Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی نژاد معاون توسعه قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره موضوع  دوپینگ قلی پور، تقوی و مریم هاشمی، بانوی ووشو کاران کشورمان اظهار کرد: تست دوپینگ مریم هاشمی در تیرماه ۲۰۱۹ در اردوی تیم ملی منفی شد، اما در نهایت تست نهایی این ورزشکار مثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال ما از  همه ملی پوشان تست دوپینگ می‌گیریم.

او ادامه داد: من ۳ قهرمان که تست دوپینگ‌شان مثبت شد را می‌شناسم و بعید می‌دانم که تعمدی در آلوده شدنشان وجود داشته باشد و به احتمال زیاد این موضوع سهوی بوده است، چون آن‌ها ناشیانه از مواد نیروزا استفاده نمی‌کنند، چون چندین مرتبه این ورزشکاران در مسابقات مختلف تست دوپینگ دادند.  

علی نژاد بیان کرد: بعد از اینکه ۲ نمونه تست دوپینگ در سال ۲۰۱۸ مثبت شد،  مراحل دادرسی این موضوع خیلی طول کشید و فدراسیون جهانی هم روی سایت خود این موضوع را اعلام کرد. طبق قوانین وادا موضوع دوپینگ تعریف خاص خود را دارد و فدراسیون جهانی مسئولیت اعلام نتایج و محرومیت را برعهده داشت و این موضوع را مطرح کرد و موضوع پنهانی نبود. ما هم ضرورتی ندیدیم که دوپینگ ووشوکاران را اعلام کنیم، چون مسئولیتی در این زمینه نداشتیم.

او افزود: طبق آمار ۵۷ تست گرفته شده از سوی کمیته ضد دوپینگ ایران (نادو) در سال ۲۰۱۹ مثبت شده است و هیچ کدام را فدراسیون‌های مربوطه اعلام نکرده اند و نادو ایران نتایج تست‌ها را اعلام کرد. به هر حال تست‌های مثبت ووشوکاران را باید نادوی ایران رسانه‌ای می‌کرد و تست‌های خارجی هم باید کمیته بین المللی ضد دوپینگ مطرح کند. 

افتخارات ووشو به خاطر دوپینگ ورزشکاران  نباید نادیده گرفته شود 

معاون وزیر ورزش گفت: تست دوپینگ مریم هاشمی حدود ۱۰ روز پیش اعلام شد و در زمان ریاست من نتیجه این تست نیامده بود. فدراسیون ووشو در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ قهرمان جهان شد که با احتساب دوپینگ ۳ ورزشکار همچنان قهرمان باقی ماند. به هر حال این موضوع نشان دهنده قدرت ووشوی کشورمان است که با وجود این اتفاقات همچنان قهرمان جهان است. ما نباید  به خاطر ۳ تست مثبت دوپینگ افتخارات ووشوی کشورمان را نادیده بگیریم. به نظر می‌رسد توفیقات حاصل شده برای بعضی‌ها گران تمام شده و حضور من در سمت معاون ورزش برای آن‌ها  خوشایند نبوده است و حرف و حدیث‌ها به وجود آمد و این مسائل عادی بود.

علی نژاد درباره محرومیت شهربانو و سهیلا منصوریان بیان کرد: خواهران منصوریان ثمره مدیریت فدراسیون ووشو هستند و اولین بار الهه منصوریان یکی از این خواهران در سال ۲۰۰۷ به مسابقات جوانان اعزام شد و در سال ۲۰۰۹ هم به مسابقات بزرگسالان راه یافت. شهربانو هم سال ۲۰۱۱ به مسابقات بین‌المللی اعزام شد. من به عنوان پدر خانواده سعی کردم که مسائل را مدیریت کنم. این را باید بدانیم ورزشکاری که وارد حاشیه شود اهرم‌های انضباطی در مقابلش وجود دارد. در حال حاضر من در فدراسیون مسئولیتی ندارم و این تصمیم کمیته انضباطی بوده است.

وی افزود: امیدوارم هر تصمیمی که گرفته شد به نفع ووشوی ایران باشد. امیدوارم ورزشکاران وارد حاشیه نشوند، چون به نفع خودشان و خانواده‌شان نیست. بخشی از این کمیته انضباطی به شکایت شخصی، بخشی عمومی بوده و بخشی دیگر به خاطر منافع ملی بوده که نهاد‌های امنیتی وارد شده‌اند.

معاون وزیر ورزش و جوانان درمورد انتشار قرارداد بازیکنان تیم‌های استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: فکر نمی‌کنم قرارداد‌ها محرمانه باشد، اما باید بررسی کرد که چگونه این قرارداد‌ها به دست رسانه‌ها می‌رسد و هدف از این کار چیست. فضا باید شفاف باشد و تاجایی که من می‌دانم قرارداد‌ها جنبه محرمانه ندارند و با توافق طرفین محرمانه می‌ماند. سعادتمند نگران است که چگونه قرارداد‌ها رسانه‌ای می‌شود.

بیشتر بخوانید

مراسم روز جهانی ووشو برگزار شد

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون ووشو مهدی علی نژاد مراسم روز جهانی ووشو تیم فوتبال استقلال قرارداد ها تست دوپینگ علی نژاد مثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض استقلال به محرومیت سیدحسین حسینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حسین حسینی کاپیتان استقلال به دلیل مصاحبه‌ای که بعد از بازی با شمس‌آذر انجام داد از سوی کمیته انضباطی یک جلسه از همراهی تیمش محروم شد تا در بازی حساس برابر تراکتور در هفته بیست و پنجم لیگ برتر غایب باشد.

به گزارش ایسنا، مسئولان حقوقی استقلال نسبت به این حکم کمیته انضباطی به کمیته استیناف اعتراض و نامه‌نگاری کرده‌اند تا در صورت امکان محرومیت این بازیکن باز هم به جریمه نقدی تبدیل شود.

قرار است کمیته استیناف قبل از دیدار استقلال مقابل تراکتور به اعتراض آبی‌پوشان رسیدگی کند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900065

دیگر خبرها

  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • محرومیت ستاره‌های استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • مهدی دادرس: استقلال نمی تواند به محرومیت حسینی اعتراض کند!
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • محرومیت دو ستاره استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • اعتراض استقلال به محرومیت سیدحسین حسینی
  • اعتراض استقلال به رای محرومیت کاپیتان خود
  • اعتراض استقلال به رای محرومیت سیدحسین حسینی در کمیته استیناف