Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:14:37 GMT

مشاور امنیت ملی آمریکا: ما باختیم

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۶۷۷۰

مشاور امنیت ملی آمریکا: ما باختیم

به گزارش روز شنبه ایرنا، اوبرایان در گفت و گ با فاکس نیوز ، درخصوص عدم حمایت قدرت های اروپایی همچون انگلیس، فرانسه و آلمان  از آمریکا در جلسه رای گیری شورای امنیت در زمینه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، گفت؛«این موضوع مایوس کننده بود اما نه تعجب آور».

بنابراین گزارش وی که با شبکه خبری فاکس نیوز دراین زمینه مصاحبه داشت گفته بود: امروز ما (آمریکا) باختیم ، اما هنوز تمام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران، نتوانست از سد شورای امنیت سازمان ملل متحد بگذرد و شکستی دیگر را در دفتر دیپلماسی زورگویانه آمریکا به ثبت رساند.

۸۲ روز دیگر مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت ترامپ سرنوشت خود را در سیاست خارجی به تمدید تسلیحاتی ایران گره زده است و می‌خواهد از آن برای تبلیغات استفاده کند.

ترامپ که در هجدهم اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور یکجانبه به مشارکت آمریکا در برجام خاتمه داد، سیاست موسوم به فشار حداکثری را بر مردم ایران تحمیل کرد تا به زعم خود بتواند درباره نقایص توافقی که همواره آن را فاجعه بار نامیده است، با ایران به توافقی جدید دست یابد.

به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ که متعاقب برجام به تصویب شورای امنیت رسید، ممنوعیت تسلیحاتی ایران پس از ۱۳ سال در ۲۷ مهرماه امسال به پایان می‌رسد. از این رو، آمریکایی‌ها ابتدا قطعنامه بسیار سختگیرانه‌ای متشکل از ۱۵ بند مقدماتی و ۳۵ بند عملیاتی ارائه دادند.

با مشخص شدن مخالفت جدی کشورها با این قطعنامه که به نوعی اعلام جنگ با ایران محسوب می‌شد، آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه قطعنامه خود را اصلاح کردند و به ۲ بند مقدماتی و ۲ بند عملیاتی محدود ساختند.

با این حال اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت با این مساله مخالف بودند چرا که این کار به معنای شلیک تیر آخر به برجام می‌دانند.  از این رو در رای‌گیری به قطعنامه پیشنهادی آمریکا که از ساعت ۵.۳۰ عصر پنج‌شنبه به مدت ۲۴ ساعت آغاز شد، روسیه و چین به صراحت با آن مخالفت کردند، اروپایی‌ها و غیرمتعهدها هم به آن رای ممتنع دادند و به این ترتیب، آمریکا طعم تلخ شکست دیپلماتیک در برابر ایران را بار دیگر چشید.

رای گیری انجام شده با  ۱۱ رای ممتنع، ۲ موافق(آمریکا و جمهوری دومنیکن)و ۲ مخالف شکست خورد.

https://www.reuters.com/article/us-usa-iran-un-o-brien/european-powers-un-vote-on-iran-embargo-disappointing-trump-aide-tells-fox-news-idUSKCN۲۵A۳۰S

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها برجام سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل دولت ترامپ کاخ سفید ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل دولت ترامپ کاخ سفید ایالات متحده آمریکا برجام سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل دولت ترامپ کاخ سفید ایالات متحده آمریکا تسلیحاتی ایران شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد

پایگاه خبری اکسیوس به نقل از دو مقام اسرائیلی گزارش داد: «دولت جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا هفته گذشته ارسال یک محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد.»

به گزارش شفقنا، این اولین بار از ۷ اکتبر است که امریکا ارسال یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف کرده است.

مقامات اسرائیلی گفتند که این حادثه نگرانی‌های جدی در داخل دولت اسرائیل ایجاد کرده و مقامات را به تکاپو انداخته تا بفهمند چرا ارسال محموله متوقف شده است.

بایدن در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، با انتقاد شدید روبه‌رو است، دولت وی در ماه فوریه از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت امریکا توسط نیرو‌های اسرائیلی در غزه مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده شود. اسرائیل در ماه مارس یک تضمین‌نامه امضا شده ارائه کرد.

دولت بایدن علیرغم حمایت سیاسی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی اعلام کرده نگران حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه است؛ جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • مشاور امنیت رژیم صهیونیستی: صحبت درباره پساجنگ در غزه مضحک است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو