Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: در حال حاضر ۳۲ هزار نفر در نواحی و شهرک‌های صنعتی قم مشغول به کار هستند و در تلاش هستیم این ظرفیت حفظ شود. - اخبار استانها -

اسرافیل شعاعی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: توسعه زیرساختهای تولیدی و صنعتی و ایجاد ظرفیت اشتغال، یکی از راهبردهای مهم در جهش تولید است و در این مسیر علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود دارد، اقدامات خوبی تحقق یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: صنایع کوچک یکی از ظرفیت های مهم در تولید است و با سرمایه اندکی راه‌اندازی می‌شود و سهم مهمی در رونق تولید دارد و قلب‌های تپنده اقتصادی به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: برخی از صنایع کوچک در قم تلاش‌های بسیار ارزشمندی در توسعه داشته‌اند و وظیفه ما حمایت از این واحدهاست تا بتوانند به تولید ادامه دهند و به دلیل موانعی که وجود دارد، تعطیل نشوند.

شهرک صنعتی معدنی نمک و فرآورده‌های معدنی در آران و بیدگل ایجاد می‌شودوقتی موانع توسعه «یکی‌یکی» کم می‌شود / «شهرک صنعتی سرخه» آماده برای حضور صنایع

شعاعی خاطرنشان کرد: در وضعیت شیوع کرونا بسیاری از صنایع کوچک دست از تولید برنداشته‌اند و حتی به صورت هدفمند در جهت تولید اقلام ضروری و بهداشتی اقدامات خوبی شکل گرفته و در تولید مواد ضدعفونی و گان و ماسکف توفیقاتی به دست آمده است.

وی بیان کرد: در صورتی که واحدهایی دچار مشکلاتی شوند، دفاتر خدمات رسان این مشکلات را احضاء و در جهت رفع آن در تلاش هستند، ضمن اینکه در کارگروههای رفع موانع نیز بسیاری از دغدغه‌های تولید پیگیری و رفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: 2300 قرارداد در ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قم منعقد شده است که از این آمار 1551 واحد به بهره برداری رسیده و فعال است و 765 مورد نیز در حال ساخت و ساز است.

وی افزود: در حال حاضر 32 هزار نفر در نواحی و شهرک‌های صنعتی قم مشغول به کار هستند و در تلاشیم این ظرفیت حفظ شود.

شعاعی عنوان کرد: 90 درصد از واحدهای تولیدی در قم جز صنایع کوچک است که برخی از آنها به مرور مورد حمایت قرار می‌گیرند و در طرح توسعه شاهد افزایش اشتغال و تولید در این صنایع هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات مالی این واحدها، صندوق ضمانت صنایع کوچک در جهت دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از بانک تا سقف سه میلیارد تومان ضمانت نامه صادر می‌کنند.

انتهای پیام/457/ ع

R7854/P1494/S6,62/CT1 بیشتر بخوانید... جولان بیکاری در منطقه پرظرفیت خوزستان / ماجرای شهرک صنعتی که به یک باره "معدن" شد + فیلم مجوز احداث هشتمین شهرک صنعتی غیردولتی استان اردبیل صادر شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... جولان بیکاری در منطقه پرظرفیت خوزستان / ماجرای شهرک صنعتی که به یک باره "معدن" شد + فیلم مجوز احداث هشتمین شهرک صنعتی غیردولتی استان اردبیل صادر شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بیش از ۱۲۰۰۰ بسته معیشتی توسط بسیج کارگری خراسان رضوی توزیع شد ۲ گزارشات تسنیم نتیجه داد؛ شهرداری سنندج برای حفظ بنای تاریخی پای کار آمد/ "حمام شیشه" مرمت می‌شود ۳ اظهارات جنجالی بهنام سراج: مقابل یک گروه بزرگ قرار گرفته‌ایم نه صرفاً تیم‌ها/ متأسفانه "قیمت‌ها" نتایج را رقم می‌زند ۴ روایت تسنیم از علل کاهش ازدواج در اردستان؛ شرایط دست و پا گیر ازدواج را سخت کرده است ۵ برگزاری مراسم‌های آیینی ایام محرم در نطنز ممنوع است/توزیع نذورات تنها در قالب بسته‌های معیشتی ۶ آیت‌الله علم‌الهدی: عزای حسینی با رعایت دستورالعمل‌ها اقامه می‌شود/ دشمنان مترصد سوءاستفاده هستند ۷ شیوع کرونا به ۱۵۰۰ کارگاه اقتصادی در استان گیلان خسارت زد ۸ «واردات بی‌رویه» صنعت نساجی استان گیلان را دچار رکود کرد مهمترین اخبار استانها دغدغه بچه هیئتی‌ها برای حفظ سلامت و جان مردم / رعایت اصول بهداشت‌ یک واجب "عقلی و شرعی" است + فیلم برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر ‌/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ گزارش|روایت تسنیم از مصائب بیماران کلیوی / هزینه‌هایی که در نهایت بیماران را به کام مرگ می‌کشاند عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: طرح "گشایش اقتصادی" یعنی دولت بعدی قبل از شروع کار بدهکار است مهمترین اخبار تسنیم دیپلمات روس: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست سنگین مواجه شد سخنگوی وزارت خارجه: دیپلماسی فعال ایران، آمریکا را برای چندمین بار شکست داد برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر ‌/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ نامه نمکی به مردم ایران: الگویی بی‌‌بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی ارائه کنیم تأکید آمریکا بر لزوم اجرای «مکانیزم ماشه»/ هشدار ایران درباره استفاده از مکانیزم بازگشت خودکار تحریم‌ها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرک های صنعتی قم صنایع کوچک شهرک صنعتی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان

ایسنا/خوزستان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در سال گذشته ۲۰ نیاز فن‌آورانه واحدهای صنعتی استان مورد شناسایی قرار گرفتند و مستندسازی شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به رسالت فن‌بازار منطقه‌ای که به مثابه بازوی صنایع و واحدهای صنعتی و تولیدی عمل می‌کند، اظهار کرد: فن بازار برای مبادلات و بهم‌رسانی سیستم «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته نقش کلیدی و اساسی ایفا می‌کند.

علی مهدی پور افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بهره‌مندی از مشاوران توانمند حوزه توسعه فناوری به منظور پایش واحدهای صنعتی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه بنگاه‌های صنعتی را در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: در همین راستا با تشکیل سلسله جلسات منظم جهت تدوین دانش فنی برای رفع نیازها، برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مربوطه انجام شده است.

مهدی پور ادامه داد: در جلسات برگزار شده روش‌ها و سیستم‌های شبکه‌سازی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه مورد ارزیابی قرار گرفتند و برای رفع آن‌ها اقدامات موثری صورت پذیرفت و نتایج مطلوبی حاصل شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان به توان فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ با تمام توان و همکاری مشاوران ۲۰ نیاز فناورانه شناسایی و مستندسازی شد و رفع پنج نیاز نیز صورت گرفت.

وی اظهار کرد: فرآیند شناسایی و رفع این نیازهای فناورانه در بستر سامانه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (درگاه خدمات الکترونیکservice) انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود