Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@06:11:50 GMT

نحوه ساخت ساعت‌های رنگی با چوب بستنی + عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۹۷۷۶

نحوه ساخت ساعت‌های رنگی با چوب بستنی + عکس

ساخت کاردستی و وسایل ساده با چوب بستنی، احتمالا یکی از نوستالژیک‌ترین خاطرات کودکی همه ماست. قاب عکس و خانه‌های شیروانی محبوب‌ترین طرح‌های آن زمان بودند.

اگر اتاق کودک‌تان نیاز به یک ساعت زیبا دارد، می‌توانید این ایده ساده را با فرزندتان عملی کنید. کافی است یک موتور ساعت داشته باشید. می‌توانید از موتور ساعت قدیمی خانه خود استفاده کنید یا آن را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند ایده برای ساخت این ساعت وجود دارد.

می‌توانید مانند تصویر، از چوب بستنی و مهره‌های رنگی برای ساخت آن استفاده کنید. ابتدا موتور ساعت را بر روی یک لوح فشرده (سی دی) نصب کنید. چوب‌های بستنی را به رنگ‌های مورد علاقه کودک خود رنگ‌آمیزی کنید. رنگ گواش یا آبرنگ می‌تواند انتخاب خوبی برای رنگ‌آمیزی باشد. اگر مهره‌ها با چوب‌ها تناسب رنگی داشته باشد، زیباتر می‌شود.

مهره‌ها را به تعداد مورد نظر به هم بچسبانید، همانطور که در عکس می‌بینید، مهره‌ها به تعداد دوتایی به هم چسبیده‌اند. نخستین چوب را در فاصله یک سانتی‌متری از عقربه‌ها به شکل عمومی با چسب چوب بچسبانید. مهره‌های چسبیده شده را به لبه آن بچسبانید و چوب دوم را قرار دهید. این کار را انجام دهید تا کل صفحه ساعت کامل شود. حالا کافی است باطری داخل ساعت بیاندازید و از این کاردستی زیبا بر روی دیوار کودک خود لذت ببرید.

ایده ساده‌تر برای ساخت ساعت کودکانه نیز وجود دارد. طبق ایده قبلی، موتور ساعت را بر روی لوح فشرده بچسبانید. می‌توانید لوح را به رنگ مورد علاقه یا تم اتاق کودک رنگ‌آمیزی کنید. به ۱۲ عدد چوب بستنی رنگی برای نشان اعداد صفحه ساعت نیاز دارید. چوب‌ها را طبق اعداد روی صفحه بچسبانید و اگر تمایل دارید که اعداد نیز نمایش داده شود، می‌توانید بر روی مقوای رنگی دایره‌های کوچکی برش دهید، بر روی آن شماره اعداد را بنویسید و بر لبه بیرونی چوب‌ها بچسبانید.

 

این وسایل جذاب را با بطری آب بسازید

این ایده برای ساخت ساعت، به نظر خیلی جذاب می‌آید. ابتدا طول چوب را اندازه بگیرید. نیاز به تخته چوب یا مقوا مربع شکلی به ابعاد دو برابر چوب بستنی نیاز دارید. مرکز تخته را برش دهید تا بتوانید موتور ساعت را بر روی آن نصب کنید. چهار چوب بستنی را از مرکز، در راس هم قرار دهید. حالا باقی چوب‌ها را در ادامه آن چهار چوب مرکزی، بر روی تخته بچسبانید. می‌توانید چوب‌ها را قبل از نصب رنگ کنید یا اینکه بعد از نصب از یک رنگ برای رنگ‌آمیزی استفاده کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ساعت رنگی کاردستی چوب بستنی سبک زندگی پارسی خبر موتور ساعت برای ساخت چوب بستنی رنگ آمیزی مهره ها چوب ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: عوامل پلیس راهور برای توقیف خودرو‌های دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد، نامتعارف و اعمال قانون صاحبان این خودرو‌ها اقدام می‌کنند.
علی اصغر زارع افزود: هرگونه تغییر در وضعیت خودرو از جمله افزایش یا کاهش ارتفاع موجب برهم خوردن حالت آیرودینامیک وسیله نقلیه می‌شود و آن را از حالت استاندارد خارج می‌کند.
وی افزود: با این تغییر ظاهری در مواقع توقف و تغییر مسیر، علاوه بر سیستم تعلیق، سیستم ترمز خودرو به‌خوبی عمل نمی‌کند و باعث بروز تصادف می‌شود و علاوه براعمال قانون خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود و بعد از بازگشت به وضعیت قبل اجازه تردد دارد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: افرادی که از چراغ‌های رنگی یا نور زنون نیز استفاده می‌کنند جریمه می‌شوند، زیرا استفاده از این نوع چراغ‌ها و نور‌ها باعث آزار و اذیت دیگر کاربران ترافیکی به ویژه آنهایی که از عینک استفاده می‌کنند و آن دسته افراد که مشکل بینایی در شب دارند می‌شود، همچنین باعث خیره شدن چشم و اختلال در بینایی عابر پیاده می‌شود.
سرهنگ زارع همچنین با اشاره به تخلف شیشه دودی گفت: داخل خودرو لازم است واضح پیدا باشد، نصب هر‌گونه برچسب بر شیشه و بدنه وسیله نقلیه خلاف قانون است، البته خودرو‌هایی که از کارخانه شیشه‌رنگی دارند از این قاعده مستثنی هستند.
وی افزود: کارشناسی‌های ترافیکی بعد از تصادفات به این نکته اشاره کرده است که افرادی که شیشه‌های خودرو را دودی می‌کنند در مواقع تاریکی یا برودت هوا برای دید مناسب به مشکل می‌خورند، زیرا راننده با نداشتن دید کافی و مناسب به محیط اطراف خود اشراف ندارد و باعث بروز تصادفات احتمالی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد
  • ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • بازگشایی محور گنبدکاووس به کلاله حد فاصل پل بایلر
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • تصاویری پر بازدید از صحرای فوق‌العاده عربستان با رنگی خاص (فیلم)
  • دانستنی های جالب در مورد ساخت فنرهای غولپیکر (فیلم)