Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیدرحیم سیدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اگر چه خریداری دستگاه اکسیژن ساز جزو برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مازندران همزمان در ساخت اورژانس بیمارستان نوشهر بوده اما به خاطر تحریم های ظالمانه تاکنون این خواسته محقق نشد و به تازگی با رایزنی مسئولان ذیربط، قطعات این دستگاه یکی پس از دیگری خریداری و در حال نصب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز امیدواری کرد که با اتمام نصب تجهیزات و بهره برداری از این دستگاه دغدغه کمبود اکسیژن برای بیماران کرونایی و دیگر بیماران در بیمارستان شهید بهشتی برطرف شود.

مدیر شبکه بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نوشهر در مورد آخرین وضعیت شیوه ویروس کرونا گفت: بر اساس گزارش ها شیوع ویروس کرونا در نوشهر با یک شیب ملایم صعودی است و اگر مردم همراهی و همکاری لازم را در رعایت نکات بهداشتی نداشته باشند در کوتاه مدت نباید انتظار داشت که وضعیت نوشهر از قرمز به حالت عادی تغییر کند.

سیدپور همچنین به برخی رفتارهای مخاطره آمیز از سوی مردم اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای کنترل ویروس کرونا رفتارهای سازماندهی نشده برخی از مردم مانند برگزاری مخفیانه آئین‌های جشن عروسی است.

به گفته این مسئول ، مواردی در این خصوص به اعضای قرارگاه پدافند زیستی کرونا شهرستان گزارش شده که چنین آئین هایی در فضاهای شخصی مانند باغات ، شهرک‌ها و حتی در برخی از روستاها برگزار می‌شود و این درحالی است که در گذشته نیز به اندازه مورد نیاز به اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران به شکل مکتوب و حتی در جلسات تاکید و توصیه شد تا برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا اجازه ندهند چنین آئین هایی برگزار شود.

پیش تر معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که تاکنون ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز و یک دستگاه منبع (تانک) مایع اکسیژن در بیمارستان‌های وابسته به این دانشگاه نصب و بهره‌برداری شده است.

بیمارستان شهید بهشتی نوشهر دارای ۷۹ تخت فعال است، به علاوه اینکه این شهرستان گردشگرپذیر از ۷۷ خانه بهداشت و ۱۵ باب مرکز خدمات جامع سلامت ، دستکم ۲۵ پزشک خانواده روستایی و  ۲۰ پزشک خانواده شهری و یک بیمارستان دولتی برخوردار است.

بر اساس آخرین گزارش ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا در مازندران ۱۰ هزار و ۴۰ بیمار مشکوک به علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

برچسب‌ها نوشهر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران مازندران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر تجهیزات پزشکی مازندران نوشهر تجهیزات پزشکی مازندران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نقی سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش قزوین گفت: ۱۷ هزار معلم در قزوین وظیفه تدریس ۲۵۰ هزار دانش آموز را در ۱۶۷۰ مدرسه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با موج گسترده‌ای از بازنشستگی معلمان قزوینی روبرو بودیم و کار برای ما سخت شده بود، تاکید کرد: ۱۰۳۰ نفر از معلمان در سال گذشته در استان قزوین بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تقریباً به همین میزان نیز در سال گذشته معلم جذب نظام آموزشی استان قزوین شد، تاکید کرد: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: معوقات دی، بهمن و اسفند ماه فرهنگیان و نیرو‌های خرید خدمت و کلیه بدهی حوزه امتحانات به همراه هدیه روز معلم طی یک تا ۲ روز آینده به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در سال گذشته برای تجهیز مدارس فن و حرفه‌ای ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده بود که این رقم در سال جدید با افزایش صد در صدی به ۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی مدارس با ۵۰ درصد رشد از ۳۳ سانتیمتر به ۴۸ سانتیمتر رسید، عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۷۴ چمن مصنوعی در مدارس استان ساخته شده و امیدواریم این تعداد به ۱۰۰ زمین چمن افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ۷۵ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در قزوین تحصیل می‌کنند این آمار را افزایشی خواند و عنوان کرد: ۸ نفر از این دانش آموزان دختر و ۶۷ نفر نیز دانش آموز پسر هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۹۰ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی شدند که موفق شدیم با همراهی دستگاه‌های دیگر ۴۶۱ نفر را به چرخه تحصیل بازگردانیم.

دیگر خبرها

  • کمبود معلم در مدارس مازندران نخواهیم داشت
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت