Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نزدیک ۶ ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور و آذربایجان غربی می‌گذرد که در این مدت، این بیماری به دغدغه اصلی مسوولان عالی رتبه کشوری، مسوولان استانی، خانواده ها، اقشار مختلف تبدیل شده است.

 البته این بیماری به علت تعداد ابتلای حدود ۲۲ میلیونی در دنیا، ۳۴۱ هزار نفری در ایران و فوتی ۷۷۰ هزار نفری در کشورهای مختلف و نزدیک ۲۰ هزار نفری در ایران، اهمیت بسیاری برای همه دارد و این روند تا پیدایش واکسن نیز باید همواره ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی هفته های ابتدایی تابستان امسال، وضعیت آذربایجان‌غربی در شیوع بیماری کرونا بسیار نامناسب شده بود و کمتر کسی تصور می‌کرد که در کمتر از یک ماه، روند برعکس شود.

مهمترین عامل این تغییر روند، توجه مردم به توصیه های بهداشتی مسوولان، کارشناسان و متخصصان در خصوص رعایت موارد ایمنی و پروتکل های مربوط به بیماری کرونا بود.

امری که حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران نیز در جلسه ویدئوکنفرانسی با مسوولان آذربایجان غربی به آن تاکید ویژه داشت.

عملکرد آذربایجان‌غربی در مهار کرونا بسیار خوب بوده است

رییس جمهوری اسلامی ایران روز قبل، شنبه در این جلسه ویدئوکنفرانسی گفت: عملکرد آذربایجان غربی در مهار کرونا بسیار خوب بوده است.

حجت الاسلام حسن روحانی افزود: در این جلسه، گزارش‌هایی که در زمینه آخرین وضعیت ویروس کرونا داده شد، روشن شد که روند ویروس کرونا در بسیاری از استان ها، روند نزولی را آغاز کرده که آذربایجان غربی جزو آنهاست.

وی اضافه کرد: استان‌هایی نظیر آذربایجان‌غربی خوب فعالیت کردند و از سیر صعودی کاملا متوقف شده و به سمت سیر نزولی آمده اند و این موضوع برای ما بسیار خوشحال کننده است.

وی اظهار امیدواری کرد که این روند در سایر استان‌ها هم ادامه پیدا کند.

روند کاهشی شیوع کرونا در ۲ هفته اخیر بسیار امیدوارکننده است

استاندار آذربایجان غربی نیز در جلسه اخیر مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در استان با اشاره به اینکه طبق گزارش های دانشگاه علوم پزشکی شیوع کرونا از ۲ هفته قبل روند کاهشی در استان داشته است، گفت: این وضعیت امیدوار کننده نتیجه تعامل مردم و مسوولان در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجرای فاصله گذاری اجتماعی است.

محمدمهدی شهریاری تداوم روند کاهشی شیوع کرونا در استان را منوط به رعایت جدی دستورالعمل‌ها دانست و افزود: اگر شیوه‌نامه‌ها و فاصله گذاری اجتماعی به درستی اجرا نشود، بار دیگر مجبوریم محدودیت های کرونایی را حتی به صورت شدیدتر اجرا کنیم.

وی ادامه داد: در مرداد ماه تا به امروز دستور العمل های بهداشتی به میزان ۷۵ درصد در استان آذربایجان غربی رعایت شده است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اضافه کرد: مراسم این ماه طبق دستورالعمل‌های ابلاغی با همکاری مردم و متولیان امر برگزار می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی به برگزاری کنکور نیز اشاره کرد و از مسوولان خواست تا نسبت به ایجاد بسترهای لازم برای برگزاری این رویداد مهم اقدام کنند.

شهریاری بیان کرد: از اتحادیه های صنفی انتظار می‌رود طبق ماههای گذشته بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در صنوف نظارت جدی داشته باشند.

ادامه روند کاهشی به ویژه در بستری های آی‌سی‌یو در آذربایجان غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز در این خصوص گفت: روند کاهشی در بستری های مربوط به شیوع بیماری کرونا در استان ادامه دارد و تعداد بستری های آی‌سی‌یو، ۲ رقمی شده است.

دکتر جواد آقازاده افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نیز تنها یک مورد فوتی در شهر بوکان گزارش شده که نسبت به فوتی های دورقمی ماه گذشته بسیار خوب است، هرچند حتی فوت یک نفر نیز قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: تعداد مبتلایان به بیماری کرونا نیز در هفته های اخیر، همچنان دورقمی بوده که امیدواریم این میزان، همچنان کاهشی باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید فریب این روند نزولی را بخوریم، بیان کرد: بی توجهی به رعایت موارد بهداشتی، می تواند روند را تغییر دهد که باید همه مردم، در این خصوص همچنان حساسیت خود را حفظ کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی تاکید کرد: در صورت افزایش قابل توجه مبتلایان، خیز بعدی شیوع بیماری در استان، بسیار بدتر از خیزهای پیشین خواهد بود که باید همه مسوولان و مردم از آن پیشگیری کنند.

با توجه به گفته های کارشناسان و صاحب نظران، با وجود روند کاهشی حساسیت های مردم نباید کاهش یابد زیرا در آن صورت، مشکلات پیش روی حوزه بهداشت و سلامت استان بسیار نگران کننده خواهد بود.

 استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی، همچنان پیشنهاد اول متخصصان و کارشناسان برای مقابله با شیوع بیشتر بیماری کروناست.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه محمدمهدی شهریاری پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه محمدمهدی شهریاری کرونا ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه محمدمهدی شهریاری آذربایجان غربی بیماری کرونا شیوع بیماری روند کاهشی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان

منابع محلی در بدخشان از شیوع یک نوع بیماری ناشناخته تنفسی در میان کودکان و زنان در این ولایت خبر می‌دهند.

به گفته منابع این بیماری از سه روز به این‌سو در ولسوالی خواهان افزایش یافته است.

به گفته منابع، تا کنون ۸۰ کودک و ۴۰ زن در پی مبتلا شدن به این بیماری به مرکز صحی آن ولسوالی منتقل شده‌اند.

سرفه شدید و درد سينه از نشانه‌های مبتلا شدن به این بیماری است.

عدم دسترسی به خدمات صحی در ولسوالی خواهان بدخشان یکی از دلایل جدی شیوع این بیماری عنوان شده است.

پیش از این، یک نوع بیماری ناشناخته پوستی در میان بزرگ‌سالان و کودکان در ولایت‌های بامیان و پکتیکا شیوع پیدا کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است