Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-عشرتی گفت: رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌ها باعث شد که میزان ابتلا و بستری کرونا ثابت شود اما این وضعیت شکننده است.

عشرتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشستی پیرامون بیماری کووید ۱۹ درباره نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور سراسری گفت: در حال حاضر ۱۲۰ بازرس بهداشتی داریم، طبق بررسی ها ۳۲۰ بازرس کمبود داریم که از سایر کارشناسان بهداشتی برای رفع این کمبود استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برنامه ریزی‌ها برای نظارت در زمان برگزاری کنکور سراسری با رعایت پروتکل‌ها انجام شده است و در آزمون‌ها فاصله را حداقل ۲ متر در نظر گرفته ایم.

عشرتی درباره استفاده مردم عادی از ماسک N ۹۵ گفت: ماسک N۹۵ از فرد محافظت می‌کند، اما مانع انتقال ویروس نمی‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: هر تغییر رفتاری که در کرونا رخ می‌دهد، اثر آن ۱۵ روز بعد مشخص می‌شود. تغییر آمار‌ها ناشی از تغییرات گسترده رفتاری است. برای مثال در فروردین ماه که تعطیلات طولانی مدت داشتیم منحنی ابتلا به طور چشمگیری نزولی بود و رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌ها باعث شد که میزان ابتلا و بستری کرونا ثابت شود اما این وضعیت شکننده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره تمهیدات بعدی مقابله با کرونا و آنفلوانزا در فصل سرد سال تصریح کرد: ما سه استراتژی شفاف شامل شست و شوی دست‌ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را در مقابله با کرونا و همزمانی آن با آنفلوانزا در پاییز باید مد نظر قرار دهیم. همچنین وزارت بهداشت دسترسی مردم به واکسن آنفلوانزا را افزایش خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان گفت: در بازدید کاملا سرزده از سوی وزارت بهداشت و درمان از مطب‌های تویسرکان، بدون اطلاع مسولان استان و شهرستانی و در راستای حمایت از مردم، مطب‌هایی که تعرفه‌های خارج از ضوابط اخذ می‌کردند، خدمات با پذیرش بیمه‌های پایه ارائه نمی‌کردند و فضای مطب از حداقل استاندارد کوچک‌تر بود، برای چند روز پلمب و پس از رفع مشکل بازگشایی شدند.

حسن یعقوبی افزود: هم اکنون ۳۱ پزشک متخصص به صورت متناوب و یک یا چند روز در هفته، در این شهرستان فعال هستند.

دیگر خبرها

  • زیر تیغ
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • درس‌هایی از فوتبال اروپا؛ تبریک به قهرمان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد