Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@10:38:07 GMT

راهکار جدید نمایندگان برای تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۸۰۵۴

راهکار جدید نمایندگان برای تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

‍‍‍‍‍‍

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از تصویب طرح اصلاح تبصره یک ماده ۳۸ آیین‌نامه داخلی برای نحوه تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی خبر داد. - اخبار سیاسی -

محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی، گفت: برای تشکیل این کمیسیون اخیراً طرحی تدوین شده که در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در حال بررسی شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین اولویت کمیسیون قضایی مجلس پس از تشکیل اصلاح کدام قانون است؟جزئیات طرح جدید نمایندگان برای تعیین تکلیف کمیسیون قضایی مجلسهفته آینده؛ تعیین تکلیف کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در جلسه  اخیر خود طرح اصلاح تبصره یک ماده 38 آیین‌نامه  داخلی را که برای ایجاد تغییرات برای به حد نصاب رساندن کمیسیون قضایی است را به تصویب رساندند، گفت: با توجه به اینکه این طرح به صورت عادی است نمایندگان 10 روز برای ارائه پیشنهادات فرصت دارند و اگر قرار باشد پس از گذشت این فرصت از ارائه پیشنهادات طرح بررسی شود احتمال می‌رود پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه طرح در دستور کار بررسی جلسه علنی قرار گیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بیان داشت: البته برای بررسی این طرح به صورت فوریتی امضا جمع‌آوری شد تا در اولین جلسه علنی مجلس، موضوع به بحث گذاشته شود که در صورت موافقت نمایندگان و تصویب آن در جلسه علنی تا جلسه چهارشنبه هفته آینده پیشنهادات اخذ می شود. تا در دستورکار قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، کمیسیون قضایی و حقوقی به دلیل حدنصاب نرسیدن تا کنون تشکیل جلسه نداده بنابراین نمایندگان برای تغییر آیین نامه داخلی مجلس و تشکیل این کمیسیون طرحی را مطرح کرده بودند که در جلسه علنی رأی نیاورد و پس از آن طرح دیگری مطرح شده که در کمیسیون آیین نامه تصویب شده است.

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس بیشتر بخوانید... اولین اولویت کمیسیون قضایی مجلس پس از تشکیل اصلاح کدام قانون است؟ جزئیات طرح جدید نمایندگان برای تعیین تکلیف کمیسیون قضایی مجلس قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اولین اولویت کمیسیون قضایی مجلس پس از تشکیل اصلاح کدام قانون است؟ جزئیات طرح جدید نمایندگان برای تعیین تکلیف کمیسیون قضایی مجلس واژه های کاربردی مرتبط مجلس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ درخواست یک تشکل دانشجویی از رئیسی برای محاکمه آخوندی ۲ قدردانی سرلشکر موسوی از فرمانده معظم کل قوا ۳ افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران به کجا رسید؟ ۴ «نه نفت دارد نه مروارید!»؛ استدلال محمدرضا پهلوی برای بخشیدن بحرین چه بود؟ ۵ سازمان کنفرانس اسلامی در قبال اقدام اخیر امارات موضع گیری کند ۶ پیشنهاد یک نماینده مجلس برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی ۷ بازدید وزیر دفاع از میدان تست تانک های نیروی های مسلح ۸ راه اندازی پویشی برای حمایت از فعالیت‌های علمی مهمترین اخبار سیاسی نماینده مجلس:"ساختمان وارتانا" محل گعده‌های سیاسی آخوندی بود/نمایندگان از وزیر سابق راه شکایت می کنند جلسات سران قوا برای دور زدن مجلس نیست/همگرایی قوای سه گانه نباید نقش پارلمان را تضعیف کند خجسته‌پور: رسانه‌ها نباید به جریان تحریف بی‌تفاوت باشند/ تحریف «مامی‌توانیم» بزرگترین ضربه به کشور انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مهمترین اخبار تسنیم بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است روحانی: کرونا در بسیاری از استان‌ها روند نزولی پیدا کرده است/کنکور برگزار می‌شود دیپلمات روس: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست سنگین مواجه شد واکنش ائتلاف الفتح به توافق ننگین با رژیم صهیونیستی؛ درخواست برای تحریم حاکمان امارات نامه نمکی به مردم ایران: الگویی بی‌‌بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی ارائه کنیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس تعیین تکلیف کمیسیون قضایی کمیسیون قضایی و حقوقی جدید نمایندگان کمیسیون قضایی مجلس آیین نامه داخلی جلسه علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس

نمایندگان مجلس جدول مربوط به مصارف استانی در بودجه سال ۱۴۰۳ را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۰ – ج مربوط به مصارف استان‌ها را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تغییری در جدول شماره ۱۰ مربوط به استان‌ها به وجود نیاورده است و فقط چهار ستون به آن اضافه کرده که مربوط به توازن در توزیع می‌شود.

حاجی بابایی گفت: در این جدول ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کارهای جهادی آمده که بین همه استان‌ها تقسیم می‌شود و هر استان ۵۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی دارد. کمیسیون تلفیق هیچ‌گونه اعمال نظری درباره بودجه‌های استانی نکرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان