Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@17:20:09 GMT

آغاز فروش اوراق سلف نفتی؛ از فردا 26 مرداد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۳۳۵۲

مدیرعامل بورس انرژی ایران از آغاز فروش اوراق سلف نفتی به مبلغ دو هزار میلیارد تومان از فردا بیست و ششم مرداد در تالار بورس انرژی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  آقای سید علی حسینی در ارتباط با رسانه ملی افزود: این اوراق را هم اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی می‌توانند خریداری کنند.
وی اضافه کرد: محدودیتی برای ورود آحادمردم به این بازار وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: هرکسی یک کد معاملاتی در بازار سرمایه دارد با مراجعه به کارگزاران بورس انرژی ایران می‌تواند در معاملات این اوراق مشارکت کند.
وی افزود: اوراق سلف نفتی که فردا بیست و ششم مرداد ماه سال جاری در بورس انرژی عرضه می‌شود با آنچه که رئیس جمهور چهارشنبه گذشته درباره آن سخن گفته بود، تفاوت دارد.
حسینی ادامه داد: طرح اعلامی رئیس جمهوری در صورت نهایی شدن الزام‌های حقوقی و مقررات اجرایی آن در قالب یک برنامه و از طریق مراجع ذی‌ربط اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی ادامه داد: این طرح مستلزم طی مراحل قانونی است در صورتی که تبدیل به مصوبه قانونی شود دستگاه‌های مجری منجمله بورس انرژی ایران تکالیف قانونی خود از جمله اطلاع رسانی به مردم را انجام خواهد داد.
مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: سعی خواهیم کرد به محض ابلاغ مصوبه اطلاع رسانی مناسبی به مردم داشته باشیم.
وی افزود: موضوع دوم بحث تامین مالی فعالیت‌های صنعت نفت بصورت عام است که هم برای شرکت‌های دولتی مثل شرکت ملی نفت ایران و هم شرکت‌های غیر دولتی مثل پالایشگاه ها، پتروشیمی‌ها و شرکت‌های نیروگاهی از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ در بورس انرژی ایران در حال انجام است.
حسینی گفت: طراحی بر اساس اوراقی به نام سلف موازی استاندارد به عبارتی فروش قطعی کالا در زمان انتشار اوراق است منتهای مراتب سرمایه گذاران این امکان را دارند در طی اوراق تا سررسید از مزایای بازار ثانویه آن هم استفاده کنند.
وی ادامه داد: برای مثال اگر علاقه‌مند باشد اوراق بهاداری که خریداری کرده اند به دیگران واگذار کنند.
مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: برای پوشش ریسک سرمایه گذاران، سعی شده از یک ابزاری تحت عنوان اختیار فروش تبعی استفاده شود منظور اینکه یک کف بازدهی را ناشر اوراق تضمین می‌کند.
وی افزود:برای مثال اوراقی که فردا در بورس انرژی منتشر می‌شود و ناشر آن شرکت ملی نفت ایران است به مبلغ دو هزار میلیارد تومان حداقل بازدهی ۱۸،۵ درصد برای هر سال توسط ناشر تضمین شده و طول دوره این اوراق هم دو سال است.
حسینی یادآورشد: همچنین این اوراق بازار ثانویه دارد یعنی خریداران می‌توانند طی دوره در بورس انرژی ایران اوراق مورد خریداری را به دیگران منتقل کنند. برچسب ها: بورس انرژی ، اوراق سلف نفتی ، فروش اوراق

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بورس انرژی اوراق سلف نفتی فروش اوراق مدیرعامل بورس انرژی ایران اوراق سلف نفتی بورس انرژی اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد

پس از انتشار اخبار مختلفی درباره سرنوشت تولید فصل هفتم سریال «پایتخت» مشخص شد فصل جدید این سریال وارد مرحله پیش تولید شده و بازیگران از مرداد مقابل دوربین خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ساخت سری جدید «پایتخت» همیشه مورد بحث بوده است، یک روز خبر از ساخت نسخه سینمایی این سریال در رسانه‌ها و کانال‌های خبری پخش می‌شود و روز دیگر تکذیب این موضوع؛ یک روز نیز خبر از تولید «پایتخت» در قالب همیشگی خود یعنی سریال در رسانه‌ها انتشار پیدا می‌کند.

اخیراً هم خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه فصل «هفتم» پایتخت در مرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و پیگیری رسانه‌ها درباره این موضوع حاکی از آن است فصل هفتم سریال «پایتخت» وارد مرحله پیش تولید شده و امید از سوی عوامل پایتخت وجود دارد که فصل هفتم به پخش در نوروز ۱۴۰۴ برسد اما در این فصل سارا و نیکا فرقانی اصل و مهران احمدی حضور نخواهند داشت.

مدتی قبل نیز هومن حاجی عبداللهی بازیگر نقش رحمت در این سریال در نیمه اسفند ۱۴۰۲ با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته بود: باز داریم می‌آییم، ولی نه برای عید ۱۴۰۳؛ اخیراً نیز مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره تولید و پخش فصل جدید این سریال بیان کرده بود اگر مشکلی پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در ۱۴۰۳ خواهیم دید.

گفتنی است الهام غفوری تهیه‌کننده این سریال درباره ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» در گفت‌وگویی گفته بود: مگر قرار بوده نسخه سینمایی «پایتخت» ساخته شود؟ آیا از طرف جایی اعلامی شده است که من بخواهم این را تکذیب کنم؟

منبع: فارس

کد خبر 748105

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • آغاز پیش تولید «پایتخت ۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد؛ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد