Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: باید با تنظیم برنامه عزاداری ماه محرم هم شور حسینی را حفظ و هم دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کنیم و به طور مقتضی سطح و کیفیت مراسم را ارتقاء بدهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در جلسه ستاد برگزاری مراسمات ماه محرم اظهارداشت: در تبیین آموزه‌های دینی و تعریف نمادهای دینداری و برپا کردن مناسبت‌های مذهبی نباید به گونه‌ای عمل شود که برای جامعه به ویژه نسل جوان این شائبه پیش بیاید که بین عقل، علم و دین تضاد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تضاد بین علم و دین برای مردم ایجاد نکنیم، وقتی عقل و علم حکم می‌کند که همه خودشان را از این بیماری مهلک حفظ کنند، نباید ما بر خلاف گفته کارشناسان عمل کنیم، مسیر همان است که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ همه باید تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم.

امام جمعه بجنورد: محرم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی "تاریخی" می‌شودبرگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌مراسم محرم در استان گلستان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

امام جمعه گرگان بیان داشت: مراسم عاشورا و مخصوصاً ده روز اول محرم در کشور ما یک شور و هیجان خاصی بوجود می‌آورد و در همین شور و هیجان حسینی، افرادی متحول می‌شوند. خیلی ها در طول سال کارهایی انجام می‌دهند اما با شروع ماه محرم یک فرصتی برای آنها پیدا می‌شود و حرمت محرم را نگه می‌دارند. این فرصت باید مغتنم شمرده شود و در شرایط خاص به گونه‌ای عمل نکنیم که به این روحیه صدمه وارد شود. ما وظیفه داریم با رعایت دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا این شور و هیجان حسینی را بوجود بیاوریم. اجتماعات سال‌های قبل منع شده و این کار نیز درست است چون گاهی امر واجب را خدای متعال با بروز معذوراتی منع می‌کند.

وی ادامه داد: باید با تنظیم برنامه عزاداری ماه محرم هم شور حسینی را حفظ و هم دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کنیم. امسال باید با شرایط بوجود آمده به طور مقتضی سطح و کیفیت مراسم را ارتقاء بدهیم.

آیت‌الله نورمفیدی گفت:  عاشورا یک مکتب و فرهنگ است و مداحان باید سعی کنند فرهنگ عاشورا را در قالب اشعار بر دل و ذهن مردم جاری کنند. مداحان اهل بیت(ع) از اشعار پرمحتوا و گیرا استفاده کنند، طوری که گوش کردن به اشعارشان انسان را به دنبال خود بکشاند و امید به آینده در این شرایط سخت کشور و سخنان پرجاذبه، مد نظر مبلغان ماه محرم باشد چرا که دشمن با توطئه‌های گوناگون به دنبال شکاف در جامعه است و نگذاریم دشمن به اهداف شوم خود برسد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای مسئله وقف و نذورات حسینی ماه محرم باید بصورت هماهنگ در پاسخ به سوالات مردم جواب داده شود و اختلاف در پاسخ به این سوالات وجود نداشته باشد.در پاسخ به مسائل و پرسش‌های شرعی ماه محرم پایگاه اجتماعی و شناخت مردم از روحانیونی که پاسخگو هستند قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/582/ ت

R41471/P/S6,70/CT12 بیشتر بخوانید... کرمان| افزایش تعداد مراسم ماه محرم برای جلوگیری از تجمعات در دستور کار است تلاش هیئتی‌ها در ایام کرونا را با تصمیات غیرعقلانی در محرم خراب نکنید امام جمعه اصفهان: برای برگزاری عزاداری ماه محرم احساسی عمل نکنیم/ اگر جان انسانی را به خطر بیندازیم ‌عزاداری جایز نیست + فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کرمان| افزایش تعداد مراسم ماه محرم برای جلوگیری از تجمعات در دستور کار است تلاش هیئتی‌ها در ایام کرونا را با تصمیات غیرعقلانی در محرم خراب نکنید امام جمعه اصفهان: برای برگزاری عزاداری ماه محرم احساسی عمل نکنیم/ اگر جان انسانی را به خطر بیندازیم ‌عزاداری جایز نیست + فیلم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ امام جمعه اصفهان: برای برگزاری عزاداری ماه محرم احساسی عمل نکنیم/ اگر جان انسانی را به خطر بیندازیم ‌عزاداری جایز نیست + فیلم ۲ برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ ۳ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۴ کاروان سلامت به مناطق محروم قزوین می‌رود/ بیماران خاص بیمه برکت می‌شوند ۵ گزارش| کرونا در استان فارس همچنان قربانی می‌گیرد / ازدحام جمعیت در هایپرلند شیراز ۶ ‌‌۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آب‌شیرین‌کن سیراف جم اختصاص یافت + فیلم ۷ استان خوزستان در مسیر مهار کرونا؛ تنها ۲ شهر وضعیت قرمز دارند ۸ سیر نزولی کرونا در گلستان؛ باید همچنان این بیماری را جدی گرفت مهمترین اخبار استانها برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌ روایت رئیس‌کل دادگستری گلستان از برخورد با چند مدیر متخلف/ حیاط خلوت برخی‌ در استان خراب شد آمار کاهشی سفر به خراسان رضوی؛ شهروندان پروتکل‌ها را بیشتر رعایت کنند فرمانده سپاه قدس گیلان: «رزمایش قرارگاه ثامن» ۲۷ مرداد برگزار می‌شود مهمترین اخبار تسنیم بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است قالیباف: مردمی‌سازی باید در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد نادران: فروش اوراق سلف نفتی بدون مجوز غیر قانونی است اخبار توافق عادی‌سازی| توافق امارات در خدمت اهداف انتخاباتی ترامپ و نتانیاهو/ دلایل واکنش تند آنکارا علیه ابوظبی برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری مراسمات ماه محرم رهبر معظم انقلاب عزاداری ماه محرم رعایت کامل عمل نکنیم امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با صبح چهارشنبه عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» شهر سمنان، با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، معاون استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

این مجموعه بهداشتی و درمانی قرار است با هدف خدمت رسانی به اقشار کمتر برخوردار شهر سمنان ساخته شود. بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی سمنان این خانه بهداشت دارای بخش پزشک، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره، سنجش سلامت و… خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در مراسم کلنگ زنی این طرح ضمن اشاره به اقدامات خوب دولتمردان در زمینه بهداشت و درمان، گفت: رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار یکی از مهمترین رسالت‌های مسئولان ما به خصوص در زمینه بهداشت و درمان باشد.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی با بیان اینکه خدمات خوبی در دولت در بخش سلامت به مردم ارائه شده است، تاکید کرد: ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» با هدف ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم یکی از همین اقدامات خوب است که باید از مسئولان قدردانی کرد.

در حاشیه این مراسم، نماینده ولی فقیه در استان سمنان با حضور در مسجد منطقه کهنه دژ پای صحبت‌های مردم نشست. مردم این محله از مشکلات منطقه و محل سکونت خود نکاتی را بیان کردند.

کد خبر 6087412

دیگر خبرها

  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد