Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه ۱۳۲ آتش نشانی شهر تهران گفت: ایمنی یک فرآیند است که از طراحی و مقررات ملی ساختمان آغاز می شود و به رعایت ضوابط ایمنی از سوی استفاده کننده هم ختم می شود.

وی افزود: تجهیزات جدید رونمایی شده قبلا در سازمان آتش نشانی وجود نداشته و برخی کاملا داخلی سازی شده اند، و برخی از این تجهیزات هم پیش از این خریداری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حناچی با تاکید بر اینکه تجهیزات آتش نشانی با شرایط قبل از پلاسکو کاملا متفاوت است و در این زمینه آموزش هم بسیار نقش دارد، گفت: بحران از قبل مدلسازی می شود و زمینه ارتقای آنها را به دنبال خواهد داشت.

شهردار تهران گفت: خوشبختانه این دوره از شورای شهر در صدی از درآمد شهرداری را برای توسعه آتش نشانی اختصاص داده است، مردم هم با فیش هایی روبرو شده اند که به همین منظور است، چون هرچقدر آتش نشانان ما مجهزتر آموز شدیده تر و آماده تر باشند، احتمالات خطرات کمتر است و البته موضوعات پیشگیری هم مهم است.

وی با اشاره به وجود 33 هزار ساختمان نا ایمن در سطح شهر تهران، گفت: این ساختمان ها درجات مختلفی دارند، برخی ساختمان های بلندمرتبه ای هستند که با طرح ویژه تحت عنوان 999 توسط آتش نشانس تعقیب می شوند و عمدتا ساختمان هایی را شامل می شوند که قبل از اجباری شدن مقررات ملی کشور ساخته شده اند.

حناچی ادامه داد: در قدم اول ساکنین باید بدانند این ساختمان ها نا ایمن است و بدانند برای این ناایمنی چه کاری باید انجام بدهند.

شهردار تهران گفت: برای جذب نیروی جدید، به آموزش تعداد معدودی از آتش نشان زن در دستور کار قرار گرفته و اخذ مجوز استخدام جدید پیگیری می شود.

وی افزود: چون آتش نشانی جز مشاغل سخت محسوب می شود، سال های خدمت آنها کمتر از کارکنان عادی است و به طور مرتب این ورودی را در آتش نشانی باید داشته باشیم، تا نیروهای جدید وارد شوند و آموزش ببینند.

حناچی گفت: آخرین بار حدود 200 نفر استخدام شده اند ولی این روند ادامه دارد.

شهردار تهران درباره نگرانی هایی که درباره نا ایمن بودن فضاهای شهری با کشته شدن یک پسر نوجوان در پارک لاله دوباره مطرح شده است، این مساله را مربوط به رعایت مقررات مربوط HSE دانست و گفت: این موضوع در همه فضاهای عمومی موضوعیت دارد و پارک ها و فضاهای عمومی دائما باید کنترل شود.

انتهای پیام/

20 / 20 تجهیزات آتش نشانی پلاسکو شهردار تهران پیروز حناچی افتتاح ایستگاه ۱۳۲ آتش نشانی نا ایمن بودن فضاهای شهری رعایت مقررات مربوط HSE

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تجهیزات آتش نشانی پلاسکو شهردار تهران پیروز حناچی رعایت مقررات مربوط HSE شهردار تهران آتش نشانی نا ایمن شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای قابل قبول در پایتخت

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 57 قرار گرفته و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است.

به گزارش مشرق، شاخص کیفیت هوای تهران، امروز - جمعه، چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳- بر روی عدد 57و در وضعیت قابل قبول قرار دارد.همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد 58 قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و 39 روز هوای قابل قبول داشته است.این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، 37 روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود و بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط ، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم ، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • سقوط مرگبار نوجوان ۱۶ ساله کاشانی از کوه
  • سقوط از کوه نوجوان ۱۶ ساله کاشانی را به کام مرگ کشاند
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • هوای تهران پاک است
  • تنفس هوای قابل قبول در پایتخت
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب