Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:13:45 GMT

از چاله کرونا به چاه داروهای تقلبی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۰۰۳۶

از چاله کرونا به چاه داروهای تقلبی

داروی رمدسیویر در بیمارستان های مرجع درمان کرونا مانند بیمارستان حضرت علی اصغر شیراز (ع)  و فقط برای بیمارانی که به نوع شدید کرونا مبتلا شده اند، چاق هستند، فشارخون و دیابت دارند و ممکن است احتمال مرگ این بیماران بالا باشد، بنا به تشخیص پزشک معالج مورد استفاده قرار می گیرد.

 داروی رمدسیویر در بیمارانی که ریسک بالا دارند، در گام نخست بیماری استفاده می شود و نیازی نیست بیمارانی که به نوع خفیف کرونا مبتلا شده اند، این دارو را مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بسیاری از بیمارانی که به بیمارستان ها مراجعه می کنند، با خودمراقبتی و قرنطینه خانگی بهبود می یابند.

کارشناسان علوم پزشکی گفته اند وقتی فردی به کرونا مبتلا شد، در گام نخست  تکثیر ویروس صورت می گیرد و این دارو فقط در این گام  ویروس کارایی دارد و وقتی بیمار بیمارستانی شد، گام تکثیر ویروس دیگر مساله اصلی نیست بلکه مساله اصلی التهاب ریه است که باید در زمینه فروکش کردن التهاب ریه اقدامات درمانی صورت گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه مردم هوشیار باشند؛ داروی رمدسیویر تنها در بیمارستان های درگیر کرونا توزیع می شود بر لزوم عدم استفاده از داروی یاد شده که ممکن است از بازار تامین گردد هشدار داد.

مهرزاد لطفی روز شنبه در نشست مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه با تاکید بر افزایش هوشیاری مردم در زمینه داروی مرتبط با کرونا گفت: داروی رمدسیویر تنها در بیمارستان های درگیر کرونا توزیع می شود و مواردی خارج از حوزه بیمارستان تقلبی است که عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد.

دکتر لطفیدر این نشست  اظهار کرد: در تمامی اقلام موردنیاز مردم، افرادی هستند که برای منافع خود و ثروت اندوزی بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی دیگران، به دنبال سودجویی هستند و حوزه سلامت نیز از این امر مستثنی نیست.

وی  ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا ، سودجویانی هستند که با فریب مردم جامعه داروهایی را به عنوان درمان بیماری کرونا  توزیع می کنند؛ از جمله آن می توان به داروی رمدسیویر اشاره کرد که به صورت تقلبی در بازار موجود است، بنابراین مردم آگاه باشند که این دارو تنها از سوی وزارت بهداشت در بیماستان های درگیر کرونا توزیع می شود و مواردی خارج از حوزه بیمارستان تقلبی است که عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد.

باور اشتباهی که در خصوص استفاده از این دارو در کشور رایج شده، به این صورت است که خانواده های بیماران بدحال که در ICU بستری شده اند، به دنبال داروی رمدسیویر می گردند؛ در حالی که در فازی که بیمار وارد آی سی یو شده و به دستگاه تهویه مکانیکی یا نفس مصنوعی وصل شده است، این دارو هیچ اثری ندارد و فقط هزینه های خانواده های بیمار را افزایش می دهد.

 به اعتقاد کارشناسان اینکه گفته شود داروهای ضدویروس می توانند مرگ ناشی از کرونا را کم کنند، اثبات نشده است. شاید مصرف این داروها فقط طول مدت بستری را در برخی از بیمارانی که در گام نخست بیماری هستند، کاهش دهد تا بهبودی زودتری حاصل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناو  و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست ها  در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کرونا ، همچنین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری  را ارزیابی کرد.

دکتر لطفی افزود: با توجه به افزایش موارد ابتلا به کروناو  در برخی از شهرستان ها، باید نمایندگانی از بهداشت و درمان برای بررسی دلایل روند افزایشی مبتلایان به این بیماری به این مناطق اعزام شوند و با همفکری مسوولان شهرستان ها، در خصوص راهکارهای پیشگیری و کاهش موارد ابتلا به چاره اندیشی کنند.

وی با توجه اهمیت حفظ سلامت کارکنان مجموعه دانشگاه به ویژه در مراکز درمانی تاکید کرد: مراقبت از کارکنان سلامت مبتلا به کرونا برای حفظ توان ارایه خدمات به مردم از اهمیت بالایی برخوردار است که مسوولان باید برای آن تلاش کنند.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص حوزه های مختلف مانند تجهیزات و امکانات، وضعیت بیماران بستری کرونا ، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، خدمات بیمارستان پشتیبان، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، انجام تست های کروناویروس، نوبت کاری پزشکان و کارکنان ارائه کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست اظهار داشت : بر اساس آمارهای مربوط به آخرین وضعیت کرونا  در استان فارس، هم اکنون ۱۱۹ هم استانی با شرایط جسمی وخیم، در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

عبدالرسول همتی با بیان اینکه شمار جان باختگان کرونا در فارس به ۶۸۹ نفر رسیده است افزود: هم اکنون ۹۹۶ بیمار مشکوک و یا دارای علامت ابتلا در بخش های عمومی بستری هستند که از این تعداد، ۱۱۹ بیمار مبتلا به کرونا  به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند.

 تا ۲۵ مرداد ۱۳۹۹   بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا  در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران   در کشور به ۳۳۸ هزار و ۸۲۵ نفر رسید.متاسفانه در با جان باختن ۱۶۹ بیمار   مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۳۳۱ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت ویروس کرونا شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی داروی رمدسیویر بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم

چند روزی است که ابتلای ترانه علیدوستی، بازیگر مشهور کشورمان به «سندرم DREES» که برای اکثر افراد شناخته شده نیست، خبر ساز شده است. دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله به این بهانه درباره این بیماری و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول های خونی خود را نشان می دهد، شایع ترین علت بروز این بیماری حساسیت های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند. واکنش های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته ای اتفاق می افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز می کند . اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده ممکن است بروز کند و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم ترین اقدام در درمان این بیماری قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف ببماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است./خبرآنلاین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان