Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بلومبرگ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جمعه شب در ادامه سیاست های خود علیه چین و به بهانه نگرانی درباره امنیت ملی به مالک چینی اپلیکیشن محبوب تیک تاک دستور داد تا ظرف 90 روز دارایی های خود را در آمریکا بفروشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، تصمیم ترامپ پس از تحقیقات کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحدهCFIUS) ) که فعالیت سرمایه گذاران خارجی در کسب و کارهای آمریکایی را رصد می کند، صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت بایت دنس در سال 2017 برنامه آمریکایی "میوزیکالی" را خریداری کرد و آن را با تیک تاک ادغام کرد.

ترامپ در دستور خود که جمعه شب منتشر شد و اجرای آن 90 روز مهلت دارد، اعلام کرد که شرکت بایت دنس "ممکن است اقدامی را انجام دهد که تهدیدی برای تضعیف امنیت ملی آمریکا باشد".

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای گفت: CFIUS یک بررسی جامع از این پرونده را انجام داد و به اتفاق آراء به رئیس جمهور این اقدام را توصیه کرد تا از کاربران آمریکایی در برابر سوءاستفاده از اطلاعات شخصی آنها محافظت شود.

این کمیته که به ریاست وزیر خزانه داری اداره می شود شامل مقاماتی از 16 وزارتخانه و سازمان های ایالتی، دفاعی و بازرگانی می شود. کاخ سفید سؤالات خود را به وزارت خزانه داری ارجاع داد.

شرکت تیک تاک در بیانیه ای گفت: همانطور که قبلاً گفتیم، 100 میلیون آمریکایی به برنامه تیک تاک علاقه دارند چرا که این برنامه خانه آنها برای سرگرمی، بیان احساسات و ارتباط با دیگران است.

این شرکت افزود: ما خود را متعهد می دانیم که در سالهای آینده نیز شادی را برای خانواده ها و اشتغال معنادار را برای کسانی که روی پلتفرم ما خلق اثر می کنند، به ارمغان بیاوریم.

اوایل ماه آگوست، ترامپ دستورالعملی را برای مجازات اتباع آمریکا و یا شرکت های این کشور که با تیک تاک وارد معامله شوند، امضا کرد.

این دستور 45 روز پس از امضاء اجرایی می شود و می تواند قبل از مهلت 90 روزه ترامپ که جمعه شب اعلام شد، باعث فروش دارایی های تیک تاک شود.

هفته گذشته شرکت بایت دنس، مالک تیک تاک با اعلام تصمیم خود درباره شکایت از دولت ترامپ تأکید کرد که اقدام آمریکا برای بیرون راندن این شرکت از بازار ایالات متحده صرفاً به منظور تبلیغات منفی و گسترش شایعات علیه چین است.

پربیننده ترین قیمت لپ تاپ‌ لمسی در بازار +جدول گران قیمت‌ترین موبایل چند؟ +جدول موبایل ارزان‌ شد/ واردات با دلار ۱۲هزار تومانی و فروش با نرخ روز! گران‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار +جدول صرافی‌ها حق خرید و فروش ارز دیجیتال را ندارند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین شبکه اجتماعی آمریکا اپلیکیشن اقتصاد چین اقتصاد آمریکا شبکه مجازی جنگ تجاری تیک تاک قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیک‌تاک در آمریکا دست به انتحار می‌زند
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد
  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت