Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق مرکز مطالعات فلسطین معتقد است توافق عادی سازی مناسبات ابوظبی با تل‌آویو پای رژیم صهیونیستی را به خلیج فارس باز می‌کند و امارات باید منتظر عواقب وخیم آن باشد. - اخبار بین الملل -

" علیرضا سلطان شاهی "  در گفت‌وگو با خبرنگاربین الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به توافق عادی سازی کامل مناسبات امارات با رژیم صهیونیستی گفت: برقراری روابط میان ابوظبی با‌ تل‌آویو موضوع جدیدی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کشورهای عربی تا بیش از این با رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده‌اند و هماهنگی‌ها و همکاری‌هایی در سطح منطقه‌ای با یکدیگر داشته‌اند.

رئیس سابق مرکز معالطات فلسطین در پاسخ به این پرسش " چرا امارات در شرایط کنونی  اقدام به عادی سازی کامل روابط خود با رژیم صهیونیستی کرده‌ است؟ " افزود: با مطرح شدن طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین اشغالی، امارات اعلام کرده بود که چنانچه تل آویو به دنبال اجرایی کردن این طرح باشد،  باید هرگونه عادی سازی را روابط را فراموش کند. نکته عجیب این است، طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی هنوز منتفی نشده اما حکمرانان اماراتی تصمیم به عادی سازی کامل مناسبات با تل آویو گرفتند. به اعتقاد بنده، این اقدام امارات حاکی از آن است که احتمالا یک فشار خارجی بر ابوظبی وارد شده که این تغییر موضع را داده است.

وی با بیان اینکه ابوظبی از سال‌های گذشته با تل آویو روابط پنهانی داشته اما چرا در شرایط کنونی به صورت رسمی اعلام شده‌ است، گفت: ابوظبی به دنبال این است که با رسمیت بخشیدن به مناسباتش با رژیم صهیونیستی، پیام‌هایی را به رقبای منطقه‌ایش از جمله جمهوری اسلامی ایران بدهد البته تهران هم باید پاسخ شایسته‌ای را به امارات بابت این عمل بسیار اشتباهش بدهد. زیرا نظم منطقه‌ای با توجه به این چنین روابط رسمی با رژیم صهیونیستی حتما دچار تغییراتی خواهد شد . امارات تنها کشوری است که پای رژیم صهیونیستی به منطقه ( خلیج فارس ) باز کرده‌ است لذا ایران باید به چنین اقدامی واکنش مناسبی داشته باشد.

این کارشناس تحولات غرب آسیا با اشاره به جنگ یمن گفت: امارات یکی از صحنه گردان‌های مالی و تسلیحاتی حمله به مردم یمن است و می‌خواهد به یک نحوی سایر بازیگران این حوزه را متاثر از عادی سازی روابطش با تل آویو کند و به نوعی  می‌خواهد با ورود رژیم صهیونیستی ( به تحولات منطقه خلیج فارس) دیگران را تحت فشار قرار دهد. لذا لازم است، پاسخ شایسته‌ای در این زمنیه به امارات داده شود.

اخبار توافق عادی سازی|جهاد اسلامی:‎ سران امارات حق ندارند به جای ملت فلسطین تصمیم بگیرند/ حماس: تاریخ هرگز از خائنان به ملت فلسطین نخواهد گذشتتوافق عادی سازی -1|قطار عادی‌سازی روابط ابوظبی با تل‌آویو از کی شتاب گرفت؟توافق عادی سازی -2| انگیزه‌های رژیم صهیونیستی و امارات با ازسرگیری روابطتوافق عادی سازی -3| مرد شماره یک اسرائیل در امارات کیست؟توافق عادی سازی -4 و پایانی| دلالی شخصیت‌های اماراتی برای یهودی‌سازی قدس

وی با بیان اینکه امارات کانونی برای مبادلات تجاری در منطقه خلیج فارس محسوب می‌شود، اظهار داشت: باز کردن پای رژیم صهیونیستی به این منطقه از یک جهت تحریم اقتصادی این رژیم را مورد خدشه قرار می‌دهد و از طرف دیگر فضای اقتصادی منطقه را متاثر از وجود آلوده رژیم صهیونیستی می‌کند. به هرحال،  بنده از جنبه‌های مختلف احساس می‌کنم، حکمرانان امارات با برقراری روابط کامل با رژیم صهیونیستی باید منتظر این باشند که از طرف فعالان مهم منطقه از جمله ایران واکنش‎هایی خیلی قاطع و محکمی را دریافت کنند. سران ابوظبی باید بدانند، این اقدامی که انجام دادند یک کار کوچکی نبود و باید منتظر عواقب وخیم آن باشند  چراکه یک نظم منطقه ای را دچار تلاطم می‌کند که قبلا سابقه نداشته‌ است.

رئیس سابق مرکز معالطات فلسطین درباره تاثیر و پیامدهای عادی سازی مناسبات ابوظبی با تل آویو در تحولات فلسطین گفت: سازشکارترین جناح فلسطینی که دولت خودگردان باشد، به شدت رسمیت بخشیدن به روابط امارات با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و این موضوع نمایانگر آن است، امارات برای راضی نگهداشتن آن بخشی از فلسطینی‌هایی که از لحاظ رفتاری و دیدگاهی نزدیک به ابوظبی هستند، نسبت به آنان بی توجه بوده و به یک نوعی نشان می‌دهد، حکمرانان اماراتی متاسفانه مهر تاییدی بر خیانت بسیار قدیمی سران عرب در ارتباط با آرمان آزادی قدس زدند و در شرایطی که رژیم صهیونیستی به گستاخی هرچه تمام‌تر به دنبال الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی است، سران ابوظبی با برقراری روابط کامل با تل آویو نشان دادند،  نه تنها هیچ نسبتی با آرمان آزادی قدس ندارند بلکه با اجرایی شدن اهداف و آرمان‌های رژیم صهیونیستی برای اشغال تمام فلسطین همراهی دارند. به گونه ای که می‌توان گفت الان امارات عملا همگام تل آویو و  به دنبال تحقق اهداف رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

 

R7969/P/S8,90/CT3 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل اخبار "امارات" بیشتر بخوانید... گفتگوی تلفنی هنیه و دبیرکل جهاد اسلامی / تاکید برای مقابله با توافق عادی سازی توافق عادی سازی -۱|قطار عادی‌سازی روابط ابوظبی با تل‌آویو از کی شتاب گرفت؟ خوشحالی نتانیاهو از توافق عادی سازی روابط با امارات قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گفتگوی تلفنی هنیه و دبیرکل جهاد اسلامی / تاکید برای مقابله با توافق عادی سازی توافق عادی سازی -۱|قطار عادی‌سازی روابط ابوظبی با تل‌آویو از کی شتاب گرفت؟ خوشحالی نتانیاهو از توافق عادی سازی روابط با امارات واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل اخبار "امارات" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تأکید آمریکا بر لزوم اجرای «مکانیزم ماشه»/ هشدار ایران درباره استفاده از مکانیزم بازگشت خودکار تحریم‌ها ۲ واکنش ایران به شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت ۳ جیسون رضائیان: رفتن هوک تأیید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است ۴ سید حسن نصرالله: اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود ۵ دیپلمات روس: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست سنگین مواجه شد ۶ قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد ۷ سخنگوی وزارت خارجه: دیپلماسی فعال ایران، آمریکا را برای چندمین بار شکست داد ۸ چین: مخالفت با آمریکا در شورای امنیت یعنی قلدرمآبی واشنگتن پشتیبان ندارد مهمترین اخبار بین الملل سخنگوی وزارت خارجه: دیپلماسی فعال ایران، آمریکا را برای چندمین بار شکست داد مصاحبه| ناصر ابوشریف: امارات به یکی از ابزارهای صهیونیسم در منطقه تبدیل شده است واکنش عطوان به خیانت امارات: انتفاضه‌ بزرگ امت اسلام در راه است نیوزویک: برای عربستان عادی سازی روابط با اسرائیل خطر بزرگی است مهمترین اخبار تسنیم بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است روحانی: کنکور برگزار می‌شود/ واکنش به توافق سازش امارات و اسرائیل مصاحبه| ناصر ابوشریف: امارات به یکی از ابزارهای صهیونیسم در منطقه تبدیل شده است نامه نمکی به مردم ایران: الگویی بی‌‌بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی ارائه کنیم همتی اعلام کرد: ۷ اقدام بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی/ مدیران متخلف بانک‌های ناسالم تغییر کردند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل اخبار امارات اسرائیل اخبار امارات عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی ابوظبی با تل آویو توافق عادی سازی خلیج فارس منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود

مهرداد بذرپاش با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا میان ایران و امارات گفت: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور لازم و مهم است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارت در سخنرانی خود در اتاق بازرگانی ابوظبی اظهار کرد: ایران و امارات سوابق و پیشینه و روابط اقتصادی و تجاری دیرینه دارند و حجم ۲۷ میلیارد مراودات تجاری نشانه از عمیق بودن این روابط است.

وی افزود: امارات دومین شریک تجاری بعد از چین است؛ اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی نقش ویژه‌ای در این روابط دارند اما آن‌ها باید شجاعت لازم را داشته باشند و البته باید حمایت هم شوند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: ایران سرزمین و هاب ترانزیت و کریدور بی نظیر شمال - جنوب است و اگر امارات از این فرصت و بنادر لجستیکی ایران استفاده کند و در بنادر جدید سرمایه گذاری کرده و آن‌ها را توسعه دهد قطعا اقتصادش رشد بیشتری کرده و به راحتی به اوراسیا دسترسی پیدا می‌کند.

وی گفت: رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای ایران در سال گذشته نشان می‌دهد عزم جدی برای این حوزه داریم.

بذرپاش اظهار کرد: استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا و تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک و سرمایه گذاری مشترک باید توسط دو کشور تصمیم‌ گیری شود.

وی افزود: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک لازم و مهم است؛ در هفته ۳۲۰ پرواز بین ایران و امارات انجام می‌شود، ارتقای خدمات فنی و مهندسی در دو کشور و حتی در کشور ثالث می‌تواند فرصت‌های جدیدی به وجود آورد و امتیازات زیادی در مناقصات برای طرفین دارد.

بذرپاش گفت: تبادل هیات‌های تجاری بین دو کشور می‌تواند آثار و برکات زیادی داشته باشد؛ اخیرا در تهران نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد که برخی مسؤولان اماراتی از آن بازدید کردند.

وی اظهار کرد: تمام تلاش دولت‌ها باید برداشتن موانع از جلوی پای فعالان اقتصادی و افزایش مراودات تجاری باشد و رسیدن میزان تبادلات تجاری و اقتصادی به سالی ۳۰ میلیارد دلار حداقل خواسته تجار و فعالان است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: دشمنان مشترک ایران و امارات تلاش می‌کنند بین دو کشور اختلاف افکنی کنند، اما مسؤولان دو کشور آن را خنثی کرده‌اند.

وی افزود: برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بخشی از افق روشن توسعه روابط ایران و امارات است.

دیگر خبرها

  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • هشدار آنروا درباره عواقب هرگونه تجاوز صهیونیست‌ها به رفح
  • سرطان اسرائیل در روز‌های پایانی
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • گرگ و میش توافق
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق