Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،با برشمردن ورزش بعنوان پدیده‌ای اجتماعی که نقش مهمی در هدایت وشکوفایی استعداد‌ها وافزایش نشاط وسلامتی دارد، گفت: فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیاز‌های ویژه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد، تصریح کرد: در پایگاه‌های مجازی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به بیش از ۴۰۰ دانش آموزان با نیاز ویژه آموزش‌های سلامتی داده می‌شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به اهمیت استمرار فعالیت‌های آموزشی، پرورشی وتربیت بدنی در ایام تابستان گفت:باتوجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت توجه به سلامت دانش‌آموزان ۱۶ پایگاه اوقات فراغت بصورت غیرحضوری از طریق فضای مجازی شاد و ۴ پایگاه حضوری با شرکت دانش آموزان دختر وپسر از ۱۵ تیرماه آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

اوافزود: فعالیت ها‌ی ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانش آموز باشد و قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانش‌آموزان را تقویت کند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد: در این ایام که ماندن در خانه یکی از راهکار‌های اصلی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، دانش‌آموزان می‌توانند با حرکاتی ساده همچون دراز و نشست یا حرکات کششی با همراهی والدین در محیط خانه ورزش کنند.

رنجبر در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌های مختلفی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.

او با تأکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش آموزان با نیاز‌های ویژه بیان داشت: ورزش علاوه بر ایجاد شور ونشاط، کاهش آثار سوء جسمانی و روحی ناشی از معلولیت به آن‌ها کمک می‌کند که مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندی‌های خود را نمایش دهند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان دانش آموزان با نیاز های ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی

محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد  مراسم تجلیل از دانش آموزان برتر گفت: با همت و همدلی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و تلاش دانش آموزان یزدی، استان یزد توانست برای سی امین سال پیاپی رتبه اول قبولی در کنکور سراسری را کسب کند.

وی افزود: همچنین دانش آموزان یزدی در کنار کنکور توانستند در مجموعه مسابقات کشوری پنج و هشت گانه دانش آموزی حائز رتبه برتر شوند. 

رحیمی نژاد اظهار داشت: تحقق اسناد چند ساحتی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، موضوع مهم و حرکتی روشن و دقیق است که تاکنون در استان در این زمینه اقدام شده و ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه اندازی می شود
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند