Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن کریمی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مشوق ها، ترغیب کننده سرمایه گذار برای تامین انرژی از طریق خورشید در خوزستان نیست.

او افزود: واقعیتی در دنیا وجود دارد با این عنوان که آینده انرژی از آن الکتریسیته است. سوخت‌های فسیلی که تاکنون به عنوان منبع انرژی شناخته می‌شدند، در آینده از دایره تولید انرژی کنار رفته و جایگاه خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی با ذکر این نکته که سوخت‌های فسیلی همچنان به عنوان مواد اولیه، موقعیت خود را حفظ می‌کند، بیان کرد: اما منبع انرژی اصلی که تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد، انرژی الکتریسیته است و انرژی‌های تجدید پذیر به صورت کلی در اولویت قرار خواهند گرفت که بسیاری از کشور‌های دنیا نیز به این سمت رفته اند و موفق شدند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز اظهار داشت: همانطور که خداوند در اعطای سوخت‌های فسیلی به مردم ایران لطف داشته است، در زمینه انرژی خورشیدی و امکان استفاده از آن نیز در دنیا جزء مناطق مهم هستیم. خصوصا در نقطه‌ای که ذوذنقه مرکزی ایران به حساب می آید، از نقاط اولویت دار کشور است.

این مقام مسئول در خصوص سرمایه گذاری اندک در زمینه تولید انرژی خورشیدی در خوزستان اذعان داشت: علت سرمایه گذاری اندک در حوزه تولید انرژی از نور آفتاب، ترغیب نشدن سرمایه گذاران با توجه به مشوق‌ها است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند، اعتبارات خود را به استان‌های دیگر اختصاص دهند و ما نیازمند هستیم تا مشوق‌های بیشتری در نظر گرفته شود.

حسن کریمی ادامه داد: خوزستان با استفاده از تامین انرژی از طریق سد‌ها عملکرد خوبی داشته است، اما احتمالا خشکسالی‌های اخیر بهره برداری از نیروگاه‌های برقابی را در آینده دچار مشکل کند. ضمن آنکه استان ما نقاط خوبی برای استفاده بهینه در زمینه تولید انرژی خورشیدی دارد، از جمله کانون‌های گرد و خاک که می‌توانند به مزرعه‌ی پنل‌های خورشیدی تبدیل گردند.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انرژی خورشیدی انرژی نو خوزستان شرکت توزیع برق انرژی خورشیدی تولید انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند.

 قاسمعلی نیک‌پسند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: محققین توانسته‌اند با جایگزین کردن منابع و تولید برق از انرژی خورشید به نفع خود و برای تولید برق استفاده کنند.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: شهرستان جوین دارای ۳۶۰ حلقه چاه عمیق می‌باشد که از این میزان در اولین کمیته فنی بالغ‌بر ۱۷۰ حلقه از آن متقاضی مجهز شدن به پنل خورشیدی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه شهرستان جوین دارای تعداد ۳۶۰ حلقه چاه است، اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بدون شک کشاورزی را باید به سمت و سوی نوین‌سازی و کاهش هزینه‌های تولید پیش ببریم، افزود: طرح تجهیز چاه‌های عمیق به پنل‌های خورشیدی با هدف جلوگیری از خسارت قطعی برق در تابستان با توجه به افت عملکرد محصولات و سوختگی پمپ‌ها و ریزش میل چاه‌ها در حال ترویج است که با استقبال خوبی مواجه شده است.

نیک‌پسند اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با اعلام اینکه شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی، نقش عمده‌ای در تأمین امنیت غذایی منطقه دارد، گفت: وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

جوین ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دام‌پروری و طیور دارد و کارخانه قند و مجتمع کشت و صنعت جوین از صنایع مهم مرتبط با بخش کشاورزی در این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بزرگترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران در مارلیک افتتاح شد
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • نصب ۱۲۰ پنل خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی