Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@00:04:22 GMT

هر اونس طلا ۱۹۴۵ دلار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۶۶۹۶

هر اونس طلا ۱۹۴۵ دلار شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ در حالی که رشد سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و تداوم بن بست در مذاکرات بسته محرک مالی آمریکا موجب کاهش اشتها برای حضور در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد کاهش بود و در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از ماه مارس قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

44 درصد کاهش به 1945 دلار و 12 سنت رسید. قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه دسامبر با 1.05 درصد کاهش به 1949 دلار و 80 سنت رسید.

پس از رسیدن به رقم بی سابقه 2077 دلار و 50 سنت در روز 7 اوت و 9 هفته افزایشی متوالی، قیمت طلا در این هفته شاهد کاهش 4.5 درصدی بود.

انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی از جمله آمارهای ناامیدکننده از میزان خرده فروشی در آمریکا نیز نتوانست به تقویت قیمت طلا در این هفته کمک کند.

میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به نزدیکی بالاترین رقم های 7 هفته گذشته رسیده و امیدها به نهایی شدن دور جدید اقدامات محرک مالی دولت آمریکا به دلیل مخالفت کنگره کمرنگ شده است.

افزایش سوددهی اوراق قرضه موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلا می شود. قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 28 درصد رشد داشته است.

جفری سیکا تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «در صورتی که بسته محرک مالی جدیدی در آمریکا به اجرا گذاشته شود و وضعیت آشفته ای بر تحولات انتخاباتی آمریکا حاکم شود، احتمال هجوم مجدد سرمایه گذاران به سمت بازار طلا و رکورد شکنی مجدد فلز زرد افزایش می یابد.»

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره روز جمعه با 4.7 درصد کاهش به 26 دلار و 24 سنت رسید و در آستانه اولین کاهش هفتگی پس از 9 هفته افزایش متوالی قرار گرفت.

پربیننده ترین طلا به خاک سیاه نشست همتی: بزودی قیمت ارز متعادل می‌شود +فیلم چرا سکه ارزان نمی‌شود؟ عقربه‌های طلا در چرخش نوسانی/ حرکت بعدی فلز زرد صعودی است یا نزولی؟ ارزیابی قیمت طلا نسبت به شاخص داو‌جونز/ نمودار ۱۰۵ساله طلا در برابر داوجونز

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اونس طلا طلا قیمت طلا فلز زرد قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بازار طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاهش قیمت ها در بازار طلا و ارز درحالی ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله می شود.

سیرنزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز و با کاهش تنش ها در منطقه ادامه دار شد.فعالان بازار ارز می گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته های قبل است.

بازاری‌ها می گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین تر خرید کنند.

هم اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی طبق روال قبل دلار یکی دو هزار تومان گرانتر قیمت گذاری می شود! دلار تهران الان ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان و هرات ۶۲ هزار و ۲۷۰ تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899492

دیگر خبرها

  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟