Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@02:47:01 GMT

مخترع فناوری پیکسل درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۹۶۲۰

مخترع فناوری پیکسل درگذشت

راسل کرش مخترع پیکسل و محقق علوم رایانه‌های مدرن در سن 91 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، باردیگر خانواده بزرگ فناوری در سراسر دنیا یکی دیگر از اعضای ارزشمند خود را از دست داد. راسل کرش مخترع پیکسل، محقق علوم مرتبط با رایانه‌های مدرن و کسی که نخستین عکس دیجیتال جهان را اسکن کرد در سن 91 سالگی در شهر پورتلند آمریکا درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راسل کرش در سال 1957 در حالی که روی قطعه‌ای کوچک از تصویری سیاه‌وسفید با فناوری دیجیتال مشغول کار بود توانست اولین پیکسل جهان را طراحی و تولید کند. پیکسل‌ها قطعه‌های بسیار ریز دیجیتالی هستند که برای ساخت نمایشگر انواع دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شوند. در واقع اگر کاربران تلفن همراه، رایانه، تلویزیون، لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌ها قادر به تماشای تصویر مختلف در دستگاه خود هستند به لطف اختراع راسل کرش است.

این دانشمند مطرح اولین انسانی بود که توانست چهره خود را به صورت دیجیتال اسکن کرده و آن را به رایانه‌های انتقال دهد. نتایج فعالیت‌های راسل کرش در سال‌های بعد به طور گسترده‌ای در زمینه طراحی سی‌تی اسکن، تصاویر ماهواره‌ای و واقعیت مجازی مورد استفاده قرار گرفت.

کارشناسان فناوری معتقدند اختراع راسل کرش تاثیر عمیقی بر جهان فناوری داشته و اگر پیکسل تاکنون اختراع نشده بود تولید بسیاری از دستگاه‌های امروز امکان‌پذیر نبود و انسان‌ها همچنان باید با وسایل الکترونیکی پیش از دهه 50 میلادی باهم ارتباط برقرار می‌کردند.

این محقق سال‌ها علاوه بر همکاری با شرکت‌های بزرگ فناوری در دانشگاه نیز تدریس می‌کرد و توانست  به هزاران دانشجوی موفق آموزش دهد. بدون شک اختراع راسل کرش در تمام تاریخ به نام او باقی خواهد ماند و محقق جوان می‌توانند به الگو قرار دادن او به موفقیت‌های بزرگ دست‌یابند.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: رایانه مخترع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا پوربه افزود: در پی گزارش رسیده مبنی بر نصب و استفاده دستگاه‌های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستاهای شهرستان فاروج، موضوع جهت بررسی بیشتر در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و شناسایی محل نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج در ادامه خاطرنشان کرد: در بازرسی ماموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده که داخل این تونل ها نیز سوله‌هایی وجود داشته که در این رابطه تعداد ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال به ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف و توقیف شد.

سرهنگ پوربه در پایان با اشاره به دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضایی، تصریح کرد: پلیس در برخورد با استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال در شهرستان جدی بوده و با همکاری مردم نسبت به شناسایی و ضبط ماینرها اقدام کرده است.

کد خبر 849527 منبع: ایسنا برچسب‌ها ماینر- ارز دیجیتال خبر مهم ارز دیجیتال فراجا

دیگر خبرها

  • ناسا با دوربین ۳۶ پیکسلی به اکتشاف فضا می‌رود
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • کشف ۴۷ ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ!
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی