Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:23:28 GMT

تامین مسکن ارزان و مناسب برای کارگران در اولویت است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۶۰۸۵

تامین مسکن ارزان و مناسب برای کارگران در اولویت است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صبوری عصر شنبه در دومین جلسه شورای تأمین مسکن استان قم که در محل سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه یازده هزار و ۷۳۹ نفر در استان قم برای مرحله دوم طرح اقدام ملی ثبت‌نام نموده‌اند که در روزهای اخیر از سوی شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر پیامک برای آن‌ها ارسال‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم افزود: شهر جدید امیرکبیر که به عنوان نخستین شهر جدید ویلایی در کشور شناخته شده است در محور بزرگراهی قم - اراک و در ۷۰ کیلومتری قم قرار دارد که واحدها به صورت ویلایی یک طبقه با متراژ ۳۰۰ متر زمین و ۱۰۰ متر بنا احداث خواهد شد.

وی افزود: پس از پالایش و اولویت‌بندی تعداد ۱۲۵۰ نفر سهم استان قم امکان ادامه کار خواهند داشت با پایان پالایش نهایی متقاضیان مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن و احصای تعداد ریزش‌ها، در شهریورماه تا سقف ۴۴۰۰ نفر ثبت‌نام تکمیلی و جبرانی انجام خواهد شد.

صبوری با اشاره به اینکه ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن استان قم در سال گذشته در فاز اول تعداد ۴۴۰۰ نفر و در فاز دوم بالغ بر ۱۱ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در فاز نخست ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در قم از میان ۴ هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی و ثبت‌نام کننده، تعداد ۲۸ نفر در انتظار دریافت استعلام، یک هزار و ۲۵۳ نفر در انتظار تأیید استعلام و هم‌چنین ۹۲۰ نفر در انتظار بررسی و ۲۶۹ نفر رد درخواست شده‌اند.

به گفته این مسئول، در جلسه شورای تأمین مسکن استان، برآورد اولیه قیمت هر واحد مسکونی طرح اقدام ملی بر اساس قیمت فهرست بها متری دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تصویب شد اما قیمت نهایی بر اساس قیمت تمام‌شده و به‌روز محاسبه خواهد شد.

صبوری گفت: اولویت استان ایجاد ظرفیت در شهر قم و شهرهای اطراف است، اما با توجه به‌احتمال افزایش شهرستان‌های استان قم، امکان ایجاد ظرفیت در شهرهای دیگر استان نظیر کهک، قنوات و جعفریه وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی بیان کرد: تأمین مسکن مناسب و ارزان‌قیمت برای کارگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر این اساس از سوی دبیرخانه، ساخت و تولید مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی ویژه کارگران مستقر، به شورای تأمین مسکن پیشنهادشده است و در آینده در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 4999372

منبع: مهر

کلیدواژه: قم شورای مسکن راه و شهرسازی قم طرح اقدام ملی مسکن ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر محرم 99 شیراز آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم ماه محرم شهرکرد گرگان قزوین کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا طرح اقدام ملی تأمین مسکن خواهد شد استان قم ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵؛ در پی بارندگی شدید و گرفتگی این شبکه دسترسی به کانال اصلی ، عوامل اجرائی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام شدند و کارگران اداره مسیل‌های منطقه برای رفع گرفتگی شبکه آبرسانی به محل اعزم شده و در جهت بازکردن آن اقدام کردند.

حجم تندآب و فشار آب زیاد، باعث افتادن یکی از کارگران پیمانکار اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی متصل به کانال سرخه حصار شد. در پی این حادثه بلافاصله عوامل اجرایی و نیروهای امدادرسان از جمله آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و در دسته‌های مختلف نیروهای امدادرسان اقدام به گشت و جستجو از محل حادثه تا محدوده چرم شهر کرده‌اند.

عوامل امداد و نجات با همکاری شهرداری منطقه همچنان در حال جستجوی این کارگر خدمت‌رسان هستند و در صورت کسب اطلاعات جدید، اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در راستای تعهد شهرداری منطقه ١۵ ،در حفظ جان کارکنان خود، حادثه پیش آمده با جدیت در دست بررسی است و در صورت محرز شدن تخلف یا عدم رعایت اصول ایمنی کافی، پیمانکار مربوطه حتما بازخواست خواهد شد و در این باره نیز به عموم شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 849196 برچسب‌ها سيل خدمات شهری منطقه ۱۵

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • اولویت اول ما توسعه روستایی است
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد