Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:42:10 GMT

بیش از 9هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف کرمان وارد شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۵۸۷۱

بیش از 9هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف کرمان وارد شد

یدالله موحد روز شنبه در حاشیه بازدید از شعب حوزه قضایی جیرفت با اشاره به این مطلب که طی مدت یاد شده امسال هشت هزار و ۸۸۹ پرونده در شعب شوراهای حل اختلاف جنوب استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر شعب شوراهای حل اختلاف در شهرستان های رودبارجنوب، قلعه گنج، جازموریان، فاریاب، عنبرآباد، کهنوج، منوجان و جیرفت فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان به فعالیت شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان های جیرفت، کهنوج و منوجان نیز اشاره و بیان کرد: در چهار ماهه امسال ۷۶ پرونده به این شوراها وارد و ۷۱ پرونده مختومه شده است که از این تعداد۶۱ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.
موحد یادآور شد: طی چهار ماهه امسال پنج زندانی با کمک شوراهای حل اختلاف ویژه زندان از زندان های جنوب استان کرمان آزاد شده اند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: در رابطه با ایجاد صلح و سازش در پرونده های قتل نیز یک فقره صلح و سازش در چهارماهه امسال در جنوب استان کرمان به ثبت رسیده است. 
وی بیان کرد: در کنار شعب و واحدهای قضایی، ۳۱۷ شعبه شورای حل اختلاف شهری و روستایی در استان کرمان فعالیت دارند که تلاش می کنند تا دعاوی و اختلافات را به صلح و سازش ختم کنند.
موحد بیان کرد: یک هزار و ۴۵۰ عضو و دبیر در شوراهای حل اختلاف استان کرمان در حال فعالیت هستند و ۱۲۰ قاضی نیز با این مجموعه همکاری دارند.
وی اظهارداشت: در سال گذشته ۱۶۲ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد ۴۷ هزار پرونده منتهی به صلح و سازش شده است و بر این اساس ۴۲ درصد پرونده های قابل صلح و سازش در استان کرمان به صلح وسازش ختم شده و استان کرمان از این نظر رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان به فعالیت ۱۲ شورای حل اختلاف ویژه زندان در استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: در سال گذشته ۲۹ پرونده قتل توسط این شوراها به صلح و سازش ختم شده است.
وی با اشاره به احیای جایگاه و نقش شوراهای حل اختلاف در دوران ریاست جدید قوه قضائیه، اظهارداشت: ریاست قوه قضائیه نیز در این زمینه تاکید دارند که بنای ما در شورای حل اختلاف آن است که ظرفیت صلح و سازش را بیش از پیش احیا کنیم.
استان کرمان در سه سال گذشته همواره جزو رتبه های برتر کشوری در زمینه صلح و سازش بوده است.

برچسب‌ها شکایت کرمان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکایت کرمان قوه قضاییه شکایت کرمان قوه قضاییه شوراهای حل اختلاف استان کرمان استان کرمان صلح و سازش سازش ختم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما امروز برخی نواحی در استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی نواحی کرمان و جنوب یزد رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد .
این وضعیت فردا؛ یکشنبه ۹ اردیبهشت، در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت. از روز سه شنبه سامانه بارشی از غرب کشور وارد شده و بارش در نوار غربی آغاز خواهد شد.
برای سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی شده که در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی