غیرقابل بازگشت» است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند