Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهروز اکرمی» عصر روز شنبه در نشست با سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی افزود: نمایندگان سمن‌های استان در تمامی کارگروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی استان به جز شورای تامین می توانند حضور پیدا کنند و نظرات کارشناسی خود را ارایه دهند.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها در کارگروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی استان مرکزی از افتخارات مدیران و مسئولان استانی این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های این استان باید با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب و برگزاری نشست‌های تخصصی به‌صورت هر ۲ تا سه ماه یک‌بار با سمن‌ها از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در تصمیم گیری‌ها بهره‌مند شوند.

اکرمی با یادآوری ثبت حدود۵۰۰ سازمان مردم نهاد در استان مرکزی گفت: برای مشخص شدن سمن‌های فعال از غیر فعال باید غربالگری اصولی از آن‌ها  انجام شود.

وی ادامه داد: وجود حدود ۳۰۰ سازمان مردم نهاد فعال در استان مرکزی بهتر از وجود یک هزار و ۵۰۰ سمن غیر فعال در این استان بوده و غربالگری این سازمان‌ها از سوی آن‌ها موجب می شود بین افراد تلاشگر و افرادی که تنها اسمی را به ثبت رسانده‌اند تفاوت ایجاد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: سمن‌ها سازمان‌هایی هستند که از پشتوانه مردمی بودن به‌عنوان سرمایه جامعه بهره‌ دارند و می‌طلبد که مدیران و مسئولان استانی از این ظرفیت‌ها در راستای پیشبرد فعالیت‌ها و اهداف ادارات استفاده کنند.

اکرمی ادامه داد: شهرداری و دهیاری‌های استان مرکزی نیز باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در راستای اداره هرچه بهتر شهرها و روستاها بهره‌گیری کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در این نشست گفت: ۴۲۶ تشکل در حوزه‌های مختلف دراین استان فعال است و مجوز فعالیت آن‌ها از سوی چهار دستگاه شامل استانداری، اداره کل بهزیستی، اداره کل ورزش و جوانان و ناجا صادر شده‌ است.
«احمد سجادی» افزود: مجوز فعالیت ۷۶ درصد تشکل‌های استان مرکزی از سوی استانداری، ۱۸ درصد اداره کل ورزش و جوانان، ۱۱ درصد بهزیستی و چهار درصد توسط ناجا صادر شده‌ است.
وی ادامه داد: ۷۶ درصد سمن‌های استان مرکزی ثبت و بقیه ثبت نشده‌ است.
مدیرکل خاطرنشان کرد: ۷۳ درصد سمن‌های استان مرکزی فعالیت دارند و ۲۳ درصد نیز غیر فعال می‌باشند.
سجادی گفت: ۱۵ تشکل استان مرکزی نمایندگی ملی و هفت تشکل نمایندگی استانی داشته و ۴۰ تشکل از سال گذشته تا کنون مجوز فعالیت در این استان دریافت کرده‌اند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی به روزرسانی بانک اطلاعات سمن‌ها را از برنامه‌های استانداری این استان عنوان کرد و گفت: ۱۹ تشکل استان به‌دلیل عدم فعالیت و در راستای به روز آوری اطلاعات سمن‌ها در استان منحل شده‌اند.
سجادی ادامه داد: تهیه سامانه سحام (سامانه حمایت از مددجویان) از دیگر برنامه‌های دفتر اجتماعی استانداری مرکزی است و تاکنون اطلاعات ۱۴ تشکل در این سامانه ثبت شده‌ است.
وی افزود: اطلاعات خیریه‌ها و مددجویان برای هدفمند شدن خدمات سمن‌ها و ارایه خدمت به مددجویان در این سامانه ثبت شده‌ا ست.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی استانداری مرکزی سازمان های مردم نهاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی استانداری مرکزی سازمان های مردم نهاد اراک استان مرکزی استانداری مرکزی سازمان های مردم نهاد سازمان های مردم نهاد استانداری مرکزی استان مرکزی سازمان ها سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، عضو شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های ورزشی باغ جنت شیراز و سایر ظرفیت‌های ورزشی شهرداری منطقه ۴ شیراز گفت: در این بازدید از طرح‌های ورزشی در دست اجرا از جمله زمین فوتبال و والیبال ساحلی به همراه سایر فضاهای ورزشی همانند ورزش‌های توپی، راکتی و پیست دوچرخه سواری و اسکیت، مسیر پیاده‌روی و همچنین ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی باغ بوستان بزرگ جنت بازدید شد.
مصطفی کیانی رحیمی افزود: این بوستان به عنوان یک ظرفیت زیست کیفی منطقه چهار شهرداری باید حفظ و صیانت شود و توسعه‌های متناسب با کارکرد آن صورت گیرد.
عضو شورای شهر شیراز افزود: در شورای ششم اسلامی مصوبه‌های خوبی را در توسعه ورزش و سلامت عمومی داشتیم که از جمله آن در منطقه ۴ می‌توان به ساخت۲ زورخانه در بوستان نوید محمدی و در  باغ جنت با عنوان زورخانه مرکزی شیراز اشاره کرد.
او گفت : اعتبار لازم برای ساخت این زورخانه‌ها از جمله زورخانه مرکزی پیش‌بینی و به تصویب شورا رسیده است که امیدواریم بتوانیم پیمانکار را مشخص و این طرح تا پایان دوره شورای شهر به اتمام برسد.
شهردار منطقه ۴ شیراز هم با اشاره به بازدید رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از باغ بزرگ جنت گفت: امیدوارم در آینده به یک پارک بزرگ با امکانات مجهز ورزشی تبدیل شود.
حسام‌الدین اسدزاده افزود: این بوستان پارک، با زیرساخت خوب ورزشی خواستگاه بسیاری از جوانان و ساکنان شیراز است که شهرداری در آن عملیات احداث و توسعه زمین‌های ورزشی از جمله زمین فوتسال و والیبال را در برنامه قرار داده است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در کمترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

دیگر خبرها

  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور