Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:51:29 GMT

معرفی افراد ممنوع المعامله در سامانه «سیما»

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۲۱۷۶

معرفی افراد ممنوع المعامله در سامانه «سیما»

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری، پیش از ظهر شنبه در آئین رونمایی از سامانه یکپارچه معاملات املاک استان یزد با عنوان اختصاری سیما، اظهار داشت: سامانه یکپارچه ثبت معاملات املاک استان با مشخص کردن و احصاء بنگاه‌های مشاور املاک مجاز، بارگذاری نمونه فرم‌های استاندارد پیش نویس قراردادها، معرفی کارشناسان رسمی مجاز به قیمت گذاری و اعلام اطلاعات املاکی که خرید و فروش آن ممنوع و غیر مجاز است، معاملات مردم در امور مسکن را ساماندهی و از ورود ضرر به آنان پیشگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: قید شرط داوری در صورت اختلاف بین طرفین، لینک بودن با کانون سردفتران برای ثبت رسمی معاملات، درج حداکثر سقف قیمت اراضی با لحاظ داده مکانی، امکان استعلام مشاور املاک از وضعیت املاک بازداشتی در دفتر املاک قبل از معامله، اطلاع از افراد ممنوع المعامله و تأکید بر محرمانگی اطلاعات معاملاتی مردم، شرایط خوبی را برای تضمین سلامت معاملات و جلوگیری از وقوع بسیاری از جرایم و ورود ضرر و زیان به مردم و سودجویی را مهیا می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، اعتبار بخشی به اسناد رسمی و توسعه و تسهیل استفاده از سند رسمی را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: با اقداماتی مانند توسعه دفاتر اسناد رسمی در سطح کشور و کاهش و متناسب سازی تعرفه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم و ایجاد ارتباط سیستمی میان بنگاه‌های املاک با دفاتر اسناد رسمی و همچنین بهره گیری از نظام تشویق و تنبیه، بحث ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک پیگیری و دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از سرمایه‌های سرگردان مردم به حوزه بازار زمین و مسکن سرازیر شده است، یادآور شد: گرانی‌های بی ضابطه و غیر واقعی و مطالبه گری مردم از دستگاه قضا باعث ورود دستگاه قضائی استان با محوریت دادستان‌های حوزه قضائی با همکاری پلیس اماکن و اطلاعات سپاه شد و با همراهی معاون عمرانی استاندار و اتحادیه بنگاه املاک و ادارات و مجموعه‌های مرتبط با اتخاذ تدابیر مناسب، کار سامان دهی زمین و مسکن صورت گرفت.

دهشیری ادامه داد: این طرح در سه گام برنامه ریزی شد که گام اول مستند سازی و جمع آوری اطلاعات از شرایط حاکم بر این بازار بود، گام دوم کنترل و ساماندهی مشاورین بنگاه‌های املاک و نظارت بر قیمت گذاری حوزه زمین و مسکن بود که چندین جلسه تخصصی برگزار و دو کمیسیون جهت پیگیری تا حصول نتیجه تشکیل شد.

وی تأکید کرد: مردم استان با توجه به ورود دستگاه قضا در راستای کنترل و مهار تورم قیمت زمین، یاریگر دستگاه قضا باشند و معاملات خود را در این سامانه بدون دغدغه و استرس از امکان بروز مشکلات ثبتی و جرایم متعدد در حوزه زمین و مسکن ثبت کنند.

دهشیری گفت: دستگاه قضا از کسانی حمایت می‌کند که تابع قوانین باشند و طبق ضوابط تعیین شده عمل نمایند. انتظار می‌رود با تبیین مزایا و محاسن این سامانه توسط رسانه‌ها و پوشش صدا و سیما، مردم در عملیاتی شدن این سامانه همه دستگاه‌های متولی در بخش دولتی و خصوصی را یاری دهند.

کد خبر 4999085

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد بنگاه معاملات املاک ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر محرم 99 شیراز آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم ماه محرم شهرکرد گرگان قزوین کمک مومنانه بیرجند زمین و مسکن دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد

بر اساس قانون تامین مالی تولید و زیرساختها دستگاه‌ها مکلفند هر سه ماه یکبار داده‌های این سامانه را به روز بکنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دائماً معرفی بکنند و این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگرازی تسنیم، در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی با مسئله معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در داخل مواجه هستیم. در این قانون تامین مالی تولید و زیرساختها   سازمان سرمایه‌گذاری با همکاری استان‌ها و دستگاه‌های مختلف مکلف شده است که یک سامانه‌ای  برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد بکند.

بر این اساس دستگاه‌ها مکلفند هر سه ماه یکبار داده‌های این سامانه را به روز بکنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دائماً معرفی بکنند  و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان  قرار بگیرد.

بر اساس احکام مندرج در این قانون استان‌ها را و دستگاه‌ها را بسته به اینکه برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری چه میزان  تلاش می‌کنند  رتبه بندی خواهند شد.

شرکتهای واسطه قانونی شدند

طبق اعلام معاون وزیر اقتصاد،  این موارد  به تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی درقالب  یک کارگزاری  تبدیل میشود. بر این اساس برای معرفی فرصت‌ها، آوردن سرمایه خارجی و سهم بری از سرمایه‌گذاری یک سازوکار  قانونی خواهیم داشت که  این موارد تسهیل گری را به رسمیت می‌شناسیم.

بر این مبنا شرکتهایی ثبت می‌شوند  با این کار کرد که میرود سرمایه‌گذار پیدا می‌کند، این شرکتها  سرمایه گذار خارجی را به یکی از فرصت‌های  سرمایه پذیر در استانها متصل خواهند کرد.

خودش هم سهم بری خواهد داشت یا در جریان درآمدی آن سرمایه‌گذاری که اتفاق می‌افتد یا اساسا از همان اول یک قراردادی با سرمایه گذار خارجی دارد و ازش مبالغ را دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیر تا پیاز طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن
  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!