Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمد حضرت‌پور با اشاره به اینکه، قیمت گوجه‌فرنگی برای خرید کارخانه ۱۲۰۰ تومان اعلام، ولی هنوز ابلاغ نشده است گفت: کارخانه‌دارها نباید از سایر استان‌ها گوجه‌فرنگی خریداری کنند و زحمت ۵۰ هزار نفر کشاورز در این حوزه را هدر دهند و از مسئولین نظارتی نیز درخواست ورود به این موضوع را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رییس بنیاد مستضعفان و استاندار آذربایجان‌غربی درخواست کرد، بصورت مستقیم برای خرید گوجه فرنگی‌های تولیدی استان ورود کنند.

آغاز برداشت گوجه‌فرنگی از مزارع آذربایجان غربی

علی عیدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز برداشت گوجه فرنگی در مزارع استان گفت: برداشت گوجه فرنگی از سطح ۵ هزار و ۶۶ هکتار از اراضی زراعی زیر کشت این محصول در استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۲۵۳ هزار تن گوجه‌فرنگی از اراضی زیر کشت این محصول که در ارقام مختلف مانند سان‌ست، کیمیا، سما،پارس،۸۳۲۰  متین، فورمونت، لونا، سوپر لونا، اناری و شیمیایی کشت شده ، برداشت شود.

عیدی با بیان اینکه تولید این محصول در استان ۱۶درصد نسبت به پارسال افزایش دارد، افزود: ۴۵ تا ۵۰ درصد این محصول در داخل استان به اشکال مختلف اعم از تازه‌خوری و فراوری شده مصرف می‌شود.

وی گفت: متوسط عملکرد در هکتار این محصول ۵۰ تن است که علاوه بر تامین نیاز مردم داخل استان، مازاد محصول تولید شده به سایر استان های کشور نیز صادر می شود.
عیدی با بیان اینکه سرانه مصرف این محصول در استان ۵۰ کیلوگرم است، اظهار کرد: ۶۰ هزار تن از گوجه فرنگی تولید شده در استان به صورت تازه خوری مصرف و بقیه توسط کارخانه های تبدیلی خریداری می‌شود.

48

کد خبر 1422030

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی آذربایجان غربی گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان غربی از غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه خبرداد.

حمید محبوبی گفت: ساعت ۱۵:۳۰ عصر جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در مسیر رودخانه نازلوچای ارومیه ۲ نفر غرق شدند.

وی با بیان اینکه ۲ تیم جستجو و نجات هلال احمر شهرستان ارومیه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، افزود: با حضور امدادگران در محل مشخص شد که دو تن وارد آب شده و جان خود را از دست داده اند. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر آذربایجان‌غربی، محبوبی اظهار کرد: امدادگران پس از جستجو ۳ ساعته به پیکر یکی از غرق شده ها دسترسی پیدا کردند و پس از خارج کردن فرد، آن را تحویل مراجع ذی صلاح دادند.

وی ادامه داد: تلاش برای پیدا کردن پیکر نفر دوم ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • اولین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به پاریس رسید / استقبال در بدو ورود به ارومیه
  • اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه