Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@21:21:44 GMT

جلسه بررسی قرارداد تجاری چین و آمریکا به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۵۵۸۹

جلسه بررسی قرارداد تجاری چین و آمریکا به تعویق افتاد

آمریکا و چین بررسی مرحله اول قرارداد تجاری را که قرار بود در روز شنبه برگزار شود به تعویق انداختند تا چین زمان بیشتری برای خرید محصولات آمریکایی داشته باشد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمریکا و چین بررسی مرحله اول قرارداد تجاری را که قرار بود در روز شنبه برگزار شود به تعویق انداختند تا زمان بیشتری برای خرید محصولات آمریکایی توسط چین وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هنوز هیچ زمان مشخصی برای بررسی تعهد شش ماهه قرارداد تجاری بین آمریکا و چین تعیین نشده است. این جلسه با حضور رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا، استیون منوچین وزیر خزانه‌داری این کشور و لیو هی ،نخست وزیر چین برگزار خواهد شد.

 قرار بود این مقامات جلسه خود را در روز شنبه، شش ماه پس از عقد این قرارداد در پانزدهم فوریه، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کنند.

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز جمعه مجدداً اعلام کرد این قرارداد به خوبی پیش می‌رود ولی هیچ اظهار نظری در مورد به تعویق افتادن این جلسه نکرد.

 به گفته یکی از منابع آگاه، مقامات آمریکا قصد دارند زمان بیشتری به چین بدهند تا خرید محصولات آمریکایی توافق شده در قرارداد را افزایش دهد.

 واردات محصولات کشاورزی، کارخانه‌ای، انرژی و خدماتی آمریکا توسط چین هنوز تا مبلغی که طبق قرارداد متعهد شده فاصله زیادی دارد. چین باید در سال اول قرارداد تجاری 77 میلیارد دلار بیشتر از 2017 از محصولات و خدمات آمریکایی خریداری کند.

 ولی با برداشته شدن تعطیلی‌های اعمال شده جهت مهار ویروس کرونا در چین، واردات این کشور هم افزایش یافته است. وزارت کشاورزی آمریکا در روز جمعه گزارش داد چین 126 هزار تن دانه سویا از این کشور خریداری کرده است.

شرکت‌های آمریکایی چین را ترک نمی‌کنندواشنگتن شرکت های چینی را به حذف از بورس آمریکا تهدید کرد

 طبق گفته تاجران نفت آمریکا و واردکنندگان چینی، شرکت‌های نفت دولتی چین نفتکش هایی را برای حمل حداقل 20 میلیون بشکه نفت خام آمریکا برای ماه‌های اوت و سپتامبر اجاره کرده اند که حاکی از افزایش خرید انرژی توسط این کشور است.

 مقامات دولت آمریکا اعلام کرده اند از روند خرید چین در هفته‌های اخیر راضی هستند و قصد ندارند این قرارداد تجاری را ترک کنند. به تعویق انداختن این جلسه حتی به مدت کوتاه به چین اجازه می دهد واردات خود را تکمیل کند .به این ترتیب لایتهایزر می تواند ترامپ را برای حفظ این قرارداد قانع کند.

 قرارداد تجاری تنها منبع ثبات در بحبوحه پیچیده شدن روابط بین چین و آمریکا بر سر همه گیری ویروس کرونا، نقض حقوق بشر و تحریم های آمریکا  علیه شرکت های چینی است.

 انتهای پیام/57

R7586/P/S7,85/CT10 بیشتر بخوانید... چین و آمریکا قرارداد تجاری را بررسی می‌کنند جنگ سرد آمریکا و چین مسیر جریان های انرژی را تغییر می دهد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... چین و آمریکا قرارداد تجاری را بررسی می‌کنند جنگ سرد آمریکا و چین مسیر جریان های انرژی را تغییر می دهد پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ جزییات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار/الزام دولت به خرید باقیمانده سهمیه سوخت مردم ۲ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۳|آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۷۰۰هزار تومان شد ۳ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۴ ۴ مخالفت شدید کشورهای اروپایی با تحریم های آمریکا علیه خط لوله گاز روسیه ۵ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۲۴| پیش بینی رگبار ۵ روزه باران در برخی استان ها ۶ وزارت صمت را این روزها چه کسی اداره می‌کند؟ ۷ فروش اوراق سلف نفتی از یکشنبه آینده/ هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان قیمت خورد + سند ۸ رشد قیمت مسکن مهر شهرهای جدید/ مسکن مهر پردیس در مرز میلیاردی شدن مهمترین اخبار اقتصادی اختصاصی تسنیم| فروش اوراق سلف نفتی "طرح جدید دولت" نیست/کلیات طرح جدید هنوز به تایید نهایی نرسیده است وزارت صمت را این روزها چه کسی اداره می‌کند؟ مدیرعامل بورس انرژی: فروش اوراق سلف نفتی با طرح رییس‌جمهوری متفاوت است یک مقام مسئول: هیچ نفتکش ایرانی توقیف نشده است مهمترین اخبار تسنیم سید حسن نصرالله : اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود مشاور ارشد ترامپ: عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان حتمی است حملات هوایی و توپخانه ‌ای رژیم صهیونیستی به غزه ظریف در گفتگو با زیاد النخاله: اقدام خائنانه امارات تأثیری بر مقاومت فلسطین نخواهد داشت جیسون رضائیان: رفتن هوک تایید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرارداد تجاری آمریکا و چین چین و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است

عضو شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر درباره ابهامات قرارداد‌های حمل و نقلی چین شهرداری تهران گفت: این تفاهم‌نامه پیش از اینکه مصوب شود در دو کمیسیون تخصصی شورای شهر بررسی و بعد اعضای شورا در صحن به آن رای داده‌اند! - اخبار اجتماعی -

احمد علوی؛ عضو شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری تسنیم در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر درباره ابهامات قرارداد‌های حمل و نقلی چین شهرداری تهران گفت: این تفاهم‌نامه پیش از اینکه مصوب شود در دو کمیسیون تخصصی شورای شهر تهران بررسی و بعد به صحن آمده بود.

وی با اشاره به اینکه بندها و متن این تفاهم‌نامه در مواردی در جریان این بررسی‌ها دچار  تغییر و تحول شد و مدیران شهرداری هم  تاکید کردند که متنی که به شورا ارائه شده با متنی که به صحن آمده متفاوت است، افزود: قطعا اگر قرار بود چنین نکاتی (ایراداتی که امروز به تفاهمنامه از سوی برخی از اعضا گرفته شد) مطرح باشد، باید در همان زمان که به‌صورت تخصصی در کمیسیون‌ها بررسی شد، اشاره می‌کردند.

قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه برخی از اعضای شورای شهر در صحن علنی و پس از چند ماه اعلام کنند که در قرارداد شهرداری  تخلف بوده، قابل پذیرش نیست.

علوی گفت: اعضای شورا بعد از تایید این دو کمیسیون در صحن به آن رای داده‌اند و امروز اگر در نحوه اجرا موضوعی بود، باید مطرح می‌کردند.

وی تاکید کرد:  درباره تخلفات اجرای تفاهم‌نامه نیز اگر مسئله‌ای وجود دارد، باید این مسئله به سازمان نظارتی ارائه شود و این سازمان‌ها درباره تخلف نظر بدهند؛ اگر اعضای شورای شهر معتقدند تخلفی شده باید به جای اینکه به صورت عام در صحن شورا، مطرح کنند به دستگاه‌های نظارتی اعلام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا | بازداشت۳۳دانشجو
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو