Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@18:21:02 GMT

رشد ۲۲۸ درصدی اشتغال در سه ماهه نخست سال ۹۹ در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۴۶۳۸

رشد ۲۲۸ درصدی اشتغال در سه ماهه نخست سال ۹۹ در چهارمحال و بختیاری

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماهه نخست امسال در بخش سرمایه‌گذاری و صدور جواز تاسیس نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ سرمایه‌گذاری ۷۴۲ درصد و اشتغال ۲۲۸ درصد رشد داشته‌ایم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سجاد رستمی عصر امروز در نشست خبری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری و خانه صنعت، معدن و تجارت این استان، اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال در بخش سرمایه‌گذاری و صدور جواز تاسیس نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ سرمایه‌گذاری 742 درصد و اشتغال 228 درصد رشد داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نیمه دوم سال 98 پربحران‌ترین سال 100 سال گذشته به دلیل تحریم‌ها و کرونا بود، افزود: در بخش معدن از لحاظ اشتغال 7 درصد و سرمایه‌گذاری 93 درصد رشد داشته‌ایم.

دام عشایر چهارمحال و بختیاری زیر چتر حمایتی گروه‌های جهادی493 مادر نیازمند چهارمحال و بختیاری حمایت می‌شوند‌طرح‌ انتقال آب بن-بروجن مورد تاکید وزیر نیرو و مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در بخش صدور کارت بازرگانی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 58 درصد رشد داشته‌ایم. در صادرات طی سه ماهه ابتدایی امسال 7 میلیون دلار افت به دلیل بسته بودن مرزها برای مقابله با شیوع کرونا ایجاد شد اما در تیر ماه 10 میلیون دلار صادرات انجام شد.

رستمی با اشاره به اینکه هدف صادراتی امسال 58 میلیون دلار از استان است، خاطرنشان کرد: با افتتاح پتروشیمی لردگان بیش از این هدف صادرات خواهیم داشت و در اختصاص تسهیلات بند الف تبصره 18 در قالب سرمایه در گردش و سرمایه ثابت 22 درصد ارتقا نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی، با بیان اینکه از سال 97 تاکنون در مجموع حدود 3 میلیارد و 600 میلیون تومان کمک‌های فنی و اعتباری جذب کردیم، تصریح کرد: در جذب کمک‌های فنی و اعتباری مصوب سال 97، طی سال‌های 97و 98، یک میلیارد و 400 میلیون تومان و امسال یک میلیارد و 200 میلیون تومان دیگر جذب کردیم، همچنین یک میلیارد هم از بانک ملی طی دو هفته آینده جذب می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در ثبت سفارش واردات طی سه ماهه امسال رتبه اول کشوری را کسب کردیم و در عملکرد کلی سازمان نسبت به سال گذشته 21 رتبه ارتقا یافتیم.

انتهای پیام/7540/ ت

R7540/P/S6,54/CT11 بیشتر بخوانید... ۳۲ هزار نفر در نواحی و شهرک‌های صنعتی قم مشغول به کار هستند «واردات بی‌رویه» صنعت نساجی استان گیلان را دچار رکود کرد ۲۵ واحد صنعتی تعطیل کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید بازگشت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۳۲ هزار نفر در نواحی و شهرک‌های صنعتی قم مشغول به کار هستند «واردات بی‌رویه» صنعت نساجی استان گیلان را دچار رکود کرد ۲۵ واحد صنعتی تعطیل کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید بازگشت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ امام جمعه اصفهان: برای برگزاری عزاداری ماه محرم احساسی عمل نکنیم/ اگر جان انسانی را به خطر بیندازیم ‌عزاداری جایز نیست + فیلم ۲ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۳ برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ ۴ گزارش| کرونا در استان فارس همچنان قربانی می‌گیرد / ازدحام جمعیت در هایپرلند شیراز ۵ ‌‌۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آب‌شیرین‌کن سیراف جم اختصاص یافت + فیلم ۶ برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌ ۷ استان خوزستان در مسیر مهار کرونا؛ تنها ۲ شهر وضعیت قرمز دارند ۸ دستگیری سارق کودک‌ربا در گیلان؛ حال عمومی کودک خوب است مهمترین اخبار استانها برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌ روایت رئیس‌کل دادگستری گلستان از برخورد با چند مدیر متخلف/ حیاط خلوت برخی‌ در استان خراب شد آمار کاهشی سفر به خراسان رضوی؛ شهروندان پروتکل‌ها را بیشتر رعایت کنند فرمانده سپاه قدس گیلان: «رزمایش قرارگاه ثامن» ۲۷ مرداد برگزار می‌شود مهمترین اخبار تسنیم گزارش| انزوا و مرگِ خفت‌بار؛ سرنوشت سازشکاران جهان عرب با اسرائیل چه شد؟ بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است قالیباف: مردمی‌سازی باید در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد نادران: فروش اوراق سلف نفتی بدون مجوز غیر قانونی است آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۶۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته/تنها نقطه سبز کشور "زرد" شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری درصد رشد داشته ایم سرمایه گذاری سال گذشته سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۴۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو