Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه صنف خیاطان استان یزد گفت: پوشاک عرضه‌شده در بازار یزد از استان‌های دیگر آورده می‌شود که به نسبت پوشاک اسلامی قیمت پایین‌تری دارند و به فروش می‌رسند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد غفاریان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه در سطح استان یزد 800 واحد پروانه‌دار در حال فعالیت در عرصه دوخت و دوز لباس فعالیت دارند اظهار داشت: این 800 واحد یا بانوانی هستند که لباس‌های شخصی را دوخت و دوز می‌کنند که صنف مزون دار هستند و یا مغازه‌دارانی هستند که لباس‌های مردانه می‌دوزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه صنف خیاطان استان یزد اضافه کرد: همچنین از 800 واحد پروانه‌دار، حدود 60 واحد درزمینهٔ تولید پوشاک فعالیت دارند که در ایام مدارس اقدام به دوخت لباس مدرسه‌ای می‌کنند و در ایام دیگر انواع دیگر لباس را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تولیدات شرکت‌های پوشاک یزد به‌نوعی اصلاً در بازار یزد عرصه نمی‌شود، گفت: فعالیت اکثر شرکت‌های تولیدی پوشاک یزد، تکمیل کارهای برش خورده از تهران و شهرهای جنوبی است، به همین دلیل تولیدی زیادی در استان یزد نداریم که تولیدات خود را در بازار یزد عرضه کند.

غفاریان تولید پوشاک در استان یزد را گران‌تر از دیگر استان‌ها اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه خیاطان و تجهیزات حرفه‌ای دوزندگی در استان نداریم و در استان‌های دیگر از خیاطان اتباع با حقوق پایین‌تر استفاده می‌کنند، بنابراین خروجی کارها در استان‌های دیگر پایین‌تر از استان یزد است.

رئیس اتحادیه صنف خیاطان استان یزد با اشاره به اینکه برای شرکت‌ها اصلاً صرفه اقتصادی ندارد که تولیدات انبوه را در استان یزد راه‌اندازی کنند، خاطرنشان کرد: تنها یک یا دو شرکت تولیدی درزمینهٔ تولید شلوارهای لی و تی‌شرت در استان یزد فعالیت می‌کنند.

وی به اثرات منفی کرونا بر بازار خیاطان استان یزد اشاره کرد و افزود: کرونا سبب تعطیلی کار خیاطان در استان شده و کارهای سفارشی و تک‌دوزی به صفر رسیده است.

غفاریان با بیان اینکه کار خیاطان سفارشی دوز به صفر رسیده است افزود: کار مدرسه دوزی نیز چون مدارس به‌احتمال‌زیاد خیلی دایر نباشند هم به‌شدت کاهش‌یافته است.

رئیس اتحادیه صنف خیاطان استان یزد فعالیت کنونی اکثر خیاطان را دوخت و دوز ماسک و گان اعلام کرد و اظهار داشت: این خیاطان سفارشات خود را تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان ماسک دریافت می‌کنند.

 

چرا پوشاک اسلامی بانوان در یزد تولید نمی‌شود؟

وی در پاسخ به این سؤال که چرا پوشاک اسلامی بانوان در یزد برای خرید موجود نیست و به‌ندرت یافت می‌شود، افزود: با توجه به اینکه اکثر مدل‌ها از تهران به یزد ارسال می‌شود تا این خیاطان تکمیل کنند و اینکه خیاط و تجهیزات حرفه‌ای نداریم و نمی‌توانند خروجی تولیدی خود را باقیمت پایین به بازار عرضه کنند به همین دلیل پوشاک اسلامی زیاد تولید نمی‌شود.

غفاریان خاطرنشان کرد: اگر بانوان بخواهند که لباسی در شان و عرف اسلامی داشته باشند باید به خیاطان تک‌دوز سفارش کار بدهند تا با مدل و طرحی که نیاز دارند برایشان آماده کنند.

رئیس اتحادیه صنف خیاطان استان یزد با بیان اینکه پوشاکی که در مغازه‌های یزدی عرضه می‌شود، تولید یزد نیست اظهار داشت: این تولیدات اکثراً از تهران به یزد آورده می‌شود که با طرح و مدل این شهرها دوخته می‌شود که عمدتاً قیمت پایین‌تری نسبت به پوشاک اسلامی نیز دارند.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: استان های دیگر پوشاک اسلامی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: عباس علی آبادی در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران افزود: خیلی ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می کوبند زیرا منافعشان در واردات خلاصه می شود اما من به شخصه در مقابل روزنه های رانت خواهم ایستاد.

وی تاکید کرد: مخالف واردات تراکتور نیستیم چرا که ما آنقدر در تولیدات تراکتور توانمند شده ایم و قدرت داریم و بهترین تراکتور دنیا را تولید می کنیم که از واردات نمی ترسیم و کسی توان رقابت در فضای تراکتورسازی ایران را ندارد.

وی افزود: با استعدادی که در تراکتورسازی و توانمندی هایی که در کارگران و مدیرانش سراغ دارم هیچ کس نمی تواند با آنها رقابت کند و من به این موضوع واقف هستم و روی این اصل حساب باز کرده ام.

علی‌آبادی اضافه کرد: وقتی تراکتورهای ایرانی بهترین کیفیت، قیمت مناسب، تحویل دهی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را دارد، چرا باید به فکر واردات باشیم؟

وی گفت: در این تفکر حتما روزنه ای برای رانت وجود دارد که به شخصه شناسایی و جلوی آن را خواهم گرفت.

این مقام ارشد کشور در حوزه صنعت با بیان اینکه تراکتورسازی وزنه ارزآوری برای کشور به شمار می رود و نیاز داخلی به این محصول استراتژیک را نیز تامین می کند، اظهار کرد: تراکتورسازی مورد حمایت وزارت صمت در حوزه های تولید و صادرات و ارز بوده و خواهد بود .

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی نیز گفت : از محل صادرات گروه تراکتورسازی سال گذشته ۶۰ میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

مصطفی وحیدزاده اضافه کرد : وزارت صمت و زیر مجموعه های آن در مباحث ارزی بیشترین همراهی را با تراکتورسازی دارند اما متاسفانه نامه های ما در بروکراسی هایی بنام بانک مرکزی خاک می خورند و این گروه نمی تواند از ارزی که حاصل کرده بهره مند شود.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • سرکارگر یزدی چشم انتظار حمایت خیرین برای آزادی است
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری