Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (شنبه) در واکنش به شکست آمریکا در تصویب قطعنامه در شورای امنیت در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در توئیتر نوشت: «جامعه بین‌الملل یک بار دیگر و با صدایی رسا تلاش بی پروا و بی حاصل ایالات متحده آمریکا برای تضعیف اعتبار شورای امنیت سازمان ملل را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «رژیم آمریکا باید از شکست‌های مطلق خود درس گرفته و از بی آبرو کردن خود در سازمان ملل دست بردارد.در غیر این صورت، منزوی خواهد شد، حتی بیشتر از الان.»

این دیپلمات ارشد ایرانی پیش از این نیز در توئیتی نوشته بود: «در تاریخ ۷۵ ساله سازمان ملل سابقه نداشته که آمریکا تا این حد منزوی باشد.برغم همه سفرها، فشارها و دوره گردی‌ها، آمریکا توانست فقط یک کشور کوچک را با خود همراه کند.دیشب ⁧‫دیپلماسی فعال ایران در کنار استحکام حقوقی ⁧‫برجام‬⁩ آمریکا را برای چندمین بار در شورای امنیت شکست داد.»

به گزارش فارس، قطعنامه آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد.

قطعنامه آمریکا با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی موافق و ۲ رأی مخالف به تصویب نرسید. آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رأی مثبت دادند، چین و روسیه با آن مخالفت کرده و بقیه اعضا رأی ممتنع دادند.

منبع: الف

کلیدواژه: شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها

پس از آنکه در نیمه دوم سال ۱۳۶۶ تا تیر ۱۳۶۷ که ایران قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت، متاثر از افزایش تسلیح عراق توسط شوروی، استفاده گسترده از سلاح شیمیایی، کمک‌های اطلاعاتی غرب به ویژه آمریکا به صدام حسین و توسعه جنگ به خلیج فارس در چارچوب جنگ نفتکش‌ها، موقعیت ایران در صحنه نبرد متزلزل شد و ایران در تصمیمی عاقلانه قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت. کاهش حضور مردم در جبهه‌ها نسبت به سال‌های نخست جنگ نیز شرایط را پیچیده‌تر کرده بود و تصور می‌شد مردم از جنگ خسته شده‌اند.

پس از پذیرش قطعنامه از سوی ایران، صدام تصور کرد ایران در آستانه از دست دادن همه جبهه‌هاست و بر حملاتش شدت بخشید. اینجا بود که ملک فهد به صدام حسین با اشاره به روحیه ایرانی‌ها یک توصیه کلیدی کرد که باعث شد صدام حسین نیز چند هفته بعد قطعنامه را بپذیرد. پس از آن نیز حملاتی انجام شد که این بار مردم در جبهه حضور گسترده یافتند و مشخص شد پادشاه عربستان درک درستی از روحیه ایرانی دارد. روایت ظریف را از آن روز‌ها و توصیه‌ای که پادشاه عربستان به صدام کرد، می‌بینید و می‌شنوید.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند