Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲ در میانگین نظرسنجی‌های سراسری صورت گرفته در آمریکا، سفید پوستان با اختلاف ۷ درصد بایدن را به ترامپ ترجیح می‌دهند. این در حالیست که در برخی ایالات، مانند کارولینای شمالی، بالای ۸۰ درصد رنگین پوستان نیز به بایدن رای می‌دهند. تجمیع آرای اکثریت مطلق رنگین پوستان با اکثریت نسبی سفید پوستان به سود بایدن، جایی را برای خوشبینی طرفداران ترامپ در خصوص پیروزی در برخی ایالات مهم باقی نگذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیا ترامپ فرصتی برای جبران دارد؟

با این حال برخی رسانه‌ها معتقدند که ترامپ هنوز برای کاهش فاصله خود با جو بایدن، فرصت دارد. در ماه ژوئن (خرداد ماه)، اختلاف بایدن و ترامپ در نظرسنجی‌ها (در میان سفید پوستان) تقریبا برابر بود. در آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته در آن زمان، بایدن توانسته بود با اختلاف ۱ تا ۳ درصد از ترامپ در میان رای دهندگان سفید پوست پیشی بگیرد. این اختلاف هم اکنون به ۷ درصد رسیده است. یعنی یک فاجعه برای رئیس جمهور آمریکا!
با این حال نظرسنجی اخیر موسسه فاکس نیوز، می‌تواند در عین تخمین برتری بایدن بر ترامپ، دربردارنده نگرانی‌هایی برای نامزد حزب دموکرات باشد. در این نظرسنجی، مشخص شده است که اختلاف ترامپ و بایدن در طول دو ماه اخیر، به صورت پلکانی کاهش یافته است. این اختلاف، از ۱۲ درصد در ماه ژوئن، به ۸ درصد در ماه جولای و ۷ درصد در حال حاضر (آگوست) رسیده است. این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که ترامپ نسبت به قبل، وضعیت بهتری در نظرسنجی‌ها پیدا کرده است، هر چند که هنوز شانس زیادی برای شکست بایدن ندارد! موضوع دیگر، به غلبه نظرسنجی‌های ایالتی بر ملی باز می‌گردد. آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ در ۵ ایالت مهم و سرنوشت ساز یعنی "فلوریدا"، " آریزونا"، " میشیگان"، پنسیلوانیا" و " ویسکانسین" از بایدن عقب افتاده است.

از سوی دیگر، نظرسنجی‌های ایالتی در خصوص انتخابات سنا و مجلس نمایندگان و فرمانداری‌ها نیز نشان می‌دهد که جمهوریخواهان به هیچ عنوان وضعیت خوبی در انتخابات ندارند. بر این اساس، ممکن است این بار جمهوریخواهان علاوه بر ریاست جمهوری، کنگره (مجلس نمایندگان و سنا) و فرمانداری‌ها را نیز از دست بدهند. این بدترین وضعیتی است که حزب جمهوریخواه می‌تواند در انتخابات پیش رو تجربه کند. با این حال، مشخص نیست که جمهوریخواهان طی حدود دو ماه و نیم باقیمانده تا انتخابات، چه اقدامی را در راستای تغییر وضعیت بازی صورت دهند. اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان و تحلیلگران مسائل داخلی آمریکا معتقدند که ترامپ مسیر بسیار سختی را برای پیروزی در انتخابات پیش رو دارد. این در حالیست که احتمال پیروزی بایدن در انتخابات ماه نوامبر، بیشتر از ۸۰ درصد است.
بیشتر بخوانید: رای سیاه پوستان و زنان به سبد دموکرات‌ها ریخته می‌شود؟/ نگاهی بر مواضع «کاملا هریس» درباره ایران و عربستانبیم و امید‌های بایدن و ترامپ
در مقابل، شبکه "بی بی سی"، محبوبیت بایدن در نظرسنجی‌های انتخاباتی فعلی را "پایدار" و در مقابل، محبوبیت ترامپ را " رو به افزایش نسبی" می‌داند. این شبکه در تحلیل خود در این خصوص می‌نویسد:
" جو بایدن در نظرسنجی‌های سراسری امسال عمدتا از دونالد ترامپ جلوتر بوده است. میزان رای او در هفته‌های اخیر در حول و حوش ۵۰ درصد بوده است و بعضا ۱۰ درصد از رقیب خود جلوتر بوده است، هر چند که وضع آقای ترامپ در چند روز اخیر تا حدی بهتر شده است. "
اما سوال اصلی اینجاست که آیا "افزایش آرای ترامپ در سطح ملی"، می‌تواند برای پیروزی وی در انتخابات کافی باشد؟ قطعا خیر! در حال حاضر نظرسنجی‌ها در ایالات خاکستری به سود جو بایدن است، اما هنوز زمان زیادی تا انتخابات باقی مانده و این وضعیت می‌تواند به سرعت تغییر کند، مخصوصا وقتی پای دونالد ترامپ در میان باشد! ترامپ قصد دارد در مدت زمان کوتاه باقیمانده، با ایجاد شرایطی هیجانی، مولفه‌های عوام گرایانه را در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر تقویت کند. این مسئله به سود بایدن نخواهد بود. در هر حال، کشمکش بایدن-ترامپ همچنان دارای ابعاد مشخصی نیست. شبکه بی بی سی نیز در گزارش خود تصریح کرده است که نظرسنجی‌ها حاکی از پیشتازی فاحش بایدن در میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین است؛ سه ایالت صنعتی که در سال ۲۰۱۶ با کمتر از یک درصد اختلاف به آقای ترامپ رسیدند و او را پیروز انتخابات کردند. اما چیزی که تیم ترامپ را بسیار نگران خواهد کرد ایالت‌های محل رقابتی است که در سال ۲۰۱۶ با اختلاف زیاد به او رای داده بودند. او آن سال در ایالت‌های آیووا، اوهایو و تگزاس با هشت تا ۱۰ درصد اختلاف پیروز شده بود، اما حالا شاهد رقابتی تنگاتنگ با بایدن در هر سه ایالت است. منبع: نامه نیوز لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات آمریکا ترامپ نظرسنجی ها سفید پوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند

آفتاب‌‌نیوز :

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه امروز یکشنبه تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در بیانیه کاخ سفید آمده که بایدن در این مکالمه تلفنی بر پایبندی کامل آمریکا به حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

بایدن همچنین بر ضرروت افزایش ورود کمک‌ها به غزه با هماهنگی نهاد‌های فعال در زمینه بشردوستانه تاکید کرده است.

کاخ سفید تاکید کرد که بایدن و نتانیاهو در مورد عملیات نظامی در رفح گفتگو کردند و بایدن بار دیگر بر موضع صریح خود در این زمینه تاکید کرده است.

در بیانیه کاخ سفید آمده که بایدن و نتانیاهو در مورد افزایش کمک‌ها به غزه و آمادگی برای بازگشایی گذرگاه‌های شمالی از این هفته گفتگو کردند.

مذاکرات جاری برای دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا از درگیری محور‌های گفت و گوی بایدن و نتانیاهو بوده است.

از سوی دیگر، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در اقدامی عوام فریبانه با به تصویر کشیدن یکی از آزادشدگان از سوی گروه‌های مقاومت فلسطینی ادعا کرد: تا زمانی که همه گروگان‌ها (اسیران) مانند «ابیگل» (Abigail) که توسط (مقاومت اسلامی فلسطین) حماس از خانواده‌های خود جدا و نگهداری شده‌اند، به آغوش خانواده‌های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت!

رئیس جمهور آمریکا با نادیده گرفتن شرایط طاقت فرسای هزاران اسیر مظلوم فلسطینی در بند اشغالگران قدس در این خصوص مدعی شد: به آن‌ها قول می‌دهم. به خانواده‌های آن‌ها قول می‌دهم.

از سوی دیگر، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اِی بی سی اعلام کرد که اشغالگران قدس پیش از آغاز حمله به رفح دیدگاه‌ها و نگرانی‌های واشنگتن را دریافت خواهد کرد.

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در این گفتگوی تلویزیونی ادامه داد: آن‌ها به ما اطمینان داده‌اند که تا وقتی درباره چشم انداز‌ها و نگرانی‌های خود گفتگو نکرده‌ایم، به رفح حمله نکنند.

«جان کربی» در این مصاحبه اضافه کرد که «در صدر برنامه سفر آتی بلینکن (وزیر خارجه آمریکا)» به منطقه، «تلاش برای حصول آتش بس موقت ۶ هفته‌ای ادامه خواهد داشت».

این مقام آمریکایی در ادامه افزود که در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است این آتش بس برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

رویترز پیشتر اعلام کرده بود که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا دیروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید