Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@11:25:30 GMT

دردسر جدید برای صادرات نفت ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۷۷۳۶

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  اسناد داخلی شرکت نفتی دولتی PDVSA که توسط رویترز مشاهده شده است، نشان می دهد تاخیر در پایانه صادراتی اصلی این شرکت به دلیل میزان بیش از حد آب در مخازن و همچنین ناخالصیها و فلزات بوده که باعث شده نفتکشها چندین دفعه بارگیری نفت را متوقف کنند.

 

روند کند بارگیری به دلیل کیفیت ضعیف نفت خام ضربه دیگری به صادرات نفت ونزوئلا است که در دو ماه گذشته به پایینترین میزان در ۸۰ سال اخیر سقوط کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز هفته گذشته با استناد به آمار داخلی شرکت PDVSA و برآورد رفینیتیو آیکان خبر داد که صادرات نفت و محصولات نفتی ونزوئلا در ژوییه به ۳۸۸ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز رسیده است.

 

صادرات نفت ونزوئلا سالهاست که دچار کاهش شده اما تحریمهایی که آمریکا علیه صنعت نفت و صادرات این کشور وضع کرد به همراه افت تقاضا و گسترش شیوع پاندمی ویروس کرونا، روند افت آن را شتاب بخشید.

 

صنعت نفت ونزوئلا حتی پیش از سقوط اخیر قیمتهای نفت و شیوع پاندمی ویروس کرونا به دلیل فشار حداکثری آمریکا و تشدید تحریمها که با هدف سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا اعمال شده اند، در آستانه فروپاشی قرار گرفته بود. درآمد نفتی تنها منبع ارزآوری دولت ونزوئلا بوده و به همین دلیل آمریکا در تلاش است تا حد امکان مانع تجارت نفت این کشور آمریکای جنوبی شود.از سوی دیگر شرکت PDVSA دچار کمبود نقدینگی بوده و سالهاست در تعمیر و نگهداری تاسیسات و پالایشگاههای نفت سرمایه گذاری نکرده است.

 

تولید نفت ونزوئلا در ژوئن ۳۲ درصد سقوط کرد و با وجود این که ونزوئلا صاحب بزرگترین ذخایر نفت جهان است، به ۳۷۴ هزار بشکه در روز رسید که پایینترین میزان در ۷۵ سال اخیر بود.ونزوئلا با توقف فعالیت آخرین دکل حفاری در این کشور، دیگر دکل حفاری نفت فعال ندارد.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نفت ونزوئلا صادرات اقتصاد جام نیوز ونزوئلا صادرات نفت نفت ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات با هدف تامین مالی شرکت‌های صادراتی در صنایع پیشرفته به امضا رسید.

سمانه توکلی مدیر بازاریابی و امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات در مراسم این تفام‌نامه که امروز در محل نمایشگاه اکسپو برگزار شد، گفت: مشارکت در زمینه تعریف مدل‌های جدید حمایتی و تامین مالی با محوریت صادرات و صدور ضمانتنامه‌های مشترک جهت حمایت از شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حمایتی و وثایق ترجیحی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری در زمینه اعتبارسنجی شرکت‌ها از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.

توکلی عنوان کرد: همچنین تسهیل ارائه خدمات هر دو صندوق به ذی‌نفعان فعال در زمینه صادرات و صنایع پیشرفته در اولویت برنامه‌های امسال هر دو مجموعه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و تبادل تجارب و اطلاعات در ارزیابی ریسک و توسعه زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، مشارکت در تامین مالی طرح‌های صادراتی با نرخ ترجیحی و حمایتی و هدایت جامعه هدف صنایع پیشرفته بالقوه به استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌ای صندوق ضمانت صادرات برای شرکت‌های صادراتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات