Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@14:36:14 GMT

آیت‌الله ربانی در روستای مهمویی به خاک سپرده می‌شود‌

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۳۱۸۴

آیت‌الله ربانی در روستای مهمویی به خاک سپرده می‌شود‌

‍‍‍‍‍‍

قرار است امروز آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی بر پیکر آیت‌الله ربانی مهموئی که روز گذشته در سن ۹۳ دار فانی را وداع گفت نماز میت اقامه کنند و سپس پیکر ایشان به زادگاهش در روستای مهموئی منتقل و در آنجا تشییع و تدفین شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اولین امام جمعه بیرجند درحالی روز گذشته در سن 93 سالگی در اثر کرونا دار فانی را وداع گفت که وی در طول دوران زندگانیش تا وقتی توان داشت در راه خدمت به اسلام، نظام و آرمان‌های انقلاب دست از کار تلاش و کوشش برنداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن طور که یکی از مبارزان دوران انقلاب در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: آیت‌الله ربانی چه در زمان پیش از انقلاب و چه در زمان انقلاب برای به ثمر رسیدن این نهال نوپا تلاش و خدمات ارزنده‌ای داشت. وی در بیشتر راهپیمایی‌هایی که بر علیه نظام شاهنشاهی انجام می‌شد از هیچ کوشش و تلاشی مضایقه نکرد.

رئیس قوه قضائیه درگذشت آیت‌الله ربانی را تسلیت گفتنماینده ولی‌فقیه و استاندار خراسان جنوبی رحلت آیت‌الله ربانی را تسلیت گفتند

حسین اصغری افزود: این عالم برجسته سالهای زیادی را در حوزه‌های علمیه قم، نجف و مشهد درس خواند و زندگی ساده‌ای داشت. وی در بین مردم از محبوبیت برخوردار بود و پیش نماز مسجد بازار بیرجند بود.

قرار است امروز عصر نماز میت توسط آیت‌الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر پیکر این عالم جلیل القدر اقامه شود و سپس پیکر ایشان به زادگاهش روستای مهموئی منتقل و در آنجا به خاک سپرده شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم از تعطیلی بازار بیرجند در روز دوشنبه خبر داد و گفت: در روز دوشنبه که سوم آیت‌الله ربانی مهموئی است قرار است بنا به احترام این عالم ربانی دوشنبه صبح تا ظهر بازار بیرجند تعطیل باشد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی نیز در پی ارتحال عالم ربانی در پیامی درگذشت ایشان را تسلیت گفت.

در بخشی از پیام حسین خسروی آمده است: رحلت عالم مجاهد و مبارز انقلابی حضرت آیه‌الله حاج شیخ محمدابراهیم ربانی مهموئی رحمه‌الله علیه، موجب تأثر و تأسف گردید.

این ضایعه را به محضر فرزندان، خاندان، شاگردان و حوزه‌های علمیه و مردم ولایتمدار استان تسلیت عرض می‌کنم. 

خدمات آن روحانی وارسته در دستگاه قضایی، امامت جمعه و حوزه‌های  علمیه شهرستان بیرجند و دفاع ایشان از ارزش‌های اسلامی، ترویج و نشر معارف نورانی اهل البیت (ع) و تربیت شاگردانی فاضل، خاطره‌ای ماندگار از آن عالم بزرگوار باقی خواهد گذاشت.

امیدوارم روح ایشان با ارواح مطهره محمد و آل محمد صلوات الله علیهم  محشور گردد و خداوند به بازماندگان صبر و اجر فراوان عنایت کند. 

انتهای پیام/254/ش

R41348/P/S6,56/CT11 بیشتر بخوانید... آیت‌الله ربانی از علمای برجسته و مبارز انقلابی بیرجند به دیار باقی شتافت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آیت‌الله ربانی از علمای برجسته و مبارز انقلابی بیرجند به دیار باقی شتافت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ ۲ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۳ جزیره قشم در تولید برق خودکفا شد/ مازاد برق صادر می‌شود ۴ معاون رئیس‌جمهور در سنندج: زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان در کشور تقویت می‌شود ۵ کاروان سلامت به مناطق محروم قزوین می‌رود/ بیماران خاص بیمه برکت می‌شوند ۶ امام جمعه اصفهان: برای برگزاری عزاداری ماه محرم احساسی عمل نکنیم/ اگر جان انسانی را به خطر بیندازیم ‌عزاداری جایز نیست + فیلم ۷ عزاداران حسینی توصیه‌های "مقام معظم رهبری" را نصب‌العین قرار می‌دهند / با ‌ستاد ‌کرونا همراه خواهیم بود ۸ گزارش| کرونا در استان فارس همچنان قربانی می‌گیرد / ازدحام جمعیت در هایپرلند شیراز مهمترین اخبار استانها امام جمعه اصفهان: برای برگزاری عزاداری ماه محرم احساسی عمل نکنیم/ اگر جان انسانی را به خطر بیندازیم ‌عزاداری جایز نیست + فیلم اختصاصی|معاون رئیس‌جمهور: از ۶ مجموعه دانش بنیان برای تولید واکسن کرونای ایرانی حمایت کرده‌ایم برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌ سخت‌گیری‌های کرونایی در استان گلستان نتیجه داد؛ روند ‌ابتلا به کرونا کاهشی شد + فیلم مهمترین اخبار تسنیم بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است اخبار توافق عادی‌سازی| توافق امارات در خدمت اهداف انتخاباتی ترامب و نتانیاهو/ دلایل واکنش تند آنکارا علیه ابوظبی برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌ گفتگوی تسنیم با متولی صادرات|۶مشکل اصلی صادرات/ طرح صادرات ریالی برای پولشویی است؛ پیمان پولی قابل اجرا نیست؛ قوانین یک‌شبه نداریم واکنش انصارالله به ادعاها درباره نفتکش «صافر»/ آمریکایی‌ها در قتل‌عام ملت یمن شریکند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله ربانی خراسان جنوبی ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند

نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان گفت: مشکلات کشور زیر سر اشخاص فاسد بوده و مسئولان باید مراقب باشند که آلوده به فساد نباشند تا بتوانند با انواع فساد در عرصه‌های مختلف مقابله کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر لائینی با توصیه بر کسب تقوا گفت: حکومت جهانی امام زمان(عج) براساس تقواست و همه جهان را بر محور تقوا متحد می‌کند، بنابراین باید در کسب فضیلت‌ها تا ظهور حضرت حجت(عج)کوشا باشیم.

عضو خبرگان رهبری مازندران بیان کرد: 48 هزار شهید متعلق به ارتش بوده و 112 هزار جانباز و آزاده دارند که یاد و خاطره شهدای ارتش را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه گفت: در روز ملی خلیج فارس هستیم و باید گفت تلاش دشمنان برای تغییر نام خلیج فارس به جایی نمی‌رسد. 

مسئولان گزارش‌های فساد را ارائه دهند

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: مشکلات کشور زیر سر اشخاص فاسد بوده و مسئولان باید مراقب باشند که آلوده به فساد نباشند تا بتوانند با انواع فساد در عرصه‌های مختلف مقابله کنند.

آیت الله لائینی همچنین تصریح کرد: گزارشات فساد را از مسئولان مربوطه می‌خواهیم و امیدواریم در این دولت سیزدهم در فسادستیزی اقدامات مناسب انجام شود.

وی به سال جهش تولید با مشارکت مردم با اولویت توجه به قشر کارگران و تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: کشاورزی، صنایع دستی و مشاغل خانگی باید مورد توجه قرار گیرد و کارگران اعم از زن و مرد که برای رفاه و خدمت کار می‌کنند باید مورد تکریم قرار گیرند.

خطیب نماز جمعه ساری در ادامه تصریح کرد: سالروز شهادت شهید آیت الله مطهری و روز معلم را در پیش داریم که روز معلم و استاد بوده فرصتی است تا از جامعه فرهنگیان استان قدردانی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی اقدامی ارزشمند است بیان کرد: کرسی معلمی باید از شایستگی خاص برخوردار باشد و هر فردی لیاقت این کرسی را ندارد و باید در جذب معلمان و تربیت گران دقت کرد.

 آیت الله لائینی ضمن گرامیداشت یاد آیت الله شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: در تاریخ آندلس که چند قرن در قلمرو اسلامی قرار داشت و افتخارآفرینی دانشمندان را شاهد بودیم؛ ایمان عامل فتح آن بود اما بی ایمانی آن را نابود کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه استاندار مازندران دارای سوابق در حوزه گردشگری است از استاندار خواست در حوزه پیشرفت‌های مازندران تلاش کند.

آیت الله لائینی به تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه عملیات وعده صادق دنیا را از بعد علمی و فنی و عبور از لایه‌های پدافندی مبهوت کرده است بیان کرد:  اینکه ایران اراده و عزم کرده است به مرکز صهیونیستی حمله کند و انتقام بگیرد در جایی که کسی جرات حمله به اسرائیل را نداشت این اراده و عزم برای اسرائیل شکننده بوده و دنیا فهمید ابهت اسرائیل پوشالی است و می‌توان با اسرائیل و اربابان اسرائیل مبارزه کرد.

در پایان نماز جمعه راهپیمایی با هدف حمایت از مردم مظلوم و بی پناه غزه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • علما حافظان مرزهای دینی هستند
  • مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!