Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفتند: مکتب حاج قاسم همان مکتب انقلاب اسلامی است و قهرا انتظار از زادگاه شهید سلیمانی که محل مدفن ایشان است، انتظار بیشتری است که در عرصه فرهنگی تلاش بیشتری انجام گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از راه آرمان؛ رهبر فرزانه انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۸ به کلید واژه «مکتب حاج قاسم» اشاره داشتند و ایشان در تریبون بیان حقایق نماز جمعه، فرمودند که نباید به شهید حاج قاسم سلیمانی به چشم یک فرد نگاه کنیم بلکه باید به آن به چشم یک مکتب و یک مدرسه درس‌آموز بنگریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعادت و سیادت دنیا و آخرت ما از مکتب حاج قاسم می گذرد/ ضرورت تبیین این مکتب در عرصه فرهنگی از استان کرمان 

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی همان مکتب انقلاب اسلامی است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی  انقلابی بود و بنابراین مکتب ایشان غیر از مکتب انقلاب اسلامی نیست.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال که راه ترویج این مکتب چیست، عنوان کرد: باید این مکتب را به نسل جدید معرفی کنیم، برکات این مکتب را بگوییم و تبیین کنیم که این مکتب چه برکاتی داشته و دارد.

وی تأکید کرد: سعادت و سیادت دنیا و آخرت ما از رهگذر این مکتب می گذرد و ما باید در این عرصه تهاجم فرهنگی دشمن را تبیین کنیم؛ چرا که دشمن در پی آن است که این مکتب را شکست دهد و این مسئله فراتر از سقوط یک نظام است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: دشمن به دنبال آن است که این مکتب آسیب ببیند و دشمن اصلی ما، آمریکا در پی آن است که فرش را از زیر پای انقلاب اسلامی بکشد و در این راستا در ایران، لبنان، سوریه، عراق و یمن دنبال چنین مسئله ای است و ما نیز این حقیقت را باید برای مردم و به ویژه نسل جدید بیان کنیم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: اگر این واقعیت تبیین شود، مکتب حاج قاسم هم که همان مکتب انقلاب اسلامی است، احیا شده است و قهرا انتظار از زادگاه شهید سلیمانی که محل مدفن ایشان است، انتظار بیشتری است که در عرصه فرهنگی تلاش بیشتری انجام گیرد.

مکتب حاج قاسم، مکتب بندگی خدا و نفی شرک است

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه خداوند در روزگار غربت دین و معنویت، حضرت امام خمینی را بر مومنین و مستضعفین منت نهاد، گفت: به فضل الهی، کشور امام زمان (عج) ایران که روزگاری طولانی، میدان تاخت و تاز چکمه پوشان و مزدوران دشمنان‌ اسلام بود، میدان جهاد و شهادت و خدمت در راه قرآن و عترت شد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فرهنگ ناب اسلام محمدی، فرهنگ جهاد، شهادت‌، اعتماد به مدد غیبی، امید به نصرت الهی و ظلم ستیزی و سلطه ناپذیری و هزاران ارزش و کرامت دیگر، رایج شده است.

وی بیان کرد: به لطف الهی به دست امام راحل مدرسه عشق، جهاد و شهادت حضرت سید الشهداء امام حسین علیه السلام که به دسیسه شیاطین رو به بایر شدن می رفت، در این دوران دایر شد و با ارتحال آن یگانه، به عنایت الهی این مدرسه با حضرت امام سید علی خامنه ای اداره شد و توسعه یافت و پیش می رود.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی عنوان کرد: در این مدرسه، مجاهدانی بلند همت، آماده بذل جان در راه حق، عابدانی ره صد ساله، یک شبه طی کرده، عارف، زاهد، چون حاج قاسم سلیمانی تربیت و پرورش یافتند و در سیر مقاومت در راه حق، خود پرچمی برای هدایت شدند و به مقامی از کرامت و عزت رسیدند که امام سید علی خامنه ای به ایشان به عنوان یک مدرسه و مکتب، می نگرند نه یک فرد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: آن مکتب بندگی خدا، اخلاص کامل در همه ابعاد و مراتب است، مکتب نفی شرک در تمام مراتب آن، نفی سلطه کفر و ستم، آزاد و بی اعتنا به همه عوامل فریب و تزویر، تطمیع و تهدید است.

مکتب شهید سلیمانی فراتر از شعاع جهان اسلام اثرگذار است

وی اظهار کرد: مدرسه و مکتبی که در شعاع جهان اسلام بلکه فراتر اثر گذار است و انسان های خواهان حیات طیبه از اقصی نقاط مجذوب آن گشته و در آن ارزش های فطری جان خود شکوفا می سازند و اکنون به فضل الهی این جریان رحمت و خیر، آزاد اندیشی و آزاد منشی و نفی سلطه کفر، ستم ستیزی و مقاومت، ایثار، در بخش عظیمی از جهان اسلام راه افتاده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با تأکید بر اینکه تمامی موارد عنوان شده از برکات مکتب دفاع مقدس ملت ایران به پیروی از امام راحل بوده است، ابراز کرد: خداوند در دفاع مقدس با دست قدرت " یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ " دل رزمندگان را قرص و محکم کرد و حقیقت " مَا النَّصْرُ إلّا مِنْ عِندِ الله " را بر جان رزمندگان اسلام‌ عیان کرد و رزمندگان را به نشان "ما رَمَیتَ إذْ رَمَیتَ وَ لکنَّ الله رَمی" مفتخر ساخت.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: رزمندگان دیار کریمان را به نشان مقدس "ثار الله " در دنیا و عقبا بلند آوازه ساخت و مردم دیار کریمان را به داشتن چنین سپاهی و چنان فرماندهی کرامت داد.

وی گفت: صلوات و رحمت خاصه نثار رزمندگان سپاه ثار الله و فرمانده صاحب مکتبشان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛ و همه کریمان و کریم زادگانی که میهن خود را بر بال ملائکه الله نشاندند و در میان ملل جهان سر افراز نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی افزود: سلام و تحیت بی حد بر مجاهدان، کریمان، کریم زادگان، نجباء و خردمندان باد که سبک زندگی اسلامی و رسم اخلاص و بندگی خدا را در این زمانه سر دست گرفتند و به جهانیان نشان دادند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از خداوند خواهانیم دست قدرت لایزال خود را در تمامی  میدان های سخت بر سر این ملت مستدام بدارد و نصرتی از غیب در همه امور بر ما نازل بفرماید و در تحقق همه آرمان های انقلاب ما را تائید کند.

وی خاطر نشان کرد: از خداوند خواستاریم که رزمندگان اسلام را در همه نقاط عالم پیروز گرداند و دشمنان را بر ما مسلط مگرداند و ما را در محضر اولیای دین سرافراز کند و توفیق ادامه راه امام راحل را به ما کرامت کند و جهاد با قلب، زبان، مال و جان و شهادت در راه حق را روزی ما بفرماید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری حجت الاسلام و المسلمین مکتب انقلاب اسلامی حاج قاسم سلیمانی مکتب حاج قاسم شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند