Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بیژن بهرامی معاون بازرسی نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون پنج هزار انبار در استان شناسایی شده است که کد شناسایی انبار دریافت کردند.

او افزود: از این تعداد انبار شناسایی شده ۴۵۰ انبار معادل ۱۰ درصد انبار‌های پر تراکنش و فعال هستند و مابقی انبار‌ها کم بار و بی‌بار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرامی با اشاره به فعال شدن سامانه «داشبورد» در سازمان صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در این سامانه انبار‌ها به صورت الکترونیکی کنترل و رصد می‌شوند.

بیشتر بخوانید

معرفی ۱۰۱ واحد صنفی متخلف در چهارمحال و بختیاری به مراجع قضایی

او ادامه داد: در این سامانه به محض ورود بار به انبار از طرف سامانه جامع انبار یک پیامک به سامانه داشبورد ارسال می‌شود و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت اموال این انبار‌ها را روزانه پایش می‌کنند.

بهرامی گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت با رصد روزانه انبار‌های ثبت شده و فعال در استان میزان ورود کالا و خروج کالا و پیگیری یا امتناع از فروش کالا را رصد و پایش می‌کنند.

او با تأکید بر اینکه این سامانه از بروز احتکار و یا قاچاق کالا در انبار‌ها جلوگیری می‌کند، افزود: در سامانه جامع انبار‌ها دو شاخص رصد و پایش انبار‌ها و همچنین رسید و صدور حواله مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بهرامی اضافه کرد: در این طرح انباردار کالا وارد شده به انبار را ثبت و میزان ورود کالا به انبار و خروج کالا از انبار را ثبت می‌کند.

او ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح پایش و رصد انبار‌ها و همچنین صدور تعداد رسید حواله در جایگاه استان‌های میانه قرار دارد.

بهرامی، با تأکید بر اینکه بازرسی و نظارت بر واحد‌های صنفی و همچنین انبار‌ها و واحد‌های نگهداری کالا در استان به صورت مشترک با دستگاه‌های اجرای دیگر و همچنین اتاق اصناف و یا بازسان سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تا ۱۵ مرداد ماه پرونده‌هایی در حوزه قاچاق کالا، امتناع از عرصه کالا ثبت و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

او با تأکید بر اینکه ۷۰ درصد انبار‌های استان خاص اصناف و عمده‌فروشان، خرده‌فروشان، شرکت‌های پخش و صنف انبارداران است افزود: مابقی انبار‌ها خاص صنعت، ادارات و بخش کشاورزی است.

بهرامی با تأکید بر اینکه جلوگیری از قاچاق کالا از مهمترین برنامه‌های این سازمان است اضافه کرد: برای مقابله با قاچاق کالا، علاوه بر اینکه انبار‌ها رصد می‌شود، اصناف و واحد‌های صنفی نیز رصد و ارزیابی می‌شوند.

او با اشاره به اینکه قاچاق کالا در انبار‌ها با قاچاق کالا در واحد‌های صنفی متفاوت است ادامه داد: در انبار‌ها اگر از طرف انباردار اعلام موجودی ثبت نشود و یا ورود و خروج کالا ثبت نشود، کالای قاچاق محسوب می‌شود، ولی در واحد‌های صنفی به کالا‌هایی قاچاق گفته می‌شود، که خارجی باشد.

بهرامی به انبارداران توصیه کرد: اگر اطلاعات و موجودی انبار را ثبت نکردند به سامانه جامع انبار مراجعه و انبار را ثبت کنند.

او ادامه داد: انباردارانی که ثبت اطلاعات کردند و انبار پربار دارند نیز در هنگام تخلیه بار و ورود و خروج کالا از انبار موجودی کالا را در سامانه ثبت کنند.

بهرامی به مردم توصیه کرد: در صورتی که انبار مشکوک را مشاهده کردند و یا جابجایی کالای مشکوک را از یک انبار مشاهده کردند، به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند، تا از طریق بازرسان به این موضوع رسیدگی شود.

او افزود: برخی انبار‌ها هستند که عدم ثبت موجودی دارند و کالا‌هایی را در انبار ذخیره کرده و به قیمت مناسب کالا را فروختند، به دلیل اینکه موجودی انبار را در سامانه جامع اموال ثبت نکرده است، به جرم انجام ندادن تکلیف صنفی متخلف محسوب می‌شوند و در تعزیرات حکومتی به تخلف آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

بهرامی گفت: نظارت بر فعالیت انبار‌ها بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و پس از تشکیل پرونده، به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان صمت انبارهای فعال احتکار کالا تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری واحد های صنفی معدن و تجارت انبار را ثبت سامانه جامع سازمان صنعت خروج کالا قاچاق کالا انبار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، ظهر چهارشنبه به خبرنگاران گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری انواع لوازم خانگی خارجی در یک انبار در شهر کرمان، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی قضائی و با همراهی کارشناسان اداره صمت استان در بازدید از این انبار بیش از ۴۰ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی شامل یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و دیگر لوازم منزل را کشف و آنان را تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان دادند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به تعزیرات حکومتی معرفی شد که در این رابطه با توجه به ضرر و زیان عرضه کالای قاچاق به جای تولیدات داخلی، از همگان می‌خواهیم نگهداری و فروش هرگونه اقلام قاچاق و غیر مجاز را به شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی گزارش کنند.

کد خبر 6094278

دیگر خبرها

  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در چهارمحال و بختیاری
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • کشف انبار گردوی خارجی قاچاق در بیرجند