Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:38:27 GMT

مهمترین رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۵۸۹۴

مهمترین رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

به گزارش ایرنا، اولین رویداد مهم استان در هفته گذشته که می توان به آن اشاره کرد مشخص شدن برنامه زمان‌بندی مسابقات «شهلا بهروزی راد» قایقران کرمانشاهی در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو بود.

رقابت‌های پاراکانو (آب های آرام معلولان) پارالمپیک توکیو از پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ آغاز و تا روز شنبه ۱۳ شهریور ادامه پیدا می‌کند و بهروزی‌راد، بانوی کرمانشاهی تاکنون تنها ملی پوش کشورمان است که سهمیه حضور در این رقابت‌ها را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شهریور سال گذشته و در مسابقات جهانی مجارستان که حکم انتخابی رقابت‌های پارالمپیک را داشت توانست ضمن کسب مدال برنز، جواز حضور در مسابقات توکیو را کسب کند.

زلزله ۵.۱ ریشتری گیلانغرب را لرزاند

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر ساعت ۱۳ و ۴۶ دقیقه و ۱۹ثانیه  روز یکشنبه (۱۹ مرداد) حوالی گیلانغرب در استان کرمانشاه را لرزاند.

این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین به وقوع پیوست و در شهرهای سرپل ذهاب، قصرشیرین، کرمانشاه و منطقه اورامانات احساس شد.

این زلزله در ۲۹ کیلومتری گیلانغرب، ۳۰ کیلومتری قصرشیرین و ۳۲ کیلومتری سرپل ذهاب به وقوع پیوست که خوشبختانه خسارتی نداشت.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه دارفانی را وداع گفت

ماموستا مُلا «محمد محمدی» امام جمعه اهل سنت کرمانشاه روز دوشنبه ۲۰ مرداد در ۷۹ سالگی براثر عارضه کبد در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت.

ماموستا محمدی از یک هفته قبل به دلیل ناراحتی کبد در بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه بستری شده بود که در نهایت به لقاء الله پیوست و در مزارستان روستای دولت‌آباد روانسر به خاک سپرده شد.

ماموستا محمدی اهل شهرستان روانسر بود و از سال ۱۳۷۸ تاکنون به عنوان امام جمعه اهل سنت کرمانشاه فعالیت داشت.

صدور پیام تسلیت مقامات و مسوولان در پی درگذشت ماموستا محمدی

به دنبال درگذشت ماموستا محمدی که از وی به عنوان یکی از منادیان وحدت یاد می شد، مسوولان و مقامات کشوری در پیام هایی جداگانه ارتحال وی را به مردم استان کرمانشاه، جامعه اهل سنت و خانواده اش تسلیت گفتند.

حسن روحانی رییس جمهوری، محمدباقر قالیباف رییس مجلس، علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سردار حسین دهقان مشاور فرماندهی کل قوا، حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، امام جمعه و استاندار کرمانشاه از جمله مقاماتی بودند که ارتحال ماموستا محمدی را تسلیت گفتند.

همچنین آیت الله مصطفی علما با حضور در منزل ماموستا محمدی، پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب را به خانواده ایشان ابلاغ کرد.

۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در شرکت گاز کرمانشاه تعریف شده است

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه با اعلام اینکه برای امسال ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه گازرسانی در استان تعریف شده است، گفت: اکنون ۳۱۰ میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم و از این محل ۳۰۰ روستا و واحد صنعتی را گازدار خواهیم کرد.

«سیروس شهبازی» در نشست خبری افزود: در هفته دولت امسال گازرسانی به ۱۷۶ روستا و واحد صنعتی با ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار در استان به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: تا پایان امسال نیز به ۳۰۰ روستا و واحد صنعتی در استان کرمانشاه گازرسانی انجام می شود.

شهبازی در ادامه سخنانش به تشریح وضعیت موجود گازرسانی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اکنون ۹۹درصد خانوارهای شهری در قالب ۲۸ شهر و ۷۵ درصد خانوارهای روستایی در قالب هزار و ۴۷۵ روستا در استان کرمانشاه گاز طبیعی دارند.

رویدادهای شهریور و بیم قرمز شدن وضعیت کرونا در کرمانشاه

رویدادهای پیش رو از جمله برگزاری آزمون‌ سراسری، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، انتخابات دورم دوم مجلس، آئین‌های مذهبی و همچنین پایان فصل گرما و نزدیک شدن به فصل پاییز، این بیم را در میان مسوُولان به وجود آورده که اگر مردم به توصیه‌های بهداشتی پایبند نباشند شرایط استان کرمانشاه را به حالت قرمز برگردانند و تعداد مبتلایان به کرونا در استان افزایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست خبری با بیان اینکه در شهریور امسال با رویدادهای متعددی روبرو هستیم، گفت: تجمع و ازدحام جمعیت یکی از دلایل انتشار ویروس کرونا است که در این رویدادها پیش رو ما با تجمع جمعیت روبرو خواهیم بود و از این رو از اکنون برای شیوع بالای کرونا در استان هشدار می‌دهیم.

دکتر «محمودرضا مرادی» چهار روز تعطیلات پیش رو در روزهای ششم تا نهم شهریور و برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم را در صورت افزایش مسافرت و عدم رعایت نکات و موارد بهداشتی را خطرناک عنوان کرد.

دور دوم انتخابات در ۷۷۴ شعبه کرمانشاه برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: دور دوم یازدهمین دوره انتحابات مجلس شورای اسلامی در ۷۷۴ شعبه اخذ رای در ۲ شهرستان استان برگزار می‌شود.

محمدابراهیم الهی تبار در نشست معاونان سیاسی استانداری های سراسر کشور با اعلام آمادگی کرمانشاه برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این انتخابات که در حوزه های انتخابیه کرمانشاه و اسلام آبادغرب برگزار می‌شود، یک میلیون نفر واجد شرایط رای دادن دارد و ۷۷۴ شعبه اخذ رای برای آن پیش بینی شده است.

وی یکی از دغدغه های دور دوم انتخابات مجلس را اقلام تبلیغاتی عنوان کرد و گفت: با توجه به تمرکز تبلیغات در فضای مجازی و دغدغه وزارت بهداشت نیاز به چاره اندیشی دارد.

۱۸۵ فقره سرقت و ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی (ظفر۴) خبر داد و گفت: از جمله نتایج این طرح کشف ۱۸۵ فقره سرقت و ۲۰ میلیارد ریال کالا و احشام قاچاق بوده است.

سردار «علی اکبر جاویدان» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح با حضور تعدادی از پلیس های تخصصی مانند آگاهی، مبارزه با موادمخدر، امنیت عمومی، امنیت اقتصادی، راه و راهور ظرف مدت ۷۲ ساعت اخیر و با محوریت کرمانشاه اجرا شد.

وی در پایان بر جدیت پلیس در برخورد با مجرمان خبر داد و گفت: همکاران ما در بخش های مختلف شبانه روز برای امنیت مردم تلاش می کنند.

بهره برداری از ۲۱ هزار هکتار شبکه‌های سامانه گرمسیری در کرمانشاه

۲۱ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار از شبکه‌های اصلی و فرعی سامانه گرمسیری استان کرمانشاه روز پنجشنبه (۲۳ مرداد ماه) با حضور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

۲۳ هزار هکتار از شبکه های اصلی و فرعی سامانه گرمسیری در استان های مرزی کرمانشاه و ایلام از طرح‌های مهم آب و خاک در مناطق مرزی به عنوان مجموعه پروژه بزرگی در عرصه آب و خاک کشور افتتاح شد.

این ۲۳ هزار هکتار شامل ۱۱ دشت در استان کرمانشاه و یک دشت در استان ایلام است که ۵۲ کیلومتر خط اصلی انتقال، ۲۲۰ کیلومتر انشعاب لوله های فرعی، هشت هزار و ۸۵۰ کیلومتر تونل دارد و برای آن هشت ایستگاه پمپاژ و ۲ ایستگاه پست فشار قوی و ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال برق احداث شده که ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار آن در استان کرمانشاه و یک هزار و ۵۰۰ هکتار آن در ایلام واقع است.

روحانی: آرزوی بهره‌برداری از دشت‌های آباد مناطق مرزی امروز محقق شد

رییس جمهوری گفت: یکی از آرزوهای ما در دوران جنگ این بود تا مردم مناطق مرزی بتوانند از سرزمین خود به بهترین وجه بهره‌برداری کنند که امروز این آرزو با افتتاح آبیاری و زهکشی ۲۳ هزار هکتار از اراضی حاصلخیز این استان‌ها به بار نشست.

حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» در هجدهمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی عمرانی، تولیدی و زیربنایی با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» و پانزدهمین هفته پویش الف -ب- که به صورت ویدئوکنفرانسی در استان‌های کرمانشاه و ایلام برگزار شد، اظهار داشت: مردم امروز شاهد افتتاح یکی از طرح های بزرگ آب و خاک در مناطق مرزی کشور هستند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در ایام جنگ یکی از امید و آرزوهای ما این بود که روزی جنگ با پیروزی رزمندگان تمام شده و این دشت‌ها آباد شود تا مردم ما بتوانند از سرزمین خود به بهترین وجه بهره برداری کنند.یکی از طرح‌های مدنظر از همان آغاز به کار این دولت، همین طرح بزرگ در منطقه غرب کشور بود که امروز شاهد افتتاح ۲۳ هزار هکتار در طرح‌های مهم کشور در زمینه آب و خاک هستیم.

۳۵ هزار هکتار اراضی کرمانشاه و ایلام تا پایان دولت دوازدهم مشروب می‌شود

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور گفت: ۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان‌های مرزی ایلام و کرمانشاه تا پایان دولت دوازدهم مشروب می‌شود که امروز (پنجشنبه ۲۳ مرداد) ۲۳ هزار هکتار آن در قالب ۲ طرح بزرگ وارد مدار بهره‌برداری می شود.

 محمد حاج رسولی ها در آیین بهره برداری طرح عظیم توسعه منابع آب و خاک در نواحی مرزی در روستای «میرمیرو» سرپل ذهاب به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری افزود: با عنایت رهبری از سال ۹۳ تونل ها و سدهای زیادی در استان های مرزی کشور وارد مدار بهره برداری شده و شبکه های زیردست آن نیز وارد مدار بهره برداری می شود.

 وی اظهار داشت: از مجموع پروژه افتتاحی امروز اولین طرح ابر پروژه تامین آب مناطق گرمسیری  است که در سفر سال گذشته با سد ازگله تامین آب آن افتتاح شد و این سامانه انتقال آب به طول ۴۰۰ کیلومتر در استان های ایلام و کرمانشاه در حال اجرا است و در این مقطع ۵۲ کیلومتر کانال، هشت و هشت دهم کیلومتر تونل و سازه های ایستگاه های پمپاژ، ۲۲۰ کیلومتر لوله گذاری هشت ایستگاه پمپاژ و ۲ ایستگاه برق با هزینه یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان وارد مدار بهره برداری شد.

سه طرح بزرگ در ۴۰ روز گذشته در کرمانشاه به بهره برداری رسیده ‌است

استاندار کرمانشاه گفت: ظرف ۴۰ روز گذشته سه طرح بزرگ شامل سد شرف شاه، طرح بزرگ گرمسیری و توسعه آب و خاکی و طرح رونق شهرهای سومار و نفت شهر از طریق ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

هوشنگ بازوند در مراسم افتتاح طرح بزرگ گرمسیری که در آن ۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان های کرمانشاه و ایلام از طریق ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری به بهره برداری رسید، افتتاح طرح بزرگ گرمسیری را یک افتخار و کار بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست که در تاریخ ثبت خواهد شد.

بازوند با اشاره به هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی باقی‌مانده از این طرح در ازگله و سرپل ذهاب از رییس جمهوری خواست طی تفاهم نامه ای با وزارت نیرو و جهاد کشاورزی این زمین های کشاورزی هم به این طرح بزرگ افزوده شود.

۷۷ هزار هکتار به زمین‌های آبی کشور اضافه شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۷۷ هزار هکتار به زمین‌های کشاورزی آبی کشور اضافه شد که از این میزان ۲۳ هزار هکتار آن امروز و ۵۴ هزار هکتار آن نیز در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

کاظم خاوازی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری طرح عظیم توسعه منابع آب و خاک در نواحی مرزی در روستای «میرمیرو» سرپل ذهاب به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری افزود: از مجموع ۲۳ هزار هکتار اراضی تحت پوشش سامانه گرمسیری که امروز افتتاح شد، ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار آن در کرمانشاه و یک هزار و ۵۰۰ در ایلام قرار دارد که از این میزان ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتارآن در کرمانشاه از اراضی دیم به آبی تبدیل شده است.

وی اظهارداشت: در اراضی آبی تبدیل شده به طور متوسط سه و نیم تا چهار برابر افزایش عملکرد داریم و کشاورزان می توانند علاوه بر یک کشت، ۲ تا سه کشت انجام دهند که باعث افزایش عملکرد و درآمد آنها می شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در مجموع با این ۲۳ هزار هکتار اراضی به بهره برداری رسیده، ۹ هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به کار می شوند که در بخش کشاورزی ۵۰۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری اتفاق افتاده و ۱۰۰ هزار تن افزایش عملکرد داریم.

۲ ورزشکار کرمانشاهی دوپینگی از آب درآمدند

یکی دیگر از اتفاقات ویژه هفته گذشته، مثبت شدن نتیجه آزمایش دوپینگ ۲ ورزشکار کرمانشاه در رشته های ووشو و کشتی فرنگی بود.

مریم هاشمی در ووشو یکی از این ورزشکاران است که نتیجه آزمایش دوپینگ وی در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ چین که در آن موفق به کسب مدال طلا شده بود، مثبت اعلام شد.

طبق حکم فدراسیون جهانی، هاشمی از تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۱۹ تا ۲۱ اکتبر ۲۰۲۳ یعنی به مدت چهارسال از حضور در مسابقات رسمی محروم خواهد بود.

بهروز هدایت دیگر ورزشکار کرمانشاهی رشته کشتی فرنگی است که نتیجه آزمایش دوپینگ او نیز مثبت اعلام شد.

این کشتی گیر سال گذشته در مسابقات بین المللی جام تختی با شکست تمامی مدعیان وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی به مدال طلا دست یافت و توانست به عضویت تیم ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی دهلی نو درآید.

وی نیز به مدت چهار سال از ۱۳ اسفند ۹۸ تا ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ از تمام فعالیت های ورزشی محروم شده است.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه کرمانشاه حسن روحانی استانداری کرمانشاه کرمانشاه حسن روحانی وارد مدار بهره برداری بهره برداری رسیده استان کرمانشاه هزار هکتار اراضی کرمانشاه و ایلام هزار و ۵۰۰ هکتار سامانه گرمسیری ویدئو کنفرانس میلیارد تومان ماموستا محمدی ۲۳ هزار هکتار صورت ویدئو رییس جمهوری هکتار آن مناطق مرزی آب و خاک سال گذشته سرپل ذهاب امام جمعه طرح بزرگ ۲۱ هزار اهل سنت دور دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد دستگاه‌های تصویربرداری «ام.آر.آی» در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد دستگاه‌های MRI استان کرمانشاه برای ارائه خدمات به بیماران به پنج دستگاه رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه ، قباد محمدی امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دستگاه MRI نسل جدید در مرکز درمانی امام رضا(ع) کرمانشاه، راه‌اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: از وجوه تمایز این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، نیاز نداشتن به تزریق متناوب هلیوم و این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آبادغرب راه‌اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه نیز ۵۰ میلیارد تومان است.

محمدی اضافه کرد: با راه‌اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان کرمانشاه جهت ارائه خدمات به بیماران به پنج دستگاه رسید.

کد خبر 751100

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد دستگاه‌های تصویربرداری «ام.آر.آی» در کرمانشاه
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان