Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@17:05:13 GMT

اقدامات بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۹۳۹۰

اقدامات بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی

به گزارش جماران، عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود به تشریح برخی از اقدامات  بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی پرداخت و نوشت:

 سامان دهی بانکهای ناسالم : تغییر مدیران متخلف بانکهای ناسالم/ کاهش تسلط سهامداران عمده بر آن بانکها / کاهش شدیداتکای بانکهای ناسالم براضافه برداشت از بانک مرکزی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 تعیین هیئت سرپرستی برمؤسسات اعتباری ناسالم ومتوقف کردن روند تخریبی آنها در بازار و شروع اصلاح ترازنامه و حل مشکل ناترازی آنهاوتعیین تکلیف مؤسسات اعتباری غیرمجاز.


 ادغام بانکها ومؤسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه.این طرح طبق برنامه وبا دقت،باهمکاری ستاد کل نیروهای مسلح درحال تحقق و درمراحل پایانی است.


 تدوین واجرای سیاست گذاری نوین پولی،سامان دهی اضافه برداشت بانکها و کاهش شدید حجم آن و منوط کردن هرگونه دریافت اعتبار واضافه برداشت بانکها به ارائه وثیقه.


 اصلاح ضوابط تایید صلاحیت مدیران،نحوه شناسایی درآمدو حدمجازتملک سهام بانکها،باهدف ارتقاء نظارت بانک مرکزی والزام بانکها به افزایش سرمایه ازطریق تجدیدارزیابی داراییها آورده نقدی و صرف سهام و نیز تسریع درفروش اموال مازاد.


  وضع مقرات جدید در تراکنش های بانکی : تفکیک حسابهای تجاری ازحسابهای اشخاص/محدودیت درتراکنشهای اشخاص حقیقی و لزوم ارائه اسناد مثبته جهت اشخاص حقوقی و نیز حسابهای تجاری /معرفی ضوابط جدید در بخشی از تراکنشها ومبادلات چکهای تضمینی برای مقابله با پولشویی.


 تدوین وابلاغ دستورالعمل نحوه امهال مطالبات معوق بانکها در جهت رعایت ملاحظات وقواعد شرعی در امهال مطالبات. وصول مطالبات معوق بدهکاران کلان باپشتیبانی قوه قضائیه و پیگیری کمیته فرا دستگاهی رسیدگی به مطالبات معوق.

 

اخبار مرتبط تکذیب ضرب سکه 5 تومانی سهام عدالت وثیقه برای صدور کارت اعتباری در بانک ها می شود همتی: فردا بیانیه هدف‌‌گذاری تورم منتشر می‌شود/ ادغام دوبانک در بانک سپه همتی: وضعیت امروز بازارها سخت تر از تابستان97 نیست همتی: در دولت، تاکید کردیم هر «تومان» معادل صد «قران» باشد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا اصلاح نظام بانکی همتی اقدام بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شدند و یک اتفاق بزرگ در تاریخ فوتبال ایران رقم خورد. سید محمد مهدی احمدی مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی درباره بدهی‌های گذشته این دو باشگاه به بانک شهر، بانکی که سهام‌دار ۳۰ درصد از سهام پرسپولیس است صحبت کرد.

ویدئو: 330935

او در ابتدا درباره این بدهی گفت:  مانده بدهی باشگاه پرسپولیس به بانک شهر حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است و باشگاه استقلال هم ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی دارد که این جدای وجه التزام است که من از آن صرف نظر می‌کنم و عدد حدودی را در اینجا ابراز می‌کنم. هر دو باشگاه ۲.۵ میلیون یورو بابت بحث تسویه مطالبات با بازیکنان و کادری قبلی بدهی دارند. از زمان خصوصی سازی، چون سازمان مکلف کرد که فقط با یک بانک کار شود، بانک  شهر این کار را کرد. من بدهی به نظام بانکی را عرض کردم.

او همچنین خاطرنشان کرد: ما آن موقع برای اینکه می‌دانستیم باشگاه‌ها درآمد ارزی ندارند، شخص وزیر ورزش و اقتصاد با تضمین این دو عزیز این وام را پرداخت کردیم و این مطالبه باید از دولت پیگیری شود و در سال بعد این را پیگیری می‌کنیم تا از طریق ذی حساب وزارت بتوانیم این مصوبه را دنبال می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی