Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و چهل و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، با اشاه به افزایش هوشیاری مردم در زمینه داروی مرتبط با کروناویروس، اظهار کرد: داروی رمدسیویر تنها در بیمارستان‌های درگیر کروناویروس توزیع می‌شود و مواردی خارج از حوزه بیمارستان تقلبی است که عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: در همه اقلام مورد نیاز مردم، افرادی هستند که برای منافع خود و ثروت اندوزی بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی دیگران، به دنبال سودجویی هستند و حوزه سلامت نیز از این امر مستثنی نیست.

مهرزاد لطفی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹، سودجویانی هستند که با فریب مردم جامعه دارو‌هایی را به عنوان درمان بیماری کووید ۱۹ توزیع می‌کنند، از جمله آن می‌توان به داروی رمدسیویر اشاره کرد که به صورت تقلبی در بازار موجود است.

او گفت: بنابراین مردم آگاه باشند که این دارو تنها از سوی وزارت بهداشت در بیماستان‌های درگیر کروناویروس توزیع می‌شود و مواردی خارج از حوزه بیمارستان تقلبی است که عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست‌های پی سی آر در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

لطفی افزود: با توجه به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در برخی از شهرستان ها، باید نمایندگانی از بهداشت و درمان برای بررسی دلایل روند افزایشی مبتلایان به این بیماری به این مناطق اعزام شوند و با همفکری مسئولان شهرستان ها، در خصوص راهکار‌های پیشگیری و کاهش موارد ابتلا به چاره اندیشی کنند.

او با توجه اهمیت حفظ سلامت کارکنان مجموعه دانشگاه به ویژه در مراکز درمانی تاکید کرد: مراقبت از کارکنان سلامت مبتلا به کروناویروس برای حفظ توان ارئه خدمات به مردم از اهمیت بالایی برخوردار است که مسئولان باید برای آن تلاش کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داروی کرونا بیماری کرونا بیماری کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز