Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ اقدسیه محله‌ای در شمال شرق تهران است و در منطقه یک شهرداری پایتخت واقع شده‌است. قیمت مسکن در این منطقه از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. برای منطقه‌های ضعیف‌تر در اقدسیه قیمت مسکن از 35میلیون تومان شروع شده و با توجه به منطقه و امکانات و... تا بیش از 100میلیون تومان نیز می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک کارشناس مشاور املاک در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین در خصوص قیمت مسکن در محله اقدسیه تهران گفت: قیمت مسکن در این منطقه بیش از 100درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌است. البته تقاضا در ماه‌های اخیر برای خرید و فروش خوب بود اما با رشد نجومی قیمت‌ها در ماه جاری، معاملات شدیدا با رکود مواجه شده‌ و خرید و فروش تقریبا متوقف شده‌است.

وی در ادامه اظهار داشت: هرچند قیمت مسکن در محله اقدسیه بسیار متنوع است و حتی با 30میلیون تومان سرمایه برای هر متر مربع امکان یافتن واحد مناسب و دلخواه متقاضی وجود دارد، اما به طور کلی قیمت‌ها افزایش شدیدی داشته و خرید مسکن را برای اقشار جامعه با مشکلاتی همراه کرده‌است زیرا این اعداد در متراژ بالا رقمی بزرگ خواهد شد که در توان بسیاری از افراد نیست و افراد حاضر به خرید نیستند.

این کارشناس مشاور املاک ادامه داد: عوامل زیادی بر قیمت مسکن موثر است که مهم‌ترین آن محل استقرار بنا و خود ساختمان است. برای نمونه در فایل‌های ما سه واحد با متراژ مشابه در خیابان علیخانی موجود است. واحد اول 133متری و 20سال ساخت است و پارکینگ و انباری ندارد و قیمت آن 37میلیون تومان برای هر متر مربع است. واحد دوم 124متری و 15سال ساخت است که متری 45میلیون تومان قیمت گذاری شده  واحد سوم 129متری و 7سال ساخت است و قیمت آن متری 50میلیون تومان اعلام شده‌است.

وی افزود: علاوه بر سن و امکانات بنا، محل استقرار آن نیز در تعیین قیمت بسیار مهم است. برای مثال در گلستان شمالی املاک تا 130میلیون تومان و حتی بیشتر هم قیمت‌گذاری می‌شود اما در بلوار اوشان میانگین قیمت متری 40 الی 45میلیون تومان است که البته باتوجه به افزایش قیمت‌های اخیر متری 50میلیون تومان هم قیمت‌گذاری داشتیم اما خریدی در این قیمت صورت نگرفت. قیمت نهایی یک واحد آپارتمان 93متری و 8 سال ساخت در بلوار اوشان متری 45میلیون تومان اعلام شده‌است.

این کارشناس با تاکید بر اهمیت محل استقرار ملک در قیمت آن گفت: در حالیکه در بلوار اوشان و... واحدهایی با متری 35میلیون تومان هم وجود دارد، یک آپارتمان 300متری و نوساز در گلستان شمالی متری 140میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است و یک واحد آپارتمان 290متری که یک سال از ساخت آن می‌گذرد، در صاحب قرانیه متری 75میلیون تومان است. همچنین قیمت نهایی یک واحد 75متری در ازگل 4میلیارد و 700میلیون تومان یعنی 62میلیون تومان برای هر متر مربع اعلام شده‌است.

وی در خصوص رهن و اجاره آپارتمان در محله اقدسیه بیان کرد: در رهن و اجاره نیز مانند خرید سن، امکانات و محل بنا حائز اهمیت است. برای رهن کامل حداقل 3میلیون تومان سرمایه در ازای هر متر مربع مورد نیاز است. مثلا یک واحد 150متری 350میلیون تومان جهت رهن کامل دو هفته پیش معامله شد.

این کارشناس مشاور املاک در پایان اظهار داشت: علاوه بر موارد یاد شده قیمت طلا و ارز نیز در رکود و رونق بازار ملک مهم است. برای مثال همراه با افزایش نرخ دلار معاملات خوبی انجام شد. اما در ماه اخیر (مرداد ماه)  به علت افزایش نجومی و ناگهانی قیمت مسکن معاملات در رکود است و تقاضا کاهش شدیدی یافته‌است.

پربیننده ترین برای مسکن ملی فقط 40میلیون تومان واریز کنید زمان تحویل واحدهای مسکن ملی مشخص شد/ امکان پرداخت مرحله دوم ودیعه مسکن وجود دارد؟ تعیین قیمت منطقه‌ای برای سامان دادن بازار مسکن هزینه ماهانه اجاره‌نشینی در ۲۲ منطقه چقدر است؟ تغییر ذائقه اجاره‌نشینی در تهران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن اجاره آپارتمان قیمت آپارتمان خرید خانه قیمت روز مسکن قیمت مسکن در تهران خرید و فروش مسکن قیمت آپارتمان در تهران قیمت مسکن تهران قیمت روز آپارتمان قیمت روز مسکن در تهران خرید خانه در تهران قیمت خانه قیمت روز خانه خرید و فروش آپارتمان خرید و فروش خانه لیست قیمت مسکن قیمت مسکن99 قیمت مسکن در سال99 قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران در سال 99 قیمت آپارتمان در سال 99 قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت محله اقدسیه قیمت مسکن متر مربع قیمت گذاری یک واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگر قصد خرید خانه در مناطق شرق تهران را دارید این گزارش را از دست ندهید.

یک آپارتمان ۴۰ متری یک خوابه در محله امامت تهران در حالی که ۱۵ سال از ساخت آن می‌گذرد به قیمت سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آپارتمان دیگری در پیروزی تهران با متراژ ۵۲ متر و یک اتاق خواب، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان می‌ارزد. این واحد ساخت سال ۱۴۰۰ است.

اقتصادآنلاین در گزارشی نوشت: برای خرید یک خانه ۸۱ متری در محله اوقاف با دو اتاق خواب و سن بنای ۸ سال به ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارید.

با بودجه ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب یک واحد آپارتمان ۸۰ متری در محدوده دانشگاه علم و صنعت شوید. این واحد دو اتاق خواب و ۱۲ سال سن دارد.

یک واحد ۷۶ متری دو خوابه در نظام‌آباد در حالی که چهار سال از ساخت آن می‌گذرد، پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

واحد آپارتمانی ۱۸ ساله در تهرانپارس غربی با متراژ ۱۰۳ متر و دو اتاق خواب در روزهای گذشته معادل ۱۰ میلیاردو ۹۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

آپارتمانی در نارمک جنوبی با زیربنای ۵۶ متر، در حالی که ۱۳ سال از ساخت آن می‌گذرد به قیمت ۵ میلیارد تومان معامله می‌شود. همچنین، با ۵ میلیارد تومان می‌توانید یک واحد آپارتمان ۷۵ متری ۲۸ ساله با دو اتاق خواب در محله وحیدیه خریداری کنید.

برای اطلاع از قیمت آپارتمان‌های دیگر جدول زیر را بخوانید؛

قیمت خانه‌های شرق تهران (اردیبهشت ۱۴۰۳)
محله متراژ مشخصات مبلغ کل (تومان) قیمت هر متر (تومان)
تهرانپارس شرقی ۷۰ متر سال ساخت ۱۳۸۶ - ۲ خوابه ۴٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶۴٬۲۸۵٬۰۰۰
تهرانپارس شرقی ۶۵ متر سال ساخت ۱۳۸۴ - ۲ خوابه ۴٬۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶۴٬۶۱۵٬۰۰۰
نیرو هوایی ۷۰ متر سال ساخت ۱۳۸۰ - ۲ خوابه ۵٬۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۸۰٬۰۰۰٬۰۰۰
نظام‌آباد ۹۸ متر سال ساخت ۱۴۰۲ - ۲ خوابه ۷٬۴۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷۶٬۰۲۰٬۰۰۰
نارمک ۷۵ متر سال ساخت ۱۳۸۴ - ۲ خوابه ۵٬۹۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷۸٬۶۶۶٬۰۰۰
امامت ۷۸ متر سال ساخت ۱۳۸۰ - ۲ خوابه ۶٬۷۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۸۵٬۸۹۷٬۰۰۰
زاهد گیلانی ۱۳۳ متر سال ساخت ۱۴۰۰ - ۳ خوابه ۹٬۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶۸٬۴۲۱٬۰۰۰
تهرانپارس غربی ۱۲۰ متر سال ساخت ۱۳۷۲ - ۲ خوابه ۴٬۵۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷۰٬۰۰۰٬۰۰۰
پیروزی ۹۰ متر سال ساخت ۱۴۰۲ - ۲ خوابه ۸٬۸۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۹۷٬۷۷۷٬۰۰۰
تهران‌نو ۹۵ متر سال ساخت ۱۳۸۰ - ۲ خوابه ۶٬۸۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷۲٬۱۰۵٬۰۰۰
خاک سفید ۶۵ متر سال ساخت ۱۳۸۰ - ۱ خوابه ۳٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴۶٬۱۵۳٬۰۰۰
تهرانپارس غربی ۱۰۳ متر سال ساخت ۱۳۸۵ - ۲ خوابه ۱۰٬۹۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۰۵٬۸۲۵٬۰۰۰

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899688

دیگر خبرها

  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟
  • (ویدئو) روایت تلخ فریدون زندی از افزایش قیمت نجومی دلار در ایران
  • حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار