Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- علیرغم ادعای شهردار منطقه یک در رابطه با برخورد با دستفروشان تجریش و ممنوعیت دستفروشی برای آنان در طول روز، واقعیت‌ها حکایت از مسائل دیگری است. تاریخ انتشار: 16:36 - 25 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۹۳۹

خبرگزاری میزان - دستفروشی در شهر تهران دیگر به یکی از صحنه‌های همیشگی تهران مبدل شده است که اگرچه تلاش‌هایی برای ساماندهی آنان در حال انجام است اما این معضل همچنان وجود دارد و بسیاری از افراد درآمدهای هنگفتی را از این مساله به جیب می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که در متروی تهران نیز به طرز شدیدی همه‌گیر شده است و بعید است روزی وارد مترو شوید و شاهد حضور دسته‌های مختلف دستفروشان در این وسیله حمل و نقل عمومی نباشید.

با این وچود اقدامات مختلفی برای برخورد با آنان صورت گرفته است که بخشی از آنان اجرایی شده و بخش دیگری از آن در دست اقدام است.

در این شرایط اگرچه به گفته زهرا نژادبهرام وجود دستفروشان در خیایان بر خلاف مترو نشاط آور و زیباست اما باید گفت که این مساله چهره زیبایی به شهر نمی‌دهد و فعالیت کسبه‌ای که همواره هزینه‌های قانونی برای فروشندگی انجام می‌دهند، تضعییع می‌کند.

یکی از محله‌هایی که دستفروشی در آن برای دستفروشان جذابیت دارد و اقدامات متعددی برای ساماندهی آنان انجام شده است، محله تجریش است که از جمله محله‌های قدیمی تهران محسوب می‌شوند و حضور دستفروشان چهره قشنگی را در آن ایجاد نمی‌کند.

اگرچه به گفته موسوی، شهردار منطقه یک از تیرماه سال ۹۸ تاکنون  اجازه دستفروشی در روز برای همه دستفروشان ممنوع شده است و این افراد حق ندارند در ساعت پیش از غروب آفتاب اقدام به سدمعبر و بساط کنند اما شواهد خلاف این ماجرا را به اثبات می‌رساند و بسیاری از دستفروشان در غیاب چشم ماموران شهرداری همچنان در معابر حضور دارند.

بیشتر بخوانید: پشت پرده مافیای دست ‌فروشی در تجریش

در همین راستا با توجه به قولی که شهردار منطقه یک تهران داده و با اطمینان اعلام کرده بود که هیچ دستفروشی را نمی‌توان در ساعات ابتدایی روز در این منطقه پیدا کرد، به سراغ این محله رفتیم تا صحت و سقم این مساله را ارزیابی کنیم.

همانگونه که در فیلم مشاهده می‌شود در نقاط مختلف محله تجریش دستفروشانی را می‌توان دید که با ترس و لرز به کار دستفروشی خود ادامه داده و باعث ضرر و زیان وارده به رونق کاسبان این محله می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دستفروشی در محله تجریش به نحوی هنوز ادامه دارد که به گفته شهردار منطقه یک افراد و گروه‌هایی از اجازه دادن موزاییک‌های محله تجرییش ماهیانه از مساله ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون سود می‌برند و تلاش شده تا این مسائل برخورد شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهرداری تهران دستفروشی شهردار منطقه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبان شهید خرازی بازگشایی می‌شود

شهردار ناحیه شش منطقه ۲۲ تهران از بازگشایی اتوبان شهید خرازی به‌زودی خبر داد.

به گزارش ایسنا، از ساعت دو نیم بامداد گذشته، در پی بارش باران، بخشی از کوهی که در محدوده اتوبان شهید خرازی قرار دارد؛ ریزش کرده و گل و لای به وسط اتوبان سرازیر شده است.

محمد شاهین خواه شهردار ناحیه شش منطقه ۲۲ تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: به علت بارش شب گذشته، متأسفانه حجم بسیار زیادی از گل و لای دیواره کوه معبر اتوبان شهید خرازی به معبر اصلی نفوذ کرده است.

وی افزود: از ابتدای وقوع این حادثه، همکاران من در محل حضور داشته اند و همه تلاش خود را برای رفع این مشکلات انجام می کنند.

شهردار ناحیه شش منطقه ۲۲ تهران ادامه داد: در مجموع ۱۰۰ نفر نیروی انسانی به همراه ۱۴ دستگاه کامیون و ۸ دستگاه لودر در محل در حال فعالیت هستند.

شاهین خواه گفت: بخش زیادی از این گل و لای از محل خارج شده و معبر به‌زودی بازگشایی می شود. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • اتوبان شهید خرازی باز شد
  • اتوبان شهید خرازی بازگشایی می‌شود
  • توضیحات شهردار منطقه درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند
  • میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • این اتوبوس شمیران به در و دیوار می‌خورد
  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد
  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری ادامه دارد
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است