Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت "وجدان کاری" پیمانکاران شهرداری در پروژه‌های شهری گفت: گاهی پیمانکار کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد و لازم است نظارتهای مستمر و دقیق وجود داشته باشد تا در صورت بروز نواقص، این موارد رفع شود. - اخبار اجتماعی -

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به حادثه تلخ جان باختن نوجوان 14 ساله در پارک لاله به‌دلیل برق گرفتگی اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌ها وقتی عمری از آنها می‌گذرد به تعمیرات و بازنگری نیاز دارند مانند آسفالت خیابان‌ها که تا ابد همانطور نمی‌ماند و بعد از مدتی باید تجدید شوند بنابراین تعمیر و بازنگری به‌موقع در پروژه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در برخی موارد نیز پیمانکار کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد و لازم است بررسی و نظارتهای مستمر و دقیق وجود داشته باشد تا در صورت بروز نواقص در پروژه نسبت به برطرف کردن آن اقدام شود؛ علاوه بر این پیمانکاران باید دارای شناسنامه باشند و در صورت بروز مشکل مسئولیت کار را بر عهده بگیرند.

رئیس سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: بسیاری از وزارتخانه‌ها و شهرداریها با مشکلات مالی مواجه هستند و ممکن است در پرداخت پول به پیمانکاران تأخیر داشته باشند و این امر باعث شود برخی پیمانکاران در انجام اموری که به آنها محول شده کوتاهی کنند اما فارغ از این موضوع پیمانکاران باید کارشان را به درستی انجام دهند و وجدان کاری داشته باشند زیرا بسیاری از اقدامات آنها با جان شهروندان ارتباط دارد.

وی افزود: بنابراین موضوع نظارت بر عملکرد پیمانکاران و ناظران و نگهداشت و تعمیرات پروژه‌های شهری جزو موضوعاتی است که باید به‌صورت جدی در نظر داشت و علاوه بر آن پیمانکار نیز وجدان کاری را سرلوحه کار خود قرار دهد؛ با پرداختن به این موارد می‌توان از بروز حوادث احتمالی بعدی جلوگیری کرد.

مظنونان "حادثه پارک لاله" بازداشت شدندحفظ جان شهروندان در پارکها باید به طور جدی در دستور کار شهرداری تهران باشد

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر تهران بیشتر بخوانید... حفظ جان شهروندان در پارکها باید به طور جدی در دستور کار شهرداری تهران باشد مظنونان "حادثه پارک لاله" بازداشت شدند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حفظ جان شهروندان در پارکها باید به طور جدی در دستور کار شهرداری تهران باشد مظنونان "حادثه پارک لاله" بازداشت شدند واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر تهران پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ چه ترکیبات گیاهی برای "درمان کرونا در طب سنتی" استفاده می‌شود؟ ۲ فیلم/ واژگونی پژو ۲۰۶ سرقتی حین فرار از دست پلیس ۳ جزییات حضور دانش‌آموزان در وضعیت قرمز، زرد و سفید در کلاس‌های درس ۴ نامه‌ای به قالیباف درباره "آینده دهشتناک جمعیت ایران" ۵ وزارت آموزش و پرورش با کمبود ۳۰۰هزار نیروی انسانی مواجه است ۶ فیلم| کوبیدن مزدا ۳ مسروقه به خودروی پلیس/ فرار نافرجام سارقان ۷ پزشکانی که به "سقط جنین" توصیه نکنند دادگاهی می‌شوند!/سیاست‌های کاهش جمعیت همچنان برقرار است ۸ دلیل ایجاد صف وصول مهریه و راهکار کاهش مراجعات از زبان رئیس سازمان ثبت اسناد مهمترین اخبار اجتماعی نامه‌ای به قالیباف درباره "آینده دهشتناک جمعیت ایران" لغو طرح ترافیک تأثیری در مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی داشته است؟ پزشکانی که به "سقط جنین" توصیه نکنند دادگاهی می‌شوند!/سیاست‌های کاهش جمعیت همچنان برقرار است مشخص نیست حدود ۵۰ درصد از حقوق "دانشجومعلمان" برای چه کسر می‌شود؟!/ عدم صداقت مسئولان و هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان با دانشجومعلمان مهمترین اخبار تسنیم مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟/ آیا شکست آمریکا در شورای امنیت مرهون اروپایی‌ها بود؟ حمله مجدد جنگنده‌های صهیونیستی به غزه/ وضعیت متشنج اوضاع در مرز غزه با فلسطین اشغالی هشدار عضو حماس درباره پیامدهای سازش امارات؛ احتمال منفجر شدن منطقه در برابر رژیم صهیونیستی واکنش برخی کارکنان صنعت نفت به گزارش تسنیم: حقوق شمار زیادی از کارکنان رسمی تناسبی با کار در شرایط سخت ندارد گزارش| انزوا و مرگِ خفت‌بار؛ سرنوشت سازشکاران جهان عرب با اسرائیل چه شد؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران جان شهروندان پارک لاله شهر تهران پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۷۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود

ایسنا/فارس شیوه‌نامه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال ۱۳۸۷ ابلاغ و به‌روز رسانی آن در سال ۱۴۰۱ با هدف کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان از طریق شناسایی کانون تجمع سگ‌های ولگرد و کنترل جمعیت آن‌ها با انتخاب روش مناسب و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی درخصوص رعایت اصول بهداشتی در مواجهه با حیوانات مزاحم، انجام شد.

در اینر استا مهم‌ترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد، علاوه بر معضلات روانی و اجتماعی، شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان، افزایش آن در جمعیت دامی و انسانی و انتقال بسیاری از بیماری‌ها از سگ به انسان است که از جمله رایج‌ترین آنها می‌توان به بیماری‌هایی نظیر هاری و کیست هیداتیک اشاره کرد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شهرداری شیراز به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه، اجرای شیوه‌نامه مذکور با هدف کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان از طریق شناسایی کانون تجمع سگ‌های ولگرد و کنترل جمعیت آن‌ها با انتخاب روش مناسب، ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی در خصوص رعایت اصول بهداشتی در مواجهه با آن‌ها، ارتقای بهداشت عمومی و جلوگیری از انتشار آلودگی‌، جلوگیری از بد منظره‌گی و ارتقای زیبایی شهری با جمع‌آوری این سگ‌ها را در دستور کار خود قرار داد و طبق شیوه‌نامه، یک مرکز نگه‌داری موقت در همان سال نیز با تجهیزات نگه‌داری موقت احداث شد.

صمد پناهیان با بیان اینکه با توجه به گستردگی مناطق خدماتی شیراز و همچنین دسترسی به شهرهای جدید و روستاهای اقماری، نمی‌توان آمار دقیقی در خصوص سگ‌های بدون صاحب ارائه کرد، گفت: با توجه به تماس‌های مردمی و همچنین بازدیدهای میدانی، شهرداری شیراز اقدام به شناسایی و اجرای عملیات در محل‌های تجمع می‌کند اما با این وجود، با توجه به خصوصیات پیاده‌روی حیوان در جست‌وجوی آب و غذا، نمی‌توان اقامتگاه دائمی برای آنها در نظر گرفت.

وی، علت افزایش سگ‌ها علاوه برغریزه تولید مثل بالای حیوانات، وجود پناهگاه‌های غیر مجاز و تامین احساسی آب و غذا برای آنان، عدم توجه برخی شهروندان در رعایت جدول زمان‌بندی جمع‌آوری پسماند، وجود دسترسی‌های زیاد از حریم شهر و هجوم سگ‌ها به محل‌های امن‌تر ذکر کرد و گفت: مواردی که اشاره شد به‌عنوان مهم‌ترین علل ایجاد پایگاه‌های غیر مجاز و غیر رسمی در سراسر مناطق خدماتی و حاشیه‌ای به‌شمار می‌رود که می تواند باعث  افزایش لجام گسیخته این حیوانات در کوچه و خیابان شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز ادامه داد: با توجه به نگهداری سگ‌های بدون صاحب در برخی از مراکز غیر مجاز، نمی‌توان از تعداد دقیق این مراکز نگه‌داری اطلاعات دقیقی به‌دست آورد، اما در شیراز از سال ۹۳ یک مرکز نگهداری موقت با امکانات لازم احداث و بهره‌برداری شده است که در حال حاضر این مرکز در حال افزایش ظرفیت است.

وی همچنین در خصوص تعداد سگ‌های ولگرد نیز گفت: با توجه به گستردگی شیراز و وجود راه‌های زیاد برای ورود سگ‌ها به شهر از طریق شهرها و روستاهای اقماری، کمربندی‌ها و از طرفی پتانسیل تولید مثل حیوان در سال، نمی‌توان تعداد دقیقی از جمعیت سگ‌ها را مشخص کرد، اما در هر صورت شهرداری شیراز با توجه به تماس‌ها و درخواست‌های مردمی، خدمات و اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

پناهیان با بیان اینکه ایجاد انگیزه‌های حضور حیوانات بدون صاحب در شهر از رفتار و ایجاد شرایط توسط انسان ها اتفاق می‌افتد، افزود: معمولا وجود آب، غذا و پناهگاه شرایط زیست، تولید و تکثیر جانوارن را فراهم می‌کند و در این بین، بیشترین رقابت برای عامل غذا است.

این مسئول پسماند شهر شیراز اضافه کرد: با توجه به غریزه‌، حیوانات وقتی غذای خود را در هر مکانی به راحتی در اختیار داشته باشند، قطعا آن مکان را به عنوان پناهگاهی مطمئن برای ادامه زندگی در نظر می‌گیرند و غریزه‌های رقابت و تلاش برای تهیه غذا در حیوان کمرنگ می‌شود. بنابراین در همان مکان تولید مثل کرده و خانواده خود را گسترده‌تر می‌کند که این امر باعث تغییر اکوسیستم‌های زیستی می‌شود. با توجه به بلوغ و قدرت تولید مثل حیوان، خیلی زود محیط زیست پیرامونی ما از گروه های حیوانات پر شده و زندگی روزمره شهروندان را با مشکلات بهداشتی روبه‌رو کرده و سلامت آنان را به خطر می‌اندازد.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاقات با دلسوزی‌های غیرآگاهانه برخی از افراد در دادن غذا به حیوانات هم اتفاق می‌افتد، گفت: یک بازاندیشی می‌تواند خیلی از مشکلات را از دوش شهروندان و مدیران شهری بر دارد. پس هر چه خدمات در این خصوص صورت بگیرد، اگر مشارکت شهروندان نباشد قطعا کم اثر بوده و موفقیتی حاصل نمی‌شود.

به اعتقاد مسئول سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، تا زمانی‌که دلسوزی‌های غیر آگاهانه برخی از افراد در دادن غذا به سگ‌های ولگرد ادامه داشته باشد، هر اقدامی در جهت کنترل این حیوانات کم‌اثر خواهد بود.

پناهیان تصریح کرد: برای موفقیت در اجرای این طرح همه دستگاه‌های عنوان شده در شیوه‌نامه مانند نمایندگان دامپزشکی، محیط زیست، دادستانی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گروه‌های مردم‌نهاد و همچنین در کنار همه این موارد، مشارکت عمومی شهروندان الزامی است.

وی در پایان با اعلام اینکه در حال حاضر برای مناطق ۱۱ گانه پیمانکارانی برای مدیریت سگ‌های بدون صاحب تحت قراردادهای خدمات شهری تعیین شده است، گفت: به درخواست‌های شهروندان در این خصوص رسیدگی می‌شود و سایر مراکز تجمع شناسایی شده نیز مورد رصد و جمع آوری قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا،

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است