Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@23:09:19 GMT

توسعه سریع ترین اینترنت جهان

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۷۲۶۵

محققان انگلیسی با استفاده از روشی نوین سریع ترین اینترنت جهان را توسعه دادند آنها طی آزمایشی به رکورد سرعت ۱۷۸ ترابیت در ثانیه دست یافتند.

محققان انگلیسی ادعا می کنند سریع ترین اینترنت جهان را توسعه داده اند. با چنین سرعتی می توان کل آرشیو فیلم های شبکه نت فلیکس را در چند ثانیه دانلود کرد.
به گزارش ایتنا از مهر، گروهی از محققان به رهبری پژوهشگران کالج لندن با استفاده از آمپلی فایرها شیوه انتقال اطلاعات توسط نور در فیبرهای نوری را ارتقا دادند و به رکورد ۱۷۸ ترابیت در ثانیه دست یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین سرعتی حدود ۳ میلیون بار سریع تر از متوسط اینترنت خانگی در انگلیس به حساب می آید.
لیدیا گالدینو رهبر این تیم تحقیقاتی در دانشگاه بلومزبری می گوید: چنین سرعت پهنای باندی از نسل آینده اینترنت پشتیبانی می کند و به این ترتیب خودروهای خودران و زیربنای شهرهای هوشمند را می توان به راحتی به شبکه های اینترنت 5G موبایل متصل کرد.
برای ثبت رکورد محققان از طیف رنگی وسیع تری برای انتقال سریع اطلاعات (در مقایسه با فیبرهای نوری) استفاده کردند تا پهنای باند را بیشتر کنند.
برای آزمایش سرعت گالدینو بیت های تولید شده در رایانه را یک یک به حلقه فیبر نوری ارسال کرد.
در این طرح برای ایجاد سرعت بالا، آمپلی فایرهایی برای تقویت توان سیگنال ساخته شد که در صورت اجرای تجاری این طرح، حداقل در هر۲۵ مایل به یک آمپلی فایر نیاز است. این بدان معناست که سرعت بسیار بالای ثبت شده در آزمایش (که معادل ۱۷۸ میلیون مگابیت برثانیه است) حدود ۲.۸ میلیلیون بار سریع تر از سرعت ۶۴ مگابیت برثانیه ای اینترنت خانگی در این کشور است.
گالدینو در این باره می گوید: به نظر من مزایای اجتماعی چنین طرحی بسیار واضح است، اینترنت سریع برای همه افراد کارآمد است و البته بهره وری اقتصادی را ارتقا می دهد.

برچسب ها: سرعت اینترنت ، اینترنت ، انگلیس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Jax

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سرعت اینترنت اینترنت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و اهالی این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مجتبی صارمی ششم اردیبهشت در جلسه کنترل پروژه اپراتور همراه اول که با حضور مدیر مخابرات منظقه لرستان برگزار شد بر تسریع در اجرای پروژه های ابلاغی استان لرستان از طرف وزارت متبوع تاکید کرد.

وی افزود: این جلسه با هدف بررسی آخرین وضعیت و پیشرفت پروژه های ابلاغی وزارت ارتباطات در قالب طرح توسعه ارتباطات روستایی برگزار شد.

صارمی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و اهالی این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اضافه کرد: تامین پوشش ارتباطی مابقی روستاهای واجد شرایط در این خصوص در دست اقدام است.

در ادامه این جلسه نبی الله شمسی‌فر مدیر مخابرات منطقه لرستان و نمایندگان اپراتور همراه اول برخی مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه های ابلاغی را مطرح کردند که تصمیمات لازم جهت رفع موارد مطرح شده و تسریع در اجرای پروژه‌ها اتخاذ شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوترها قابل استفاده می‌شوند
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟