Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@06:38:28 GMT

دومین دوره آموزش خبرنگاری ترنج برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۳۶۷۲

دومین دوره آموزش خبرنگاری ترنج برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، «باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران» در راستای انجام رسالت خود جهت تربیت و آموزش نیروی متعهد و متخصص رسانه‌ای دومین دوره تربیت خبرنگاری ترنج (تربیت رسانه‌ای نواندیش و جوان) را با استفاده از رو‌ش‌های نوین آموزشی آغاز کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور این دوره‌ به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین دوره این کلاس‌ها، در دو حوزه «خبرنگاری علم و دانشگاه» و «خبرنگاری فرهنگی و اجتماعی» کار خود را از امروز 25 مرداد ماه آغاز کرد.

این دوره آموزشی با حضور استادان مطرح کشور برگزار و به شرکت‌کنندگان گواهی پایان دوره معتبر اعطا خواهد شد.

تربیت خبرنگار تخصصی باید در دستورکار رسانه‌ها قرار گیرد

مرتضی خلفی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری آنا در نخستین جلسه دوره خبرنگاری علمی- دانشگاهی ضمن اشاره به اهمیت تربیت خبرنگار متخصص و فعال در رسانه‌ها در مورد اهداف رسانه و رسالت خبرنگار در جامعه اصول خبرنویسی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: باید خبرنگاران به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف خبری و به خصوص در زمینه علم و دانش و دانشگاه تربیت کنیم و این موضوع باید در همه رسانه‌های رسمی کشور مورد توجه قرار گیرد.

این استاد روزنامه‌نگاری در این کارگاه 2 ساعته آنلاین، با تشریح مفاهیمی همچون تعریف خبر، بیان ارزش‌های خبری، عناصر خبری، اجزای خبر و سبک‌های خبری شرکت‌کنندگان را با اصول کلی و مبانی خبرنویسی آشنا کرد.

وی ضمن مرور برخی اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌های داخلی به آموزش عملی اصول خبرنویسی و رفع اشکال حاضرین در جلسه پرداخت.

دوره تربیت خبرنگاری "ترنج" با آموزش کارگاهی مهارت‌های خبرنویسی، گزارش‌نویسی، مصاحبه، رسانه آنلاین، سوژه‌یابی و اصول نگارش و در دو حوزه علمی-دانشگاهی و فرهنگی- اجتماعی در باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران به صورت آنلاین در حال برگزاری است.

336 / 336 دوره ترنج مرتضی خلفی‌زاده روزنامه‌نگاری خبرنویسی سوژه‌یابی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دوره ترنج روزنامه نگاری خبرنویسی سوژه یابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مریم حاجی‌ابراهیمی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ۴۳ دوره و کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای ۸۳۹ نفر اجرایی شد. معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان افزود: از این تعداد دوره آموزشی، ۲۸ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۶۱۰ هنرمند ازجمله رنگرزی سنتی، رودوزی‌های سنتی، زنجیره ارزش خرد، توانمندسازی فعالان صنایع‌دستی، آسیب‌شناسی صنایع‌دستی، بازاریابی دیجیتال، بازرگانی و صادرات، استانداردسازی، طراحی ظروف موزه‌ای رشته سفال و فلز، جایگاه سفالینه‌های منقوش جرجان در دوران معاصر، طراحی محصول سوزن‌دوزی ترکمن و… برگزار شد. او خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۲۲۹ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چرم و تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، ابریشم‌بافی، نساجی سنتی در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد. حاجی‌ابراهیمی گفت: در سال ۱۴۰۲ هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند. او افزود: در سال جاری اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت‌سنجی به ترتیب اولویت در شهرها و روستاهای استان، خصوصاً شهر و روستاهای ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

       

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • درآمد پیش‌کش؛ کارت خبرنگاری بدهید!
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند