Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@04:28:05 GMT

چین خرید نفت از آمریکا را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۵۷۳۲

چین خرید نفت از آمریکا را افزایش داد

‍‍‍‍‍‍

شرکت نفت و گاز پتروچاینا و شرکت سینوپک، بزرگترین پالایشگاه چین، هر کدام ۵ تا ۶ نفتکش بزرگ را برای بارگیری نفت آمریکا در ماه های اوت و سپتامبر اجاره کرده اند که هر کدام ظرفیت حمل دو میلیون بشکه نفت را دارند. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تاجران نفت آمریکا و واردکنندگان چینی اعلام کردند ارسال محموله‌های نفت خام آمریکا به چین طی هفته های آینده افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین و آمریکا قصد دارند پس از یک جنگ تجاری طولانی، قرارداد تجاری خود را بررسی کنند.

 شرکت های نفت دولتی چین موقتاً نفتکش هایی را برای حمل حداقل 20 میلیون بشکه نفت خام آمریکا برای ماه های اوت و سپتامبر اجاره کرده‌اند. این اقدام چین نگرانی‌های آمریکا در مورد عدم پیروی چین از تعهداتش طبق مرحله اول قرارداد تجاری را کاهش می دهد.

چین در 2018 قبل از افزایش درگیری های تجاری با آمریکا، 5.42 میلیارد دلار نفت از آمریکا وارد کرد و بزرگترین خریدار نفت خام این کشور بود.

 چین در ماه ژانویه قول داد 18.5 میلیارد دلار بیشتر از 2017 محصولات انرژی آمریکا از جمله نفت خام و گاز طبیعی این کشور را در سال جاری میلادی خریداری کند که برابر با حدود 25 میلیارد دلار می شود.

 همه گیری ویروس کرونا باعث شد چین تا 30 ژوئن تنها 2.06 میلیارد دلار نفت خام آمریکا را خریداری کرده باشد. اخیراً واردات نفت خام آمریکا توسط شرکت نفت و گاز پتروچاینا و شرکت سینوپک، بزرگترین پالایشگاه چین، افزایش یافته است.

جلسه بررسی قرارداد تجاری چین و آمریکا به تعویق افتادشرکت‌های آمریکایی چین را ترک نمی‌کنند

 اطلاعات ریفینیتیو ایکون نشان می دهد 32 میلیون بشکه نفت آمریکا در ماه اوت به چین می رسد.

 این دو شرکت چینی هر کدام 5 تا 6 نفتکش بزرگ را برای بارگیری نفت آمریکا در ماه های اوت و سپتامبر اجاره کرده اند که هر کدام ظرفیت حمل دو میلیون بشکه نفت را دارند. منابع کشتیرانی نشان می دهد صادرکنندگان نفت آمریکا از جمله شرکتهای اکسیدنتال پترولیوم، ایکویینر و ویتول هرکدام یک یا دو نفتکش را اجاره کرده اند.

پتروچاینا قصد دارد 3 میلیون تن معادل حدود 22 میلیون بشکه از نفت خام آمریکا را به ارزش یک میلیارد دلار تا پایان سال جاری میلادی خریداری کند.

 این قراردادهای جدید نشان می‌دهد چین هنوز هم قصد دارد به اهداف خرید خود طبق قرارداد تجاری برسد.

 انتهای پیام/59

R7586/P/S7,80,85/CT10 بیشتر بخوانید... هند استفاده از کشتیهای چینی برای تجارت نفت را متوقف کرد چین و آمریکا قرارداد تجاری را بررسی می‌کنند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... هند استفاده از کشتیهای چینی برای تجارت نفت را متوقف کرد چین و آمریکا قرارداد تجاری را بررسی می‌کنند پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ جزییات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار/الزام دولت به خرید باقیمانده سهمیه سوخت مردم ۲ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۳|آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۷۰۰هزار تومان شد ۳ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۴ ۴ مخالفت شدید کشورهای اروپایی با تحریم های آمریکا علیه خط لوله گاز روسیه ۵ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۲۴| پیش بینی رگبار ۵ روزه باران در برخی استان ها ۶ وزارت صمت را این روزها چه کسی اداره می‌کند؟ ۷ فروش اوراق سلف نفتی از یکشنبه آینده/ هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان قیمت خورد + سند ۸ رشد قیمت مسکن مهر شهرهای جدید/ مسکن مهر پردیس در مرز میلیاردی شدن مهمترین اخبار اقتصادی اختصاصی تسنیم| فروش اوراق سلف نفتی "طرح جدید دولت" نیست/کلیات طرح جدید هنوز به تایید نهایی نرسیده است سیل نعمت است یا نقمت؟ وزارت صمت را این روزها چه کسی اداره می‌کند؟ مدیرعامل بورس انرژی: فروش اوراق سلف نفتی با طرح رییس‌جمهوری متفاوت است مهمترین اخبار تسنیم سید حسن نصرالله : اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود مشاور ارشد ترامپ: عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان حتمی است حملات هوایی و توپخانه ‌ای رژیم صهیونیستی به غزه ظریف در گفتگو با زیاد النخاله: اقدام خائنانه امارات تأثیری بر مقاومت فلسطین نخواهد داشت جیسون رضائیان: رفتن هوک تایید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه نفت نفت خام آمریکا اجاره کرده اند قرارداد تجاری میلیارد دلار چین و آمریکا نفت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا بیش از ۲ درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید. نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ کاهش به  ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۵ درصدی به ۲۳۲۴ دلار رسیده است.
تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.
تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسانده بود.
سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.
رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است.‌بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.
نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۸۲ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۰ درصدی، ۹۱۴ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!