Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@22:57:04 GMT

۳۰ طرح مقابله ای با کرونا در طب سنتی و گیاهی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۷۸۸۴

۳۰ طرح مقابله ای با کرونا در طب سنتی و گیاهی

به گزارش «تابناک»، مصطفی قانعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اسپری تنفسی که به عنوان داروی گیاهی برای تسکین بیماران کرونایی وارد بازار شده است، افزود: بسیاری از داروهای گیاهی برای تسکین سرفه مجوز ورود به بازار گرفته بودند که با شیوع ویروس کرونا و سرفه که در بیماری کرونا شایع است، این داروها برای تسکین سرفه در این بیماران و استفاد در منزل توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص ریه ادامه داد: این داروها جز پروتکل درمان نیست اما پزشکان می توانند از آنها استفاده کنند.

وی گفت: داروهای گیاهی بسیاری درکشور برای تسکین بیماری کرونا وجود دارد اما این داروها برروی جمعیت های کمتر از ۱۰۰ نفر استفاده و سلامت آنها تایید شده بود، بنابراین اعلام اثر بخشی آنها هنوز زمان و آزمایش لازم دارد تا به تایید برسد، بعضی از این داروها به عنوان درمان تسکینی بیماران کرونایی مورد قبول واقع شده، مثلا برای بحث سرفه یا برای بدن درد می توان ازاین داروهای گیاهی استفاده کرد.

عرضه اسپری تنفسی برای تسکین بیماران کرونایی

رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اینکه تا کنون داروهای گیاهی بسیاری برای تسکین بیماران کرونایی تایید شده افزود: اسپری تنفسی که به تازگی به عنوان یک داروی گیاهی از سازمان غذا و داروبرای تسکین بیماران کرونایی اجازه ورود به بازار گرفته است، در حد محدودی بر روی بیماران تست شده اما برای اینکه کارایی خود را نشان دهد در یک حجم وسیع تری در حال انجام تست بالینی است.

قانعی یادآور شد: هنوز هیچ یک از این داروها در سطح بالینی شواهد خود را به کمیته علمی ارایه نکردند، که توانسته باشند یا مرگ ومیر یا طول مدت بستری بیماران مبتلا به کرونا را کم کنند و در یک حجم مناسبی از بیمار تست شده باشند، ممکن است که محققان مرحله به مرحله این امر را به کمیته علمی اعلام کنند.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از کرونا در حال حاضر نه ما و نه دنیا دارویی نداریم، فعلا در طب سنتی و گیاهی و مکمل ۳۰ پروژه در سطح کشور درحال اجرا است اما نتیجه هیچکدام به حدی نرسیده که به عنوان پروتکل کشوری تصویب شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا اوراق سلف نفتی بورس انرژی توافق اسرائیل و امارات ویروس کرونا طب سنتی مقابله با کرونا داروهای گیاهی کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا اوراق سلف نفتی بورس انرژی توافق اسرائیل و امارات داروهای گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!
  • (ویدئو) خوددرمانی اورانگوتان با طب گیاهی پس از زخمی شدن
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • ۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است